Full version: Ung och bortskämd
Piccante
Såg ni första avsnittet av Ung och bortskämd! på SVT i måndags? slap.gif
Samsara
Jag har ridlektion den tiden så jag har inte sett det, men min mamma vill att jag ska se det tongue.gif
sqrulan
Ja jag såg det! Otroligt löjligt, barnsliga omogna killar o tjejer! thumbdown.gif Värdelösa föräldrar!
herkules
ungarna har ju inte behövt bli så bortskämda, felet ligger hos föräldrarna.
*Stintan*
Ja och man kan ju fråga sig hur dessa föräldrar är funtade. Satt några med igår i TV och var lika pinsamma som dom framstog i "Ung och bortskämd". Tycker att det är rent bedrövligt.
Piccante
Hur kan bortskämda 18-åringar tycka det är en skrämmande upplevelse att gå in själva på COOP och handla? Många av deras jämnåriga jobbar extra i kassan på ICA eller Konsum och gör rätt för sig. andra kan inte köpa en limpa.
Samsara
Jag blir inte förvånad om deras föräldrar följer med på arbetsintervjuerna.
sqrulan
confused.gif Kanske det är föräldrarna som försöker att "leva" genom sina egna barn?
sommarhumla
Vi hade ett så kallat curlingbarn anställt hos oss en tid...totalt meningslöst. Hennes mamma var med på arbetsintervjun och när det till slut gick så långt att vi inte kunde ha henne kvar så kommer pappan tillsammans med den här tjejen och hennes storasyster till samtalet med vår chef. Pappan tycker att vi ska anställa systern istället!
Tycker synd om dessa ungar och jag tycker att deras föräldrar borde skämmas ögonen ur sig.
Monica M zon 4
Föräldrarna borde skämmas som förstör sina barn på det viset! Heeelt sjukt. Förstår dom inte vilken björntjänst dom gör sina barn? Har dom tänkt att sköta om sina barn livet ut?
sommarhumla
Monica, precis vad jag hade tänkt tillägga till mitt förra inlägg, vad gör de små älskade ätteläggarna när inte mamma och pappa finns i närheten....och pappas Visa-kort som är fullproppat med pengar...urk.
Aqvakul
Fega föräldrar som inte vågar sätta gränser...
Uggi
Kärlek och omtanke skall barnen ha, men inte på det sätt som det kom fram i programmet.
Att föräldrar och barn ö h t vill medverka i ett sådant program. thumbdown.gif
caprifol
Såg det och blev förstås förstummad och mellan varven förb-d. Samtidigt undrade jag ibland om detta verkligen är "på riktigt". Kan det vara tillrättalagt, så att SVT äntligen får en realitysåpa som folk följer och som upprör och diskuteras? Särskilt "reality" känns det inte heller som - åtminstone är det ju inga genomsnittsungar som kan gå på krogen med pappas kort och köpa "en eller två eller tre jackor om hon vill".

Men ett häftigt självförtroende får de i alla fall. Tjejen som var med i Debatt tyckte ju att hennes insats hemma räckte med att "jag bara finns"! Helt klart är ju föräldrarna mest knäppa, och hur dessa ungar ska klara sig i framtiden undrar man ju när är en vuxen (?) karl skriker av förskräckelse när han tittar ner i en toalettstol!

edit:stavfel
Iren
Ja nu undrar man ju, som sagt var, om detta verkligen är "på riktigt" eller. Vet inte vem som skulle skämmas mest över att se programmet. Ungdomarna ELLER föräldrarna, för i ärlighetens namn så är det ju föräldrarna som skapat dessa "monster". Kan inte bli lätt att vakna upp i verkligheten en dag confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon