Full version: Datorn - Internet
Katie
När man sätter sig vid datorn har man många gånger en rutin som man inte ens tänker på.

När jag sätter mig vid datorn sker Alltid detta:

1/ kollar mailen
2/ klampar in på Vallreg
3/ klickar in mig på odla


Vad gör du?
gnon49
Kollar alltid först mailen, sen blir det alltid expressen och därefter en tur till odla i regel. En vana som jag inte gärna bryter.
fuchsian
Kollar mina mail och svarar på det som är mest akut, sedan sorterar jag resten som åker till skräpkorgen. Sedan kanske kollar jag vissa sidor jag brukar kolla och sen när jag hinner, går jag till Odlas sidor.
Låter datorn vara på om jag vet att jag endast kommer och går småsvängar, ibland inte ens det för datorn stjäl för mycket av ens tid, har jag märkt. Kollar också, om jag hinner de andra datorerna åt maken när han inte hinner med det själv. Viss annan mailpost har jag på huvuddatorn för jag ger inte ut så gärna min adress, så då blir det ett automatiskt spärr för dom jag inte vill ha i min.
Men jag vill inte vara utan den. ...... fuchian....
Anma
Hos mig öppnas flera flikar samtidigt. En klick för skogen, Odla, Hotmail och Facebook. Jag kollar alla i nämnda ordning, förutom en klick för skogen som jag bara klickar på morgonen. Därefter blir det en bloggrunda hos mina favoriter och sedan lite tidningar, om jag inte fastnar på odla eller face.
Aqvakul
jobbmailen
odla
fb
hotmail
väderprognos
Bengalow
Börsen
e-post
Hellasforum
Odla
Stayfriends

sedan kommer tidsfördriven....
under tiden går Spotify med grekisk musik, som jag älskar. Jag sitter just nu och tittar på ERT's program Stin Ygeia mas - dom har häftig musik!!!
malcolm
* fixar mig en mugg kaffe
* SMHI
* mailboxen
* TV-tablån
* internetbanken
* Mötesplatsen.se
* Expressen & Aftonbladet
* mer kaffe
* Odla.se
green
1. Kollar mailen/Facebook.
2. Surfar runt på dom hemsidor som jag går in på dagligen.
sommarhumla
* kollar mail.
* Expressen.
* Aftonbladet.
* Odla.
Peztis
Kollar mail nr 1
In på Odla en kort sväng
Kollar mail nr 2
Gör det som jag ev planerat kolla upp eller göra (typ betala räningar - suck!)
Fortsätter med Odla
... och där sitter man tills någon stör en!
Myosotis
1. mailen
2. odla

Det är nog de enda rutiner jag har, allt annat är periodvis, t.ex. blocket. Just nu läser jag mycket på ett hönsforum, sen kan jag glömma bort det i flera månader.
netha
NSD ... läser hellre i Pdf än pappers som maken föredrar
Norrbottens kuriren
Expressen
Aftonbladet
Dn.se
Svd.se
Borås tidning
Bredbandsmail
Hotmail
Webbkameror
Spotify spelar
medan jag lägger patiens i nån timma el två
Facebook
Odla
Letar fakta om olika grejs

Katie
Idag har varit en lååång dag framför datorskrället. Funderade allvarligt på om jag skulle öppna fönstret bakom den och putta ut skiten. mad.gif

Den har enbart jävlats idag. ranting.gif

Har jag tur behöver jag inte jobba vid den imorron.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon