jaken
Hej jag går ofta förbi riksbankshuset på malmskillnadsgatan. Där står ett träd som är väldigt fint, särskilt mot den svarta granitfasaden. Jag är inte så duktig på träd men kanske är det någon slags rönn.

Otroligt tacksam om någon vet vad det är för sort.

Tyvärr har jag inget eget foto, men så här ser trädet ut när man letar upp det på Eniros respektive hittas gatguvy.

[attachment=55478:tradet.jpg]
[attachment=55479:tradet2.jpg]
Huggorm
Svårt att se på håll, men det liknar nästan en robinia
malcolm
Malmskillnadsgatan är inte riktigt mina kvarter. giggle.gif

Finns (fanns..?) dock en bra modelltågsaffär där.
jaken
Jasså ni har inte vägarna förbi malmskillnadsgatan, jag går där varje dag smile.gif
Jag är tacksam för att ni försöker hjälpa mig med trädet, misstänkte att mina första bilder inte skulle vara till fullständig hjälp. Så därför har jag nu tagit riktigt dåliga bilder med min mobil. Det måste vara lite utmaning i artbestämmandet, eller hur smile.gif

[attachment=55508:tr_det5.jpg]
[attachment=55509:tr_det6.jpg]
[attachment=55510:tr_det7.jpg]
Gunilla T
Jag gissar som Huggorm - Robinia
Huggorm
Det står fler, större robinior längre upp på malmskillnadsgatan
jaken
Stort tack, jag har googlat Robinia och det är definitivt en sådan. Den såg riktigt risig ut efter förra vintern, jag trodde den hade dött. Förhoppningsvis klarar den denna vintern bättre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon