Full version: Halvåtta hos mig
Sidor: 1, 2
netha
Halvåtta hos mig börjar igen på måndag ... glöm inte att slå på teven då ... vi har en medlem med. smile.gif
Meriona
unsure.gif Jaså?
jag är inte förtjust i programmet, så det ska vara en trevlig en då om jag ska se. wink.gif
skånepåg
Najs vem är med ?? Följer alltid det så kul så biggrin.gif
netha
Lasse heter han
Meriona
Jaså, det känner jag ingen vad jag vet.
Motti
Kul prograatt se !men jag gillar inte att knö ihop femtioelva smaker i en rätt,jag gillar den enkla matlagningen precis som min svärson som jobbat med Mannerheim mm.Det enkla är oftasr det bästa enligt min smak.måste tillägga att jag hatar Enbär i matlagning angry.gif det tar bort alla andra smaker som ska vara där .
netaave
Spännande smile.gif ser alltid det programmet
*Stintan*
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 21:59) *
Kul prograatt se !men jag gillar inte att knö ihop femtioelva smaker i en rätt,jag gillar den enkla matlagningen precis som min svärson som jobbat med Mannerheim mm.Det enkla är oftasr det bästa enligt min smak.måste tillägga att jag hatar Enbär i matlagning angry.gif det tar bort alla andra smaker som ska vara där .


Var svärsonen o krigade i Finland? Kocken heter Mannerstedt! Ska vi imponeras?

Ska se programmet.
Alba
CITAT (netha @ 03-09-2010, 21:50) *
Halvåtta hos mig börjar igen på måndag ... glöm inte att slå på teven då ... vi har en medlem med. smile.gif


Jag har aldrig sett programmet.
Jag kommer ihåg att en odlait nämnde att han skulle vara med. Är han med i första programmet eller i alla ?
Jag vet inte alls hur det fungerar.
Överbölingen
Vi följer också det programmet. Oftast väldigt trevligt.
bergvallmo
Kul, jag brukar titta på det, fördelen med hösten är att det kör igång lite ny program. Gillar oxå att se på Ullared. Å hoppas att Robinson kommer tillbaka. smile.gif
Anma
CITAT (Alba @ 04-09-2010, 21:07) *
Jag har aldrig sett programmet.
Jag kommer ihåg att en odlait nämnde att han skulle vara med. Är han med i första programmet eller i alla ?
Jag vet inte alls hur det fungerar.

Det är fyra personer som är med i varje avsnitt under en hel vecka, de äter middag hos varann och ger betyg. En middag per avsnitt. Programmet visas måndag-torsdag varje vecka. Ny vecka - nya fyra personer.
netaave
VEM ska vara med? DU kan väl skriva det här!
netha
LasseB skall vara med ... vi diskuterade middagar i en tråd i våras ... det var ang dukning, klädsel mm

Länk till tråden
Piccante
jag har följt serien troget och ska givetvis fortsätta kolla smile.gif
Alba
CITAT (Anma @ 04-09-2010, 21:34) *
Det är fyra personer som är med i varje avsnitt under en hel vecka, de äter middag hos varann och ger betyg. En middag per avsnitt. Programmet visas måndag-torsdag varje vecka. Ny vecka - nya fyra personer.


Ok tack för ditt svar.
Meriona
Man kanske får börja kolla igen då, jag hade faktiskt ledsnat på programmet, i våras blev det lite för tjötigt. smile.gif
Anma
CITAT (netha @ 04-09-2010, 21:52) *
LasseB skall vara med ... vi diskuterade middagar i en tråd i våras ... det var ang dukning, klädsel mm

Länk till tråden

I den tråden bekräftar han ingenstans att han ska vara med, har nit tagit det per PM, eller?
netha
CITAT (Anma @ 04-09-2010, 23:15) *
I den tråden bekräftar han ingenstans att han ska vara med, har nit tagit det per PM, eller?

Även det .. men han säger ju ganska tydligt i ett inlägg i tråden : "Missa inte nystarten i september"
Bettis
Jag gillar programmet och ska se det nu också, iof ser jag nog alla matprogram.
netaave
Sitter som klistrad, skönt med kvällsrutiner wink.gif
netaave
Är det han som är med denna vecka? Verkar va en glad skit iaf wink.gif
Anma
CITAT (netaave @ 07-09-2010, 23:47) *
Är det han som är med denna vecka? Verkar va en glad skit iaf wink.gif

Riktigt skön lirare, Kanonis! biggrin.gif
sqrulan
tummenupp.gif Dom programmen brukar jag med se, kul att se vad dom tillagar. Ja nog verkar han glad alltid Lasse, blev ju tvungen att spela in gårdagens avsnitt eftersom jag fick främmande.
Dom gör det verkligen bra som ställer upp i tv och visar sina matlagningskonster, vet inte om jag skulle klara en sån grej själv.
zissi
I kväll är det Lasses tur att laga mat läste jag i tidningen nyss.

Det blir sådan enorm variation på menyerna när det är nya människor hela tiden som lagar mat. Kul programidé
tummenupp.gif
skånepåg
Det är så kuligt, Helge Skoog Ftw biggrin.gif
Meriona
Jag tror att jag har tid att titta idag. smile.gif Det var Lasses dag om jag läste rätt i tidningen.

Jag tror att jag har tid att titta idag. smile.gif Det var Lasses dag om jag läste rätt i tidningen.
Wilmer
Jag skulle gärna vara med i programmet, bara för att få äta- det ser så läckert ut!! Men laga åt andra i TV, nänä. Eller visa upp garderoben för hela Svenska folket, över min döda kropp..
Malvia

Lasse - vilken härlig kille - kanonis!

Honom skulle man ha i köket! allt såg gott och läckert ut.

Men vilka gnäll "kärringar" som var med!
netha
CITAT (Malvia @ 08-09-2010, 20:02) *

Lasse - vilken härlig kille - kanonis!

Honom skulle man ha i köket! allt såg gott och läckert ut.

Men vilka gnäll "kärringar" som var med!

tummenupp.gif Tycker att han fick alldeles för låga poäng ... men så tycker jag nästan alltid. smile.gif

Hon den mörkhåriga gnäller på allt o alla. thumbdown.gif
sqrulan
Håller fullständigt med er! Vilken härlig personlighet han har och att han inte hämtade saltet var ju bara roligt. Kanonis! tummenupp.gif
Whiskuchi
Och jag tycker det är rent ohyfsat att inte hämta salt när någon ber om det. Dålig värdis!
netha
CITAT (Whiskuchi @ 08-09-2010, 20:44) *
Och jag tycker det är rent ohyfsat att inte hämta salt när någon ber om det. Dålig värdis!

Han kanske helt enkelt inte "kom sig för" att hämta salt ... det är ju tv-inspelning och då har man kameror några cm från näsan ... kan bli lite stressigt och nervöst.

Härlig kille och duktig kock är han iaf. tummenupp.gif
Snöflinga

Tyckte nog att Lasse var för "klämkäck" för min smak, rentutav lite stöddig. Skulle nog helst smaka på ryskans mat (glömt vad hon heter) sleep.gif
Anma
CITAT (Snöflinga @ 08-09-2010, 21:54) *
Tyckte nog att Lasse var för "klämkäck" för min smak, rentutav lite stöddig. Skulle nog helst smaka på ryskans mat (glömt vad hon heter) sleep.gif

Irina!
netha
CITAT (Snöflinga @ 08-09-2010, 21:54) *
Tyckte nog att Lasse var för "klämkäck" för min smak, rentutav lite stöddig. Skulle nog helst smaka på ryskans mat (glömt vad hon heter) sleep.gif

Det "stöddiga" tror jag man får ta med en klackspark/nypa salt ... var nog en image för programmet. smile.gif

... som produktionen vill ha.
Meriona
CITAT (netha @ 08-09-2010, 21:56) *
Det "stöddiga" tror jag man får ta med en klackspark/nypa salt ... var nog en image för programmet. smile.gif

... som produktionen vill ha.


Då är jag glad att jag slutat följa serien, om man inte ens får vara sig själv.
netaave
Skrattade gott åt honom igår, DINK giggle.gif ja hela v förresten, men nog tycker jag han haft bäst meny hittills. Smart tips sätta utstickarna på ett snapsglas, tack för det.
Gillade deras uteplats också den skulle jag kunna tänka mig.
Tror han blev lite perplex när han bad om salt, det är nog väldigt hämmande med kamerorna.
Tyckte synd om han när den andra killen spillde ut sitt vin. Undrar om han gjorde det på pin kiv för att han inte fick salt wink.gif (skojar bara)
Whiskuchi
CITAT (netaave @ 09-09-2010, 16:30) *
Tyckte synd om han när den andra killen spillde ut sitt vin. Undrar om han gjorde det på pin kiv för att han inte fick salt wink.gif (skojar bara)

Ja en del häller ju salt på vinfläckar, det kanske var en plan för att få in saltet! bravo.gif
(och Helge Skoog är ju den största behållningen med programmet, jag skrattar högt flera gånger varje kväll)
sqrulan
giggle.gif Ja så var det ju, han spillde ut vinet med flit! yes.gif Helge Skoog gillar jag också! Nu blir det kul att se vem som vinner ikväll.
g.gif Äh nu har jag glömt vad förkortningen DINK stod för!?
Anma
CITAT (sqrulan @ 09-09-2010, 17:15) *
giggle.gif Ja så var det ju, han spillde ut vinet med flit! yes.gif Helge Skoog gillar jag också! Nu blir det kul att se vem som vinner ikväll.
g.gif Äh nu har jag glömt vad förkortningen DINK stod för!?

Double Income, No Kids!

(Dubbel Inkomst Inga Barn, DIIB)
sqrulan
CITAT (Anma @ 09-09-2010, 17:16) *
Double Income, No Kids!

(Dubbel Inkomst Inga Barn, DIIB)

Ja så var det ju, mindes bara No Kids. Tack för påminnelsen! tummenupp.gif
Whiskuchi
CITAT (sqrulan @ 09-09-2010, 17:15) *
giggle.gif Ja så var det ju, han spillde ut vinet med flit! yes.gif Helge Skoog gillar jag också! Nu blir det kul att se vem som vinner ikväll.
g.gif Äh nu har jag glömt vad förkortningen DINK stod för!?

Double Income No Kids har jag för mig. Enligt Helge hette det väl Kul Utan Knattar på svenska laugh.gif
skogstroll
jag tycker Lasse var mycket snack och liten verkstad. Hade inte Helge snackat så hade jag inte tittat den saken är klar smile.gif
*Stintan*
CITAT (skogstroll @ 10-09-2010, 10:51) *
jag tycker Lasse var mycket snack och liten verkstad. Hade inte Helge snackat så hade jag inte tittat den saken är klar smile.gif


Är benägen att hålla med tummenupp.gif
Farbror Blå
Jättekonstigt program!

har teven på nitton å tretti, men inte kommer det matgäster till mej för det??
Solstorm
CITAT (Farbror Blå @ 10-09-2010, 17:03) *
Jättekonstigt program!

har teven på nitton å tretti, men inte kommer det matgäster till mej för det??


Du måste nog gå ut med en färdig meny som låter lockande. biggrin.gif
Motti
Stintan jag skrev fel han heter Manneström och driver Sjömagasinet,vad jag ville ha sakt är att han liksom jag och min svärson gillar "rena"smaker.Tycker att de ofta blandar ihop en himmla massa kryddor och smaker i "Halv åtta hos mig"så man undrar ibland vad själva råvarans smak tog vägen confused.gif Men det är ett kul program som man gärna se och så gillar jag Helge Skogs komentarer giggle.gif
mamamaggan
Ibland kan faktiskt kryddor och annat göra att råvarans smak framhävs ännu mer.
Meriona
Är salt en krydda (tycker inte jag). Det är nog mest det som jag häpnar över, såna mängder salt som används i matlagningen, inte bara i den här programserien, utan även i vanliga matlagningsprogram. sick.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon