Eva i Skåne
Dottern, som normalt bor utomlands, var hemma förra veckan och i lördags skulle det blir lite festligheter med bland annat frusen cheesecake.
På fredagen handlade jag enligt hennes önskemål. I cheesecake är det ju färskost och jag frågade om det behövde vara den dyrare eller gick bra med lågprismärket som bara har halva priset. Det spelade ingen roll sa hon och jag jag tog två askar i hyllan.
På kvällen skulle det förberedas och hon gjorde botten, vispade grädde och ägg och öppnade första asken med färskost. Mamma, denna kan jag inte använda! Nähä, varför inte undrade jag.
Den är med vitlök!!!

Gissa om jag skämdes? wacko.gif

Nästa morgon inhandlades rätt sorts ost och resultatet blev mycket lyckat, men jag känner mig fortfarande dum som inte läste på askarna jag köpte.

[attachment=55684:SAM_1039___Kopia.JPG]

Meriona
Du är nog inte vimsigare än de flesta, det var ju för väl att dottern upptäckte det, annars hade det nog inte smakat nåt vidare! sick.gif

En riktigt grann cheesecake ni gjort! wub.gif
Uggi
Cheesecake toppen. tummenupp.gif
Fjortispower
Oh mummy, that was Cheescake! ohmy.gif
Motti
Det är så himmla lät att göra fel särskillt när man är stressad eller under press smile.gifkänner igen det där.Men å andra sidan har ju din dotter något kul att berätta för sina vänner när hon åker tillbaks till där hon bor tummenupp.gif
Anma
Hmmm, vitlökscheesekake kanske inte vore så illa. giggle.gif

Nu blev jag ju ännumer sugen, varit sugen på cheesekake i flera dagar nu! har bara inte orkat slänga ihop någon. Ska nog bli en med cappucino imorgon, har inte gjort den sorten förr.
Sussie F-Flower
Mums, vad den ser god ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tummenupp.gif

Om jag ber riktigt snällt... wub.gif skulle du vilja dela med dig av receptet????


Aqvakul
Vadå vimsig... jag har gjort mycket dummare grejer.... blush.gif
*Stintan*
Det är nog bara för att du är man AQ giggle.gif
netaave
Det är väl lätt hänt dom är ju så lika askarna. Tårtan blev ju bra till slut smile.gif
Snart, om inte redan, skrattar ni gott åt alltihop.
netha
Oj så fin Cheesecake!
Och du Eva ... inte är du vimsig ... det är lätt att ta fel ... händer oss alla nån gång. smile.gif
Noak
Vimsiga mammor är det gott om.
Jag minns ett bullbak där kanelen blev utbytt till cayennepeppar... Inte kul...
bergvallmo
Visst kan man vara vimsig mamma. Jag glömde min yngsta på banken en gång.

Fyra barn. 4,3,1 och bäbis. När jag var klar på banken tog jag ut dem och satte dem i bilen och på med alla bälten. När jag själv satte mig sa fyraåringen: Men mamma, var är Erik då?

Han var kvar inne på banken, så det var bara att gå in och hämta bäbisstolen han satt i...
omk
CITAT (bergvallmo @ 19-10-2010, 21:52) *
Han var kvar inne på banken, så det var bara att gå in och hämta bäbisstolen han satt i...


rotfl.gif
Anma
CITAT (bergvallmo @ 19-10-2010, 21:52) *
Visst kan man vara vimsig mamma. Jag glömde min yngsta på banken en gång.

Fyra barn. 4,3,1 och bäbis. När jag var klar på banken tog jag ut dem och satte dem i bilen och på med alla bälten. När jag själv satte mig sa fyraåringen: Men mamma, var är Erik då?

Han var kvar inne på banken, så det var bara att gå in och hämta bäbisstolen han satt i...

Oj, det var ju tur det var på Banken, där lär han ha suttit säkert!
Eva i Skåne
CITAT (Sussie F-Flower @ 18-10-2010, 23:46) *
Mums, vad den ser god ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tummenupp.gif

Om jag ber riktigt snällt... wub.gif skulle du vilja dela med dig av receptet????



Okej Sussie och andra sugna. Receptet finns nu i receptavdelningen. tongue.gif
Peztis
Asch... vem har inte köpt fel!

Kan ju berätta att två gånger på raken har jag kommit hem utan mjölk när jag veckohandlat. Det är ju liksom en av de saker man ALLTID handlar...

(Antagligen har väl sonen börjat bråka eller tjafsa så att uppmärksamheten riktades åt annat håll. Måste ju vara hans fel - mitt kan det ju inte vara! biggrin.gif )
fuchsian
Det är ju så himla lätt hänt att man inte tänker ens på det, förrän hemma. det finns en del favoriträtter el. spec. bakverk som min dotter vill ha med sig när de är på denna sidan av gränssen och när jag numera finner mig tillrätta i köket så försöker jag göra det som hon bett om.
Ofta kan det bli så att jag har glömt något fr. receptet och då blir man lite vimsig, men hon brukar krama om mig och säga att det ordnar sig, pappa får åka iväg och vi fortsätter, min lilla flummis till mamma.
Det lönar sig inte skicka iväg hennes make som inte kanske kan hitta el känner sig obekväm när han frågar om något. Inte alla i vår lilla by kan norska. ja, jösses, du är inte ensam! ... Fuchsian.....
Överbölingen
Jag bara känner mig tacksamför att jag inte är ensam.

Härom året skulle jag fodra 5 st dörrar. Mäter och konsterar attjag klarar mig med list, 5 lm/dörr 5 x 5 = 25 m!
Väl hemma kommer jag på att det är två sidor på en dörr. Samtidigt snickrar sonen en motorsågslåda till fyrhjulingen. Vill plåtsko hörnen och inhandlar kisthörn i metall på CO. Fyrkantig låda = 4 hörn!!! Snackas det dörrfoder och lådhörn så flinar vi numera glatt åt varandra.
Myosotis
CITAT (Överbölingen @ 20-10-2010, 21:40) *
Härom året skulle jag fodra 5 st dörrar.

Och jag är så vimsig så jag läste:
Härom året skulle jag fodra 5 st döttrar. slap.gif crazy.gif rotfl.gif Måste bli dyrt att utfodra så många barn...
Chamomille
Inte är jag mamma men.. Min mamma tog salt istället för socker en gång när hon gjorde kanelbullar sick.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon