batski
EU-regler blir döden för våra unika växtsorter

Jag har alltid tyckt att Sverige ska vara med i EU och påverka Europas politik och framtid, men detta är helt sjukt! Vart är vi på väg med alla dessa sjuka regler och förbud? Var är friheten som alla dessa pseudo-liberaler älskar att prata om???

För er som har Facebook finns det en page Försvara det fria fröet som man kan gilla och en event som man kan attend.
theseraphim
Död och död, vissa regler kan allt behövas också om inte för att hindra mer oseriösa företag och personer. Sen så är det återigen inte tal om någon massdöd av fröer eller liknande utan utbudet kommer även i framtiden vara stort. Som jag skrev tidigare så har jag pratat med två av de stora aktörerna på frösidan och för dem är det affärer som vanligt och inga minskningar på frösidan. Det är just regler och restriktioner på högre nivåer än det nationella som behövs för att mer verksamt kunna skydda.
batski
Oj hade missat den tråden blush.gif Tack *Stintan*!
Christa
Det finns en tråd om det i köksträdgården också, den är äldst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon