Sidor: 1, 2
faith
Bra att detta uppmärksammas. När ska vi få nollvision inom detta kan man undra.
Orkar inte diskutera mer än så utan slänger bara upp länken för detta känns så viktigt för mig.
Kram alla medkämpar.

http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmor...deoId=1.1808263
Anma
Ja det kan man verkligen undra. Det är nästan tre gånger fler som tar sitt liv än det dör människor i trafiken.

Kram!
gnon49
Ja tyvärr går missbruket ner i åldrarna så problemet är nog svårt att lösa.
Anma
CITAT (gnon49 @ 12-09-2010, 19:02) *
Ja tyvärr går missbruket ner i åldrarna så problemet är nog svårt att lösa.

Hmm. Menar du att alla som tar sitt liv är missbrukare? I såna fall har du väldigt fel.
Huggorm
Ja, inte är alla som tar livet av sig missbrukare. Men ofta är det nog så att den som ändå inte riktigt står ut med vardagen hänfaller åt droger.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 19:15) *
Ja, inte är alla som tar livet av sig missbrukare. Men ofta är det nog så att den som ändå inte riktigt står ut med vardagen hänfaller åt droger.

Många är berusade när de begår självmord, men snarare är det väl psykisk ohälsa och kraftiga kriser som utlöser en självmordshandling än just missbruk av droger. Exakt hur det förhåller sig är troligtvis helt omöjligt att fastslå.
malcolm
CITAT (Anma @ 12-09-2010, 18:56) *
Ja det kan man verkligen undra. Det är nästan tre gånger fler som tar sitt liv än det dör människor i trafiken.

Kram!

Många trafikolyckor är säkert kamoflerade självmord också, speciellt singelolyckor.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 12-09-2010, 19:31) *
Många trafikolyckor är säkert kamoflerade självmord också, speciellt singelolyckor.


Ja och även här är det närmast omöjligt att avgöra hur många..
Anma
CITAT (malcolm @ 12-09-2010, 19:31) *
Många trafikolyckor är säkert kamoflerade självmord också, speciellt singelolyckor.

Ja så är det ju.
Huggorm
Det finns även de som väljer att hoppa framför tåget. Det har ju exempelvis spekulerats en del i om det var vad som hände i Stenungsund tidigare i veckan. Ganska respektlöst mot lokföraren i såna fall.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 19:50) *
Det finns även de som väljer att hoppa framför tåget. Det har ju exempelvis spekulerats en del i om det var vad som hände i Stenungsund tidigare i veckan. Ganska respektlöst mot lokföraren i såna fall.


Jag läste någonstans att en lokförare som arbetar heltid statistiskt sett råkar ut för detta var sjunde år. Detta är alltså också ett enormt arbetsmiljöproblem..
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 12-09-2010, 20:05) *
Jag läste någonstans att en lokförare som arbetar heltid statistiskt sett råkar ut för detta var sjunde år. Detta är alltså också ett enormt arbetsmiljöproblem..

Frågan är väll om det blir en en gång, jag kan tänka mig att många byter yrke efter att något sådant händer
kerstin z5-6
Jag tror förmågan att ha empati med lokförare är ytterst nedsatt om man vill ta livet av sig ..
Inte heller har de flesta drogproblem egentligen, utan själv medicinerar eftersom samhällets insatser nu skurits ner till i princip noll.Sköt dig själv o skit i andra mentaliteten..
De flesta har sökt men inte fått hjälp, vilket är skandalöst 2010
Meriona
Jag orkar inte igenom all reklamen före inslaget, kan nån berätta vad det egentligen handlar om? Camilla Henemark tycker jag verkligen om!
Huggorm
CITAT (Meriona @ 12-09-2010, 20:45) *
Jag orkar inte igenom all reklamen före inslaget, kan nån berätta vad det egentligen handlar om? Camilla Henemark tycker jag verkligen om!

Hon berättar om sitt liv som självmordsbenägen, hur det drivit henne till att bli uteliggare och hur hon hamnat på behandlingshem och blivit någorlunda botad.
Meriona
Tack Huggorm! smile.gif Camilla är en kär tamråttemänniska, så jag önskar henne verkligen allt gott. Hemskt att människor kan gå från välstånd till obestånd så lätt!
gnon49
Ja tyvärr så är det psykvården som nästan alltid får stryka på foten när landstingen börjar sopa med kvasten.
Inget nytt fenomen. Så har det alltid varit.
netha
CITAT (kerstin z5-6 @ 12-09-2010, 20:10) *
Jag tror förmågan att ha empati med lokförare är ytterst nedsatt om man vill ta livet av sig ..
Inte heller har de flesta drogproblem egentligen, utan själv medicinerar eftersom samhällets insatser nu skurits ner till i princip noll.Sköt dig själv o skit i andra mentaliteten..
De flesta har sökt men inte fått hjälp, vilket är skandalöst 2010

Håller med i vartenda ord. tummenupp.gif
Anma
När det gått så långt som till slutligt beslut finns ingen tanke på någon annan människa eller ork för empati. jag tror inte att man öht reflekterar över att det finns en människa i loket. Det är endast ett redskap.
Men innan beslutet går det att påverka en självmordsbenägen till att tänka på de som blir kvar och vad det innebär för dem.
Kryddan03
@Meriona

Det var en kort artikel på Expressen.se också (bara text ingen "TV" wink.gif):
http://www.expressen.se/noje/extra/1.21301...de-pa-sjalvmord
Anma
CITAT (Kryddan03 @ 12-09-2010, 21:33) *
@Meriona

Det var en kort artikel på Expressen.se också (bara text ingen "TV" wink.gif):
http://www.expressen.se/noje/extra/1.21301...de-pa-sjalvmord

Citat: "- Jag blev en sorts emotionell soptunna, säger han och avslöjar att strategin blev att inte konfrontera utan i stället förhandla sig till löften som skulle få henne att skjuta upp planer på döden."

Detta fungerar !
herkules
det är trist att så många vuxna människor har adhd/add utan att få hjälp. först när de börjar självmedicinera och allt går åt helvete satsas det på en neuropsykiatrisk utredning. håller tummarna för camilla!
xlxl67
Ja håll tummarna. Modigt att delge sin historia. Hoppas tidningarna skriver mer om sådana här historier så att fler får upp ögonen för utanförskap/sjukdom etc.
malcolm
Vaför blir man inte förvånad, Army of lovers har ju alltid stuckit ut med Alexander Bard i spetsen som proklamerar att narkotika "inte är farligt".
Jan Lindgren
Hej!
Alla har vi väl vänner och bekanta som tagit livet av sig. I de flesta fall så har en del i omgivningen vetat om problemen men inte kunnat göra något. Ett vanligt uttalande när någon har psykiska problem är "ryck upp dig " och liknande. Är det någon som behöver stöd så hjälp personen till en psykiater. Vi behöver fler psykiaterer som inte är offentliganställda. Jag var med en person som stöd på Kristianstads sjukhus akutpsykiatriska mottagning. Ett sådant vidrigt "omhändertagande". Då bestämde jag mig för att hellre ta mitt liv än att riskera att hamna på ett sådant ställe om jag blir svårt sjuk.

Jag har varit inne i den berömda väggen. Jag hade omdömet att skaffa en privat psykiater. När jag då var färdig att göra slut på allt så började jag längtansfullt titta på alla stora lastbilar som jag mötte då jag var ute med bilen. Min psykiater påpekade lugnt att jag nog inte ville ta livet av någon annan också och i en "trafikolycka" så kunde en massa människor bli skadade. En kunnig psykiater och lämplig medicin var vad som räddade mig. Med hjälp av medicin kunde jag fortsätta att arbeta och försörja mig.

Antidepressiv medicin hjälper många men inte alla så ska vi minska självmorden så måste vi utveckla andra mediciner som påverkar fler signalsubstanser. Vi behöver också se till att det finns fler psykiatrer och eventuellt fler psykologer. Man måste också få en acceptans för att läkare och patient måste fungera tillsammans så läkarbyten måste vara lätta att genomföra. Ska vi få fungerande sjukvård så kan vi inte låta landstingen få besluta om vilka resurser som ska finnas och vilka mediciner landstingets innevånare ska få. Idag kan det vara livsviktigt på vilken sida om landstingsgränsen man bor.
MVH
Jan Lindgren
fuchsian
Det är en snabb lösning och oftast är det gjort på ett ögonblick av tanken. Det är tragiskt att det finns så mycket som dessa lämnar kvar på jorden att sörja och undra och känna sig hjälplösa.
mycket länge sen i senare tonåren gick jag med dessa tankar, men det vände och tur det för det blir inte bättre.
En bekant till mig hade supit rätt länge och familjen började tröttna på det hela, så han tänkte sig att ta sitt liv. Säkerligen var han så full att det misslyckades. Han skulle hoppa framför tåget från gångbron som gick över järnvägen. Han var lite seg i rörelserna och hamnade på taket på de sista vagnarna, men vilket jädrans svärande han höll på när han vaknade upp på intensiven, gipsad på flera ställen och bunden.
Hur kan det gå så tokigt! det blev en mödosam rehabilitering efteråt och medicinering förstås.

En äldre kvinna, bekant, hade en mano-depressiv sjukdomsbild och när hon var neråt, hotade hon och ta sitt liv om hon inte fick som hon ville.
Sagt och gjort, hände det igen när vi besökte henne, men andra gick undan hennes klagan och jag var på väg ut fr. toan och hon malde på. Jag tog tag i hennes tvättlina som hängde i badrummet och frågade vad det var frågan om..... bla ...bla...alla vill se mig död ... bl..bl.. och sedan gick tanten mot balkongen och jag efter.
sån martyr som hon var! Jag frågade om hon tänkte nu äntligen hoppa (de bodde på 4;e vån) javisst, det skulle hon och sååå oförskämt jag var enl. henne... bla...bla...
Sen ställde hon sig på en stol på balkongen och jag tog fram tvättlinan så hon såg det. då frågade hon förvånad vad jag skulle med det till ------ jag ska ge dig ett hjälpande hand, böj huvudet så får du snaran runt halsen och jag puttar ner dig, så det blir ordentligt gjort.
Det var en jädrans fart hon fick och smet in MEN alldrig mera hotade hon med det, inte ens till anhöriga som var förvånade ---- så jag berättade vad jag hade gjort .........det blev ett gott skratt och huvudsaken var att de närmaste slapp lyssna på det gnället mera när hon deppade ........ ......fuchian....
andersen
CITAT (fuchian @ 13-09-2010, 22:47) *
Det är en snabb lösning och oftast är det gjort på ett ögonblick av tanken. Det är tragiskt att det finns så mycket som dessa lämnar kvar på jorden att sörja och undra och känna sig hjälplösa.
mycket länge sen i senare tonåren gick jag med dessa tankar, men det vände och tur det för det blir inte bättre.
En bekant till mig hade supit rätt länge och familjen började tröttna på det hela, så han tänkte sig att ta sitt liv. Säkerligen var han så full att det misslyckades. Han skulle hoppa framför tåget från gångbron som gick över järnvägen. Han var lite seg i rörelserna och hamnade på taket på de sista vagnarna, men vilket jädrans svärande han höll på när han vaknade upp på intensiven, gipsad på flera ställen och bunden.
Hur kan det gå så tokigt! det blev en mödosam rehabilitering efteråt och medicinering förstås.

En äldre kvinna, bekant, hade en mano-depressiv sjukdomsbild och när hon var neråt, hotade hon och ta sitt liv om hon inte fick som hon ville.
Sagt och gjort, hände det igen när vi besökte henne, men andra gick undan hennes klagan och jag var på väg ut fr. toan och hon malde på. Jag tog tag i hennes tvättlina som hängde i badrummet och frågade vad det var frågan om..... bla ...bla...alla vill se mig död ... bl..bl.. och sedan gick tanten mot balkongen och jag efter.
sån martyr som hon var! Jag frågade om hon tänkte nu äntligen hoppa (de bodde på 4;e vån) javisst, det skulle hon och sååå oförskämt jag var enl. henne... bla...bla...
Sen ställde hon sig på en stol på balkongen och jag tog fram tvättlinan så hon såg det. då frågade hon förvånad vad jag skulle med det till ------ jag ska ge dig ett hjälpande hand, böj huvudet så får du snaran runt halsen och jag puttar ner dig, så det blir ordentligt gjort.
Det var en jädrans fart hon fick och smet in MEN alldrig mera hotade hon med det, inte ens till anhöriga som var förvånade ---- så jag berättade vad jag hade gjort .........det blev ett gott skratt och huvudsaken var att de närmaste slapp lyssna på det gnället mera när hon deppade ........ ......fuchian....


Åter igen är du på riktigt? tänk om hon hadde hoppat? men det är väl ingen risk? så fort det skrivs om något allvarligt, så kommer du med den ena rövar historien efter den andra!!!
Gillan
CITAT (Jan Lindgren @ 13-09-2010, 22:23) *
Hej!
Alla har vi väl vänner och bekanta som tagit livet av sig. I de flesta fall så har en del i omgivningen vetat om problemen men inte kunnat göra något. Ett vanligt uttalande när någon har psykiska problem är "ryck upp dig " och liknande. Är det någon som behöver stöd så hjälp personen till en psykiater. Vi behöver fler psykiaterer som inte är offentliganställda. Jag var med en person som stöd på Kristianstads sjukhus akutpsykiatriska mottagning. Ett sådant vidrigt "omhändertagande". Då bestämde jag mig för att hellre ta mitt liv än att riskera att hamna på ett sådant ställe om jag blir svårt sjuk.

Jag har varit inne i den berömda väggen. Jag hade omdömet att skaffa en privat psykiater. När jag då var färdig att göra slut på allt så började jag längtansfullt titta på alla stora lastbilar som jag mötte då jag var ute med bilen. Min psykiater påpekade lugnt att jag nog inte ville ta livet av någon annan också och i en "trafikolycka" så kunde en massa människor bli skadade. En kunnig psykiater och lämplig medicin var vad som räddade mig. Med hjälp av medicin kunde jag fortsätta att arbeta och försörja mig.

Antidepressiv medicin hjälper många men inte alla så ska vi minska självmorden så måste vi utveckla andra mediciner som påverkar fler signalsubstanser. Vi behöver också se till att det finns fler psykiatrer och eventuellt fler psykologer. Man måste också få en acceptans för att läkare och patient måste fungera tillsammans så läkarbyten måste vara lätta att genomföra. Ska vi få fungerande sjukvård så kan vi inte låta landstingen få besluta om vilka resurser som ska finnas och vilka mediciner landstingets innevånare ska få. Idag kan det vara livsviktigt på vilken sida om landstingsgränsen man bor.
MVH
Jan Lindgren



Hur kommer det sig att du tror att "vi alla" känner någon som tagit livet av sig? Jag känner då ingen. Däremot har jag i både mitt yrkesliv och som privatperson träffat på personer som gått in i väggen. Och vet du vad! Ingen av dem hade "omdömet" att skaffa sig en privat psykolog eller psykiatriker. Det omdömet har inte en som gått in i väggen. Det känns som om du missat nåt när det gäller att " ha gått in i väggen ". Du kanske har blandat ihop det med nåt annat dunno.gif
fuchsian
CITAT (andersen @ 13-09-2010, 22:53) *
Åter igen är du på riktigt? tänk om hon hadde hoppat? men det är väl ingen risk? så fort det skrivs om något allvarligt, så kommer du med den ena rövar historien efter den andra!!!


Detta har hänt på riktigt. Det finns vissa som ska ha sin vilja fram med alla medel. Jag kände henne så väl att jag vågade ge henne en näsbränna. (var beredd att ingripa om det skulle gå galet, hade ju linan)
Jag och andra var sååå jädrans trötta på detta och de bad och bönade varenda gång när hon ville hoppa från balkongen och alltid till slut när de lovade göra som hon ville (även att stå ut med henne under hela sem.) kom hon sucktandes och nöjd tillbaka.
Detta handlar lika väl om självmord som tråden, men denna sort är den som det skrivs minst om, därför ville jag ge en vinkling inte göra löje, för detta är dragiskt nog för gemene man.
Även detta som tanten höll på var nog så påfrestande och tragiskt och det är ingen rövarhistoria utan högst obekvämt att uppleva år ut och år in.
Jag har sett en hel del under min tid som sjuksköterska och menar allvar.... ..... F ...
Red Top
CITAT (fuchian @ 13-09-2010, 23:24) *
Detta har hänt på riktigt. Det finns vissa som ska ha sin vilja fram med alla medel. Jag kände henne så väl att jag vågade ge henne en näsbränna. (var beredd att ingripa om det skulle gå galet, hade ju linan)
Jag och andra var sååå jädrans trötta på detta och de bad och bönade varenda gång när hon ville hoppa från balkongen och alltid till slut när de lovade göra som hon ville (även att stå ut med henne under hela sem.) kom hon sucktandes och nöjd tillbaka.
Detta handlar lika väl om självmord som tråden, men denna sort är den som det skrivs minst om, därför ville jag ge en vinkling inte göra löje, för detta är dragiskt nog för gemene man.
Även detta som tanten höll på var nog så påfrestande och tragiskt och det är ingen rövarhistoria utan högst obekvämt att uppleva år ut och år in.

Jag har sett en hel del under min tid som sjuksköterska och menar allvar.... ..... F ...

Jag är evinnerligt tacksam att du inte längre tillhör vårdpersonalen.
*Stintan*
CITAT (Red Top @ 14-09-2010, 01:30) *
Jag är evinnerligt tacksam att du inte längre tillhör vårdpersonalen.


tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (fuchian @ 13-09-2010, 23:24) *
Detta har hänt på riktigt. Det finns vissa som ska ha sin vilja fram med alla medel. Jag kände henne så väl att jag vågade ge henne en näsbränna. (var beredd att ingripa om det skulle gå galet, hade ju linan)
Jag och andra var sååå jädrans trötta på detta och de bad och bönade varenda gång när hon ville hoppa från balkongen och alltid till slut när de lovade göra som hon ville (även att stå ut med henne under hela sem.) kom hon sucktandes och nöjd tillbaka.
Detta handlar lika väl om självmord som tråden, men denna sort är den som det skrivs minst om, därför ville jag ge en vinkling inte göra löje, för detta är dragiskt nog för gemene man.
Även detta som tanten höll på var nog så påfrestande och tragiskt och det är ingen rövarhistoria utan högst obekvämt att uppleva år ut och år in.
Jag har sett en hel del under min tid som sjuksköterska och menar allvar.... ..... F ...

confused.gif -fear-.gif Det får inte vara sant att en sådan person med dina tankesätt har jobbar som sjuksköterska...
Jan Lindgren
CITAT (Gillan @ 13-09-2010, 22:59) *
Hur kommer det sig att du tror att "vi alla" känner någon som tagit livet av sig? Jag känner då ingen. Däremot har jag i både mitt yrkesliv och som privatperson träffat på personer som gått in i väggen. Och vet du vad! Ingen av dem hade "omdömet" att skaffa sig en privat psykolog eller psykiatriker. Det omdömet har inte en som gått in i väggen. Det känns som om du missat nåt när det gäller att " ha gått in i väggen ". Du kanske har blandat ihop det med nåt annat dunno.gif


Hej!
Där ser man. Vi här hemma har känt flera personer som tagit livet av sig och några som försökt.

Underskatta inte oss som träffat väggen. Med lite hjälp av vänner eller anhöriga så kan vi visst ha det goda omdömet att söka hjälp. Fick fler den hjälpen så kunde vi kanske minska självmordsstatistiken något. Eftersom jag berättat om min situation på min arbetsplats och dessutom varit skyddsombud så har jag träffat en hel del människor med olika psykiska besvär. Både min fru och jag har sett till att några människor som behövt det fått kontakt med psykiatrin.
MVH
Jan Lindgren
*Stintan*
CITAT (Jan Lindgren @ 14-09-2010, 10:22) *
Hej!
Där ser man. Vi här hemma har känt flera personer som tagit livet av sig och några som försökt.

Underskatta inte oss som träffat väggen. Med lite hjälp av vänner eller anhöriga så kan vi visst ha det goda omdömet att söka hjälp. Fick fler den hjälpen så kunde vi kanske minska självmordsstatistiken något. Eftersom jag berättat om min situation på min arbetsplats och dessutom varit skyddsombud så har jag träffat en hel del människor med olika psykiska besvär. Både min fru och jag har sett till att några människor som behövt det fått kontakt med psykiatrin.
MVH
Jan Lindgren


Hur många drabbade tror du har råd att söka privat psykiater? Tycker också det låter som om du missat något. Tyvärr används "gå in i väggen" alltför vidlyftigt av en del.
fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 14-09-2010, 07:47) *
confused.gif -fear-.gif Det får inte vara sant att en sådan person med dina tankesätt har jobbar som sjuksköterska...


Detta gällde privatlivet och dess situation, Håll nu reda på att jag är ingen sköterska på hemmaplan, endast då jag jobbade (endast deltid, tills vi hade råd att jag behövde inte dessa stackars kronor).
Man har olika tankesätt beroende situationen, har du nån pejling om det?
Det allmänna tankesättet om sjuksköterskor är ju att de är änglar och har inget humör och att de ska stå till pass även på sin fritid ------- näe, så funkar det inte som det var på 1800-talet till mitten av 1900.

Tanten slutade med att plåga sin omgivning med dessa hot. Jag prakticerade då på spyket den terminen under min utbildning och var väl medveten om dessa olika beteenden.
Han som hoppade från bron och hamnade på taket på tåg och sedan sjukhus, ville inte leva, det var allvar, så vad jag hörde, var han färdig och verkligen ville dö, därför efterföljande rövarliv för han hade inte räknat med att överleva, och bli handikappad resten av sitt liv.
Det här är inget att skoja med. Belyser endast hur det påverkar anhöriga när sådana saker sker.
Känner rätt väl till minst 3 st som lyckades med att ta livet av sig. Senast en kusin som körde mot ett träd 3 år sedan och vet orsaken, men det hör inte hit. Varför vara så stelbent att inte se saker i vidare vy än sin lilla värld? det trodde jag att du kunde... ......fuchian....
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 14-09-2010, 10:49) *
Hur många drabbade tror du har råd att söka privat psykiater? Tycker också det låter som om du missat något. Tyvärr används "gå in i väggen" alltför vidlyftigt av en del.


Jag passade inte in i den svenska psykvården efter sviterna fr. hemmet, men jag tackar min make som skaffade massa info och till slut hittade personen (psykiatern) i fråga som hade liknande fall och efter första besöket visste vi att det är lösningen för min del.
Jag rensades ur all medicin och jag behandlades under hypnos (det kollades om jag kunde det). tänk, att landstinget betalade min privatvård och uppehälle varenda gång jag el. vi bägge flög dit.
flygresan fick vi betala själv, men det var ju småpotatis.

Att råka träffa en svensk psykiater som säger rätt ut att du är inte sjuk men vad det är, kan han inte ge svar på mer än att det har med min barndom att göra.
Vi gjorde första besöket i egen regi och visade min psykiater de resurser o att de (mina psykiaterna) började sammarbeta o hålla kontakt under den tiden jag hadde dessa resor. Jag intelligenstestades, för att utesluta annat, vad det nu var de ville se. Jag ger inte ett skit för den svenska psykvården, den som inte är privat. ..fuchian...
*Stintan*
Så nu handlar även denna tråd om dig fuchian wacko.gif

Får du inte tillräcklig uppmärksamhet av din gubbe eftersom du har så stort behov att få allt focus på dig själv i varenda tråd.
Jan Lindgren
CITAT (*Stintan* @ 14-09-2010, 10:49) *
Hur många drabbade tror du har råd att söka privat psykiater? Tycker också det låter som om du missat något. Tyvärr används "gå in i väggen" alltför vidlyftigt av en del.



Hej!
Det kostade inte mig mer än att gå till en allmän klinik. Det är väl helt självklart att all sjukvård ska vara betald av samhället och att högkostnadsskyddet ska gälla. Det är väl ingen som hävdar något annat. Jag har en privat firma som husläkare också. Där är det också samma taxa som på landstingets vårdcentral. ( De flesta läkarbesök klara jag dock av vid middagsbordet. )
MVH
Jan Lindgren
fuchsian
Kanske en missuppfattning, jag sökte en privat psykiater utomlands, så det kommer i ett annat läge.

alldrig svensk psykiatri för min del om behovet skulle komma, har sett för mycket och jag accepterar inte att bli behandlad som ett kolli.

Som tur är, betalar vårt företag ett privat sjukförsäkring och då får man hjälp, operation och div. undet 14 dar. ....fuchian...
Red Top
CITAT (fuchian @ 14-09-2010, 12:57) *
Kanske en missuppfattning, jag sökte en privat psykiater utomlands, så det kommer i ett annat läge.

alldrig svensk psykiatri för min del om behovet skulle komma, har sett för mycket och jag accepterar inte att bli behandlad som ett kolli.

Som tur är, betalar vårt företag ett privat sjukförsäkring och då får man hjälp, operation och div. undet 14 dar. ....fuchian...


Med tanke på att du själv har jobbat inom den psykiatriska vården, så har jag full förståelse för att du inte vill bli utsatt för personal av den kalibern. no.gif


Fast jag kanske missuppfattade. Du arbetade kanske inte där. Du var kanske inlagd.

herkules
CITAT (Red Top @ 14-09-2010, 13:53) *
Fast jag kanske missuppfattade. Du arbetade kanske inte där. Du var kanske inlagd.


kan du ge dig med dina jävla påhopp på fuchian någon gång?
Chamomille
CITAT (herkules @ 14-09-2010, 14:16) *
kan du ge dig med dina jävla påhopp på fuchian någon gång?

Och då kan man ju undra om du kan ge dig med dina påhopp på alla andra? Mår du inte bra?
faith
Trist att det måste bli bråk i en tråd där ämnet är så allvarligt och berör så många av oss. sad.gif
andersen
CITAT (faith @ 14-09-2010, 14:39) *
Trist att det måste bli bråk i en tråd där ämnet är så allvarligt och berör så många av oss. sad.gif


Håller med,jag var väl en som började... fast det är svårt att vara tyst och inte för att jag tycker att man skall vara det heller, men vi kan väl börja om med tråden här och nu.
fuchsian
CITAT (herkules @ 14-09-2010, 14:16) *
kan du ge dig med dina jävla påhopp på fuchian någon gång?


Vad är det med dig, tanten? Saker kan ses med samma allvar på båda sidor, men nu har ni fastnat i eran mall så låt det gå för mig blir det alldeles för andefattigt att ens läsa. fortsätt ni ......F.....
ninnisky
CITAT (Aqvakul @ 14-09-2010, 05:47) *
confused.gif -fear-.gif Det får inte vara sant att en sådan person med dina tankesätt har jobbar som sjuksköterska...


Du höver inte vara rädd AQ - F - har aldrig någonsin varit i närheten av en sjuksköterskas utbildning ännu mindre haft ett jobb som sådan. Det har du för längesedan läst mellan raderna i hennes inlägg thanks.gif
fuchsian
CITAT (ninnisky @ 14-09-2010, 16:20) *
Du höver inte vara rädd AQ - F - har aldrig någonsin varit i närheten av en sjuksköterskas utbildning ännu mindre haft ett jobb som sådan. Det har du för längesedan läst mellan raderna i hennes inlägg thanks.gif


Du ska inte säga något som du inte har bevis på? Mina betyg och den utbildningen kan jag visa rakt i feiset på dig och då blir det förtal.
Men ni få ha vad ni vill för åsikt, men just i detta fall kommer ni inte undan. Jag har både min avgångsbetyg och intyget därifrån där jag jobbade. ....fuchian....
ninnisky
CITAT (fuchian @ 14-09-2010, 14:33) *
Du ska inte säga något som du inte har bevis på? Mina betyg och den utbildningen kan jag visa rakt i feiset på dig och då blir det förtal.
Men ni få ha vad ni vill för åsikt, men just i detta fall kommer ni inte undan. Jag har både min avgångsbetyg och intyget därifrån där jag jobbade. ....fuchian....

rotfl.gif gör så...
fuchsian
Och när kommer du att kolla mina papper? så att jag vet och vara hemma och ta ut dom från kassaskåpet?

När du ändå är i farten, så visar jag mina betyg fr. andra utbildningar jag har gått på, och det är flera.
sen kan du sluta klappra om det. ------ fuchian.....
ninnisky
rotfl.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon