Gossen Ruda
Rånarna kraschade. Det är tur att kriminella ofta är så korkade. Varför köra som dårar?
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2010, 10:18) *
Rånarna kraschade. Det är tur att kriminella ofta är så korkade. Varför köra som dårar?


Fast det dog ju en människa,jag tror att någon har bytt blöja även på den, så det finns nog några som sörjer idag.
Huggorm
CITAT (andersen @ 01-10-2010, 10:23) *
Fast det dog ju en människa,jag tror att någon har bytt blöja även på den, så det finns nog några som sörjer idag.

Det är inte allt för osannolikt att bankrånares föräldrar försvunnit på ett eller annat sätt under årens lopp, så det är inte alls säkert att någon sörjer. Det är ju trots allt ofta folk med tragisk bakgrund som ger sig på såna här saker...
Gossen Ruda
Först rånar de bilen av ägaren och sen rånar de en guldsmedsaffär, kör som dårar och riskerar andra oskyldiga människor. Jag har nog väldigt svårt att ha någon som helst sympati. Fattas bara sen om de är utlänningar dessutom. mad.gif
vanjalarsa
CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2010, 10:42) *
Först rånar de bilen av ägaren och sen rånar de en guldsmedsaffär, kör som dårar och riskerar andra oskyldiga människor. Jag har nog väldigt svårt att ha någon som helst sympati. Fattas bara sen om de är utlänningar dessutom. mad.gif


Jag tycker nog att en människa är en människa även om hon/han har hamnat snett. Förstår inte riktigt vad du menar med "citat:fattas bara att de är utlänningar". Är det en rasistisk tanke du har eller menar du något annat? Otäckt annars vad rasistiska många människor är.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (vanjalarsa @ 01-10-2010, 10:47) *
Jag tycker nog att en människa är en människa även om hon/han har hamnat snett. Förstår inte riktigt vad du menar med "citat:fattas bara att de är utlänningar". Är det en rasistisk tanke du har eller menar du något annat? Otäckt annars vad rasistiska många människor är.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif

Nja, det var bara en tanke som dök upp nu när debattens vågor går höga ang invandrare och brott och SD. Vad jag vet har inget nämnts om rånarnas ursprung.
Gunilla T
Manliga rånare var det väl?....fast jag skulle då rakt inte dra den snabba slutsatsen att män är korkade ...... wink.gif
malcolm
CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2010, 10:42) *
Först rånar de bilen av ägaren och sen rånar de en guldsmedsaffär, kör som dårar och riskerar andra oskyldiga människor. Jag har nog väldigt svårt att ha någon som helst sympati. Fattas bara sen om de är utlänningar dessutom. mad.gif

...och...?
AndersKbg
CITAT (malcolm @ 01-10-2010, 22:34) *
...och...?

...du vet, Malcolm...de står för de allra flesta brotten.
Du vet det...och jag vet det.
Aqvakul
CITAT (AndersKbg @ 01-10-2010, 22:43) *
...du vet, Malcolm...de står för de allra flesta brotten.
Du vet det...och jag vet det.


och det är alltså inte sant.. (Vi hade en tråd om detta för batra några månader sen...)
sqrulan
Självklart är det utänningar! giggle.gif
Motti
Ja Leif GWPerson sticker väl inte under stolen om vilka det är som begår mest brott i Sverige !tycker det räcker med att se Efterlyst så får man ju ett hum om hur det ligger till.
AndersKbg
CITAT (Aqvakul @ 01-10-2010, 22:56) *
och det är alltså inte sant.. (Vi hade en tråd om detta för batra några månader sen...)

Men sluta med ditt pk-snack.
Bara för att ni vrider till sanningen i en tråd på odla.nu så är det så eller?

Lägg av.
Aqvakul
CITAT (Motti @ 01-10-2010, 23:00) *
Ja Leif GWPerson sticker väl inte under stolen om vilka det är som begår mest brott i Sverige !tycker det räcker med att se Efterlyst så får man ju ett hum om hur det ligger till.


Män begår oftare brott än kvinnor

Utländska medborgare begår oftare brott än svenskar

Yngre begår oftare brott än äldre

Flest brottt begås av yngre svenska män....

Motti
Många brott begås även av återfallsförbrytare i högre åldersklassen som tex inbrottstjyvar!
gnon49
Ja vilken nationalitet rånarna än hade så lär dom inte råna i första taget igen. Överlever dom så väntar förhoppningsvis många år bakom galler.
Motti
Invandrare som kommer hit och lever på kriminalitet ska utvisas direkt !samma gäller för svenskar som begår brott i andra länder.-
AndersKbg
CITAT (Aqvakul @ 01-10-2010, 23:03) *
Män begår oftare brott än kvinnor

Utländska medborgare begår oftare brott än svenskar

Yngre begår oftare brott än äldre

Flest brottt begås av yngre svenska män....

...och i den understrukna gruppen ingår även alla "nysvenskar" som pk-svenskarna vägrar räkna på ett korrekt sätt.
Hela Rinkeby, Tensta och Rosengård ingår alltså, plus alla andra "nysvenskområden" i landet.
Sluta ljug med statistik och närma dig verkligheten istället.
Motti
Ja jag håller med dig Anders Kgb ,vart du än kommer ifrån har duenskt medborgarskap så är du enligt lag "svensk medborgare"tycker i alla fall att Leif GW person är den som vågar säga hur det är utan omsvep och utan att va rasistisk eller ta ställning.Den mannen har koll på hur det verkligheten är kriminela sverige som vi vägrar tro på existerar.nu har jag problem med att viss text bara försvinner ,sorry
zaaritha
Påstås ju att polisernas biljakt var för hård......
AndersKbg
CITAT (zaaritha @ 02-10-2010, 00:01) *
Påstås ju att polisernas biljakt var för hård......

Polisen får skit vad de än gör. Jag har en vän som är polis, det är ett arbete som jag inte önskar någon.
Fruktansvärt otacksamt och slitigt. Det tar på psyket. De har en vardag med ständiga självmord, svåra olyckor och gangsters som uppför sig som svin. Knarkare som spottar dem i ansiktet för att smitta dem med hepatit och de blir anmälda så fort det gör ont på någon stackare som gör motstånd.

Hade polisen kört för sakta i detta fallet så att rånarna kommit undan så hade de fått skit för det.
De har en lose-lose-situation. I motsats till win-win.
Motti
OCK !vad skulle vi göra utan Polisen ?för tjyven ska vi dalta med buset ,kanske ringa taxi vid ett rån åt tjyvarna så de inte råkar illa ut och kör ihjäl sig!men all sin da !
Huggorm
Jag kan avslöja att killen som dog var svensk. Dock var de andra tre invandrare. Medlemmar i ett gangstergäng som är underhuggare till Bandidos. Samtliga fyra var förstås välkända av polisen sedan tidigare...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon