Gossen Ruda
Kalle Kanin sitter och smälter maten under plommonträdstubben. Maten som bl.a. bestod av gräset bakom ryggen. Annars ser jag den mest under fågelfröautomaten där den äter smulor från dom befjädrades bord. När inte Hasse Hare är där, fast ibland samsas dom.

Har inga större besvär med dessa matgäster, inte på sommaren heller. Ibland försvinner det lite Crocus och Pärlhyacinter men det gör inget. Tycks mest äta gräs. Fast när fru Kanin tänkte gräva ut en bohåla i potatislandet blev jag lite sur. En välplacerad grep i bogången fick henne på andra tankar.
*Felix matte*
Så söt han är wub.gif
En sådan, fast svart, hade dottern wub.gif
renate
Vilken fin bild på din vintergäst.Han sitter där som om han bor där. ohmy.gif Jag vet inte om jag vill har hare i trädgården,tycker det räcker med rådjur,fåglar däremot matar jag regelbundet.Sålänge haren håller sig till gräs gör det inget om han hälsar på,men mina rosor vill jag har själva.Söt är din hare i allafall. rolleyes.gif rolleyes.gif
Renate
Ingo
Hos mig åt haren upp en dvärgpraktspirea i förra veckan, rubb och stubb av det som syntes ovan snön. Men det gör inget för jag skulle ändå klippa ner den till marken till våren - TJI FICK HARSKRÄLLET! laugh.gif
yla
vilken sötnos
han hittade en liten plätt me vindskydd
dom ska ju också få sitt
tycker jag
Lars-Olof Arvids
Ja, det var en söt liten kanin! Det är roligt när det vilda kommer fram och kan ses på nära håll. Härom natten var jag uppe och såg på två rådjur som gick hemma i trädgården. Som närmast var ett av den ca 5-6 meter från mitt köksfönster. En morgon i höstas låg en stor älg (ungtjur) på min äng ca 15 meter från huset när jag tittade ut! Det var spännande, och fina bilder blev det också. Några kaniner har vi inte där jag bor (Svenshögen i Bohuslän) och numera tycks det vara glest med harar också. Men som sagt, det är roligt när man ser djuren. Att komma nära naturen var den främsta anledningen till att jag flyttade ut till landet för ett par år sedan. Återstår bara att se vad jag tycker till våren, när resultatet av alla lökarna jag satte i höstas kommer upp... smile.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon