aanderss
Har ni fått tv 10 i dag?
den ersatte bara Z tv
Aqvakul
Ja, ingår i Comhems basutbud - men ingår inte i avgiftsfria och inte heller i en av betalpaketen - minns inte vilken (Viasat?)
Dagens fotbollsmatch mot San Marino sänds på 10:an och kan ses av drygt hälften av befolkningen...
Huggorm
Enligt telia skall den hamna på kanalplats 16, men där ligger TV4 sport. Får se om den dyker upp längre fram, men annars klarar jag mig nog utan
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 07-09-2010, 10:12) *
Ja, ingår i Comhems basutbud - men ingår inte i avgiftsfria och inte heller i en av betalpaketen - minns inte vilken (Viasat?)
Dagens fotbollsmatch mot San Marino sänds på 10:an och kan ses av drygt hälften av befolkningen...

enligt tv 10 kan 70 % se matchen men jag vet inte om de stämmer
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 07-09-2010, 10:17) *
enligt tv 10 kan 70 % se matchen men jag vet inte om de stämmer

Det är den högsta siffran jag sett, men de vill väl gärna att den ska vara hög....
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 07-09-2010, 10:19) *
Det är den högsta siffran jag sett, men de vill väl gärna att den ska vara hög....

mm så är det nog
Maggan H
Finns alltså inte i det fria marknätet då? Och inte på Canal Digitals listor heller. Här betalar man för hela kitet hos dom och så ska de sända en match på en så udda kanal, dåligt! thumbdown.gif
Bee
Vi har Canal Digital och kan alltså inte se den nya kanalen. Maken är mycket irriterad!
Vi satt och pratade om detta förut. Jag tycker det är korkat att man måste binda upp sig med långa kontrakt för att senare upptäcka att just de kanaler man vill se finns någon annanstans. Suck!
Och hur tänker dom som har hand om kanalerna? Först binder dom oss och då kan vi inte ha dom andra bolagens kanaler om vi inte vill sitta med dubla kontrakt och skyhöga månadsräkningar för några enstaka kanaler. De flesta visar ju bara skräp. Suck igen.
Och som maken säger. Tidigare visade SVT populära fotbollsmatcher. Nu får fotbollsintresserade minsann betala för sitt nöje.
Jag blir inte bara irriterad. Jag blir f*******d! rtfm.gif ranting.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag skulle gärna ville ha någon annan kanal än den med nästan bara devil.gif sport
mamamaggan
Här är min man och son glada för TV10 ingår i det utbud som vi har i vår förening och som vi nte behöver betala extra för , det är inbakat i hyran .

Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (mamamaggan @ 07-09-2010, 14:41) *
Här är min man och son glada för TV10 ingår i det utbud som vi har i vår förening och som vi nte behöver betala extra för , det är inbakat i hyran .


och du tror inte att du betalar det? Föreningen får inte betalt det ovan ifrån....
malcolm
Jag har TV 10 nu, både via Boxer och Telia bredbands-TV men är inte gladare för det. Vad skall jag med ytterligare en sportkanal till..? Totalt ointressant för mig som ALDRIG tittar på sport, skulle visst sändas en del dokumentärer på 10:an också, får se vad det blir... Jag var tvungen att starta om digitalboxen från Telia för att få med kanalen och den ligger på nr: 16 som tidigare har sagts här på tråden , hos Boxer (utan ominstallation) ligger den på nr: 42 fast jag har sagt upp avtalet från Boxer, onödigt (dyrt) att ha två abonnemang.
Huggorm
CITAT (malcolm @ 07-09-2010, 16:45) *
Jag har TV 10 nu, både via Boxer och Telia bredbands-TV men är inte gladare för det. Vad skall jag med ytterligare en sportkanal till... totalt ointressant för mig som ALDRIG tittar på sport, skulle visst sändas en del dokumentärer på 10:an också, får se vad det blir... Jag var tvungen att starta om digitalboxen från Telia för att få med kanalen och den ligger på nr: 16 som tidigare har sagts här på tråden , hos Boxer (utan ominstallation) ligger den på nr: 42 fast jag har sagt upp avtalet från Boxer, onödigt (dyrt) att ha två abonnemang.

Aha, man måste starta om boxen. Nu när jag gjorde det så fungerade det. Men som du säger, en till sportkanal, vad skall man med det till?
mamamaggan
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 07-09-2010, 16:14) *
och du tror inte att du betalar det? Föreningen får inte betalt det ovan ifrån....



Nej det får de inte men vi har inte fått högre hyra. Hyran har inte höjts de senaste 7 - 8 åren .
Berith
Aha, man måste starta om boxen för att få kanalen. Då ska inte jag göra det, vill inte ha en sportkanal till. Har iofs kanske inte tillgång till den ändå... g.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 08-09-2010, 07:23) *
Aha, man måste starta om boxen för att få kanalen. Då ska inte jag göra det, vill inte ha en sportkanal till. Har iofs kanske inte tillgång till den ändå... g.gif

Man vet aldrig, de kanske visar bandy.. tongue.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 08-09-2010, 07:25) *
Man vet aldrig, de kanske visar bandy.. tongue.gif

ohmy.gif
Irene_L
Vi behövde aldrig söka nytt på boxen. Kanalen kom ändå!
MogataMupp
Som tur är (?) tappar MTG rättigheterna till nästa år. TV4 har köpt upp landskamperna. Visserligen drabbar drabbar det inte mig som har fullt utbud både hos Viasat samt Canal Digital, men det är ju så sjukt mycket reklam i MTG-sända sportevenemang.
Meriona
Behövde inte heller starta om min Teliabox, skräpkanalen fanns på plats ändå. Dokumenterär skrev någon, hoppet steg, men de enda dokumentärer jag läst om hittills har ju handlat om meningslös sport! sad.gif
netha
Gjorde kanalsök i morse ... vi har tv10 i Comhem-kabelutbudet... ser ut att vara en slaskkanal till ... sport och gamla repriser.
Solstorm
Eländeskanalen dök upp här utan att vi behövde söka.

Finns det någon möjlighet att betala för precis de kanaler man vill ha och inga fler? Jag vill absolut inte vara med och betala för några sportkanaler.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon