Full version: Chatten
Överbölingen
AoT hade en chat en gång. Jättekul när den funkade. Där fick jag lära mig mycket ocg babbla mycket skoj.

Här finns det en chatt som funkar men jag har chattat med TRE personer sedan inträdet någon gång i början på seklet.. Märkligt. 95 % av det som skrivs i forumet kvirrtrådar hör bättre hemma här. Chatten är till för snack och omedelbara repliker. På forumet har man en seriös debatt om saken.
Anma
CITAT (Överbölingen @ 08-11-2010, 00:27) *
AoT hade en chat en gång. Jättekul när den funkade. Där fick jag lära mig mycket ocg babbla mycket skoj.

Här finns det en chatt som funkar men jag har chattat med TRE personer sedan inträdet någon gång i början på seklet.. Märkligt. 95 % av det som skrivs i forumet kvirrtrådar hör bättre hemma här. Chatten är till för snack och omedelbara repliker. På forumet har man en seriös debatt om saken.

Jag skulle aldrig klara av flödet i chatten, inte om det var mer än en person där samtidigt med mig i varje fall.
sommarhumla
Har inte testat chatten här på odla (men ska hålla ögonen öppna ifall jag ser att någon sitter och är på chatthumör). På FB har jag chattat och där är det enklare då det bara går att chatta med en i taget.
*Stintan*
CITAT (Överbölingen @ 08-11-2010, 00:27) *
AoT hade en chat en gång. Jättekul när den funkade. Där fick jag lära mig mycket ocg babbla mycket skoj.

Här finns det en chatt som funkar men jag har chattat med TRE personer sedan inträdet någon gång i början på seklet.. Märkligt. 95 % av det som skrivs i forumet kvirrtrådar hör bättre hemma här. Chatten är till för snack och omedelbara repliker. På forumet har man en seriös debatt om saken.



Det fanns en tid då vi satt 15 - 20 st om kvällarna i tjatten och pladdrade i munnen på varandra. Till slut visste man inte vem man svarade eller på vad. Än mindre hann man läsa vad alla skrev men det var kul ändå och aldrig något bråk. I en chatt kan du inte se vad som sagts innan du klev in. Varför ska man ha en chatt där man skriver sånt som i "kvirrtrådarna"? Ingen skulle vara där då.
Nej jag håller inte med dig.
Fny
själv föredrar jag småprat såhär på ett forum, där man själv kan läsa vad som sägs i sin egen takt och det inte blir så stressigt. Och där man inte måste vara inloggad JUST DÅ för att kunna ta del av vad som skrivs...
Gossen Ruda
De flesta har nog inte tid att ständigt sitta och chatta för det behövs en ständig närvaro. Som jag.
Myosotis
CITAT (Fny @ 08-11-2010, 07:23) *
själv föredrar jag småprat såhär på ett forum, där man själv kan läsa vad som sägs i sin egen takt och det inte blir så stressigt. Och där man inte måste vara inloggad JUST DÅ för att kunna ta del av vad som skrivs...

Precis! Och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa om. Mycket av det roliga som skrivs i t.ex. meningslösa tråden skulle nog aldrig ha skrivits i en chat, inte av mig i alla fall, jag vill att det ska finnas kvar.

För övrigt är jag inloggad i chatten just nu, men alldeles ensam. Var gör alla, sover ni eller?!
Fny
halv fem i morse, aaaaaa.... tongue.gif
malcolm
CITAT (Myosotis @ 09-11-2010, 04:30) *
För övrigt är jag inloggad i chatten just nu, men alldeles ensam. Var gör alla, sover ni eller?!

Ja, jag brukar sova den tiden på dygnet. sleeping.gif
malcolm
Jag tycker det är roligt att chatta och har varit med på otaliga sajter där det babblats för fullt, dock inte FB. Vad jag förstår så kan man skapa egna "rum" här på Odla ifall man vill prata enskilt med någon för visst kan det bli tämligen rörigt om det är många som pratar samtidigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon