Sidor: 1, 2, 3
silos
Nu är jag innerligt trött på detta eviga snarstuckenheten som pågår här och övehuvudtaget inom forumvärlden!
Jag har då aldrig sett någonting liknande IRL!

Det verkar att människorna med viljes missförstår varandra i varenda tråd!Och sen skrivs det att det är därför att man inte ser kroppspråket...

Är det så svårt att vara vänlig mot varandra och när man inte förstår kan man fråga HUR eller VAD den andre menade!

Men här börjar så gott som genast kastandet av "skit" på varandra,ifråga sättandet av medmänniskornas förstånd,ifall någon är sjuk i huvudet,att man skall växa upp etc..i det oändliga:((((

Ingen enda vill ge sig utan ALLA håller på sin rätt att minnsan säga-skriva sin mening,så är bråket igång igen:(
Man anmärker på varandras sätt att skriva och så vidare....man frågar:varför är du här på trädgårds forumet..
har du inget annat att göra,skaffa dig ett liv etc.....sad.gif

Och så skriver man att man inte tycker om bråk och ändå går man in i trådar och säger-skriver sina sanningar!

VAD är det för fel på oss,dagens människor,det undrar jag?!?

VARFÖR skriver jag allt detta nu? Det är för att jag gillar denna forum och jag kommer att fortsätta att skriva då och då även i framtiden,men inte längre om mina dockor eller "flummerier"...
Mvh//Kyllikki

elsemarie
Bra skrivet. Det är därför jag bara använder forumet då jag vill ha tips o råd ang. min trädgård.
Men ibland kan jag ju inte låta bli att titt in här på "småprat". Det kunde ju vara så gemytligt om
folk bara kunde vara vänliga istället för att leta fel.
Kram på dig./ Helen
fuchsian
Misstro, avundsjuka, elakheter och annat tjaffs har gjort detta omöjligt att föra ett vettigt samtal. Om man blir mer vän med någon, då är det inte bra? Varför, undrar jag? har nutidens människor så mycket frustration innom sig att de måste ha någon att skylla på sina egna fel?
Titta först i sin egen spegel och fråga vem ÄR JUST DU? Det finns inte tid till eftertanke, för man måste hålla koll på så många trådar för att kunna förstöra för dem som faktiskt är duktiga och de betraktar detta som en sandlådelek och vänder ryggen till det.
Sedan anmärks det av hur en person skriver, men de själva inte ser sina felstavningar. Har följd detta nu ett tag och upplever att det är inte den nivå jag vill gå in i.

Jag har sökt mig till människor som har något att komma med och bidra med mina upplevelser eller vad det månne vara, men mobben kör bort alla nybörjare, det är synd.
Även jag tycker att det är helt meningslöst att fortsätta på denna del av forumet, men jag drar inte alla över en kam, ska ni veta.
har sett och läst så vackert och sett det förstöras.

Vissa medlemmar, inkluvise mig, kan inte handskas med de finesser som en del har. Visst vore det roligt att lära sig det, men inte med bråkgänget.

Jag tar avstånd från det. de har förstört en spirande vänskap och gjort en annan medlem illa, så jag vill inte se det mera. .... fuchian .....

Meriona
Jag har aldrig varit utsatt för vare sig snarstuckenhet eller misstro. Fått en och annan känga eller knäpp på näsan, men det har säkerligen de (få) gångerna varit befogat.

Aqvakul
Alla kan inte älska alla och en del är generösare mot varandra än andra. Men i det stora hela blir man behandlad som man förtjänar...
gnon49
kritik kan vara konstruktiv. I alla fall om man tar åt sig den på rätt sätt och har lite självdistans. Inte vara långsint o älta svunna oförrätter. Sen är det bara att köra o inte vara rädd att delge sin egen åsikt. Så länge man inte hänger sig åt gnäll o självömkan o förträfflighet. Då blir det jobbigt tycker jag.
silos
CITAT (Aqvakul @ 28-08-2010, 19:43) *
Alla kan inte älska alla och en del är generösare mot varandra än andra. Men i det stora hela blir man behandlad som man förtjänar...


Alla kan älska alla,men ännu har vi människor inte blivit sanna människor utan vi fyllda av rädslor.....

Vad hjälper det att tänka att man förtjäna att bli behandlad som man bli behandlad här i livet...alltså inte bara här? Förtjänade judarna till.ex.den vidriga behandlingen som de fick under andra världskriget eller barn som blir våldtagna,kvinnor som blir misshandlade,mördade?!?

Det är att göra lätt för sig själv när man säger på det viset som du nu sa-skrev här!
Måste vi människor alltid ge igen då vi känner oss påhoppade! Nu menar jag mest härinne...
Fenja
Det märkligaste i det här sammanhanget är väl att trollet är den som ropar mest och högst efter upprättelse, bra bemötande och respekt. Hur man än vänder och vrider på det så vet ju de flesta av oss att en råtta född i ett stall trots allt inte är en häst...
Mvh
Fenja
Huggorm
CITAT (Meriona @ 28-08-2010, 19:38) *
Jag har aldrig varit utsatt för vare sig snarstuckenhet eller misstro. Fått en och annan känga eller knäpp på näsan, men det har säkerligen de (få) gångerna varit befogat.

Det beror nog på att du själv förmodligen är den minst snarstuckna människan på forumet tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (silos @ 28-08-2010, 20:18) *
Alla kan älska alla,men ännu har vi människor inte blivit sanna människor utan vi fyllda av rädslor.....

Vad hjälper det att tänka att man förtjäna att bli behandlad som man bli behandlad här i livet...alltså inte bara här? Förtjänade judarna till.ex.den vidriga behandlingen som de fick under andra världskriget eller barn som blir våldtagna,kvinnor som blir misshandlade,mördade?!?

Det är att göra lätt för sig själv när man säger på det viset som du nu sa-skrev här!
Måste vi människor alltid ge igen då vi känner oss påhoppade! Nu menar jag mest härinne...

Silos, nu får du faktiskt hålla dig till ämnet!
Tråden handlar ju om detta Forum (du har ju själv startat den) och inte om förintelsen eller eller olika typer av grovt våld. Ditt bemötande av mitt inlägg är varken trevligt eller korrekt.
sqrulan
tummenupp.gif Men så bra, ännu en spännande tråd! thanks.gif Jag blev nästan rädd att allt skulle ta slut!
Aqvakul
CITAT (sqrulan @ 28-08-2010, 20:55) *
tummenupp.gif Men så bra, ännu en spännande tråd! thanks.gif Jag blev nästan rädd att allt skulle ta slut!

knappast troligt... flirting.gif
Anki på Öland
CITAT (Fenja @ 28-08-2010, 20:24) *
Det märkligaste i det här sammanhanget är väl att trollet är den som ropar mest och högst efter upprättelse, bra bemötande och respekt. Hur man än vänder och vrider på det så vet ju de flesta av oss att en råtta född i ett stall trots allt inte är en häst...
Mvh
Fenja

Så sant!
Anki
silos
CITAT (Aqvakul @ 28-08-2010, 20:47) *
Silos, nu får du faktiskt hålla dig till ämnet!
Tråden handlar ju om detta Forum (du har ju själv startat den) och inte om förintelsen eller eller olika typer av grovt våld. Ditt bemötande av mitt inlägg är varken trevligt eller korrekt.


Men då ser du jo hur det är här! Förlåt att jag sårade dig,det var absolut inte min mening,utan jag snurrade vidare med mina tankar som jag har tendens att göra och skriva genast innan jag har tänkt efter,men om jag hade tänkt efter så had jag inte sett att jag gjorde fel och inte lärt någonting,eller vad säger du?

CITAT (sqrulan @ 28-08-2010, 20:55) *
tummenupp.gif Men så bra, ännu en spännande tråd! thanks.gif Jag blev nästan rädd att allt skulle ta slut!


Du är för härlig smile.gif
Meriona
CITAT (Huggorm @ 28-08-2010, 20:27) *
Det beror nog på att du själv förmodligen är den minst snarstuckna människan på forumet tummenupp.gif

Det där stämmer nog inte tyvärr, men det var gulligt sagt! kram2.gif Vi kan kasta en boll i skallen på varann i en tråd men vara helt eniga i en annan, det är väl så det ska vara tycker jag. smile.gif
Cacki
CITAT (Meriona @ 28-08-2010, 21:26) *
Vi kan kasta en boll i skallen på varann i en tråd men vara helt eniga i en annan, det är väl så det ska vara tycker jag. smile.gif


tummenupp.gif Då snackar vi sak och inte person. Amen!
silos
Medans denna tråd växer har jag kommit på att det är jo jag själv som verkligen behöver lära allt som jag har hitintills trugat på andra här på småprat;det eviga kärlek omtanke godhet snacket som om jag vore en guru,alltid vänlig aldrig brusat upp...med andra ord är jag en kännslokall jävel innerst inne,men så gärna tala om för andra hur de-ni skall beteer er,nu skäms jag riktigt ordentligt!!!

Denna min tråd har öppnat mina ögon för vad som verkligen saknas hos mig själv:ÄKTA EMPATI...allt mitt lilla empati har jag läst mig till,men inte kännt det inom mig crying.gif Hur själv centrerad kan en människa bli sad.gif

Jag känner empati och kärlek endast för djuren och små barn om jag skall vara riktigt ärlig nu och inte ljuga för mig själv!

Jag förstår plötsligt varför många av er har blivit uppretade av alla mina skriverier!
Anma
CITAT (silos @ 28-08-2010, 21:40) *
Medans denna tråd växer har jag kommit på att det är jo jag själv som verkligen behöver lära allt som jag har hitintills trugat på andra här på småprat;det eviga kärlek omtanke godhet snacket som om jag vore en guru,alltid vänlig aldrig brusat upp...med andra ord är jag en kännslokall jävel innerst inne,men så gärna tala om för andra hur de-ni skall beteer er,nu skäms jag riktigt ordentligt!!!

Denna min tråd har öppnat mina ögon för vad som verkligen saknas hos mig själv:ÄKTA EMPATI...allt mitt lilla empati har jag läst mig till,men inte kännt det inom mig crying.gif Hur själv centrerad kan en människa bli sad.gif

Jag känner empati och kärlek endast för djuren och små barn om jag skall vara riktigt ärlig nu och inte ljuga för mig själv!

Jag förstår plötsligt varför många av er har blivit uppretade av alla mina skriverier!

Det har du ju förstått flera gånger tidigare. Återstår att se hur länge du kommer att minnas det denna gången. smile.gif

kram på dej.
Aqvakul
Kramis Solis! smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (Anma @ 28-08-2010, 22:09) *
Det har du ju förstått flera gånger tidigare. Återstår att se hur länge du kommer att minnas det denna gången. smile.gif

kram på dej.



Du har alldeles rätt Anma! Jag är nog en mycket mycket trög elev i livets skola blush.gif
Motti
Det är väl så att det finns ensamma människor här som inte har någon eller nått,bittra människor och elaka människo iolyckliga människor,någon stans måste de få ur sig allt elakt och då passar ju ett Forum som det här där man kan ösa ur sig all bitterhet och all elakhet utan att en endaste Moderator säger STOPP nu får det vara nog-I andra Forum blir man avstängd men inte här inet angry.gif jag visste inte att det fanns så mycket elaka människor för än jag blev medlem här,fast "trollen "skiter jag högaktningsfullt i dom påverkar inet mitt liv med sin skenhelighet santa.gif
silos
Idag hittade jag dessa intressanta ord när jag surfade och läste på en sida:
"Många människor, som inte skulle drömma om att höja en hand i vrede mot en annan person, kan utan att vara medvetna om det förorsaka allvarlig skada genom sina ord eller attityder, till och med genom sina tankar. Effekten, positiv eller negativ, som åstadkoms av en enda beslutsam individ kan vara kraftig. När den förstärks av många individer blir den en fruktansvärd kraft. Vi känner alla till grupptryckets inflytande: hur förödande det kan vara om det är destruktivt, och omvänt, hur stimulerande och inspirerande det kan vara om det är konstruktivt. "
AV Elsa-Brita Titchenell

Och detta ser jag överallt i våran värld,även inom mig själv sad.gif




fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 28-08-2010, 19:43) *
Alla kan inte älska alla och en del är generösare mot varandra än andra. Men i det stora hela blir man behandlad som man förtjänar...


Aqvakul,

Helt rätt, alla kan inte älska alla, så även om man vore en ängel, så går det inte. Det vore bättre att låta dessa medlemmar vara på sitt, om man inte har där och göra.
Det konstiga är att när jag närmare med Silos och att hon ville det så då började det komma skit att jag ljuger, förstör för Silos.
Anmärkningar - negativa fick jag av dessa barndomsberättelser till Silos. Jag skrev ju dom att hon ville och att hon gillade dom. Sedan fick inte sagotråden vara i fred och jag skutade att skriva som jag hade gjort.
Jag är varken elak, tvärtom --- för öppen av mig, men har nu fattat att det ska man inte vara.

Du säger att man blir behandlad som man förtjänar .... vad har jag gjort för ont än försökt undvika mobben och visst har jag rätt att bli arg, men jag väljer att inte säga det i sandlådenivå.
Vad är det jag ljuger om? Bilderna som jag inte fixade att visa? därifrån kommer illviljan mot mig.

Även jag har rätt att finnas där. Malcholm hade läst igenom allt och enl. hans tycke finns det värre ordbajsare på tråden och ett tydligt jakt på mig.
Härefter lägger vi detta bort, men är intresserad av ditt svar. .... fuchian ......
ängsvädd
CITAT (silos @ 29-08-2010, 10:20) *
Idag hittade jag dessa intressanta ord när jag surfade och läste på en sida:
"Många människor, som inte skulle drömma om att höja en hand i vrede mot en annan person, kan utan att vara medvetna om det förorsaka allvarlig skada genom sina ord eller attityder, till och med genom sina tankar. Effekten, positiv eller negativ, som åstadkoms av en enda beslutsam individ kan vara kraftig. När den förstärks av många individer blir den en fruktansvärd kraft. Vi känner alla till grupptryckets inflytande: hur förödande det kan vara om det är destruktivt, och omvänt, hur stimulerande och inspirerande det kan vara om det är konstruktivt. "
AV Elsa-Brita Titchenell

Och detta ser jag överallt i våran värld,även inom mig själv sad.gif

Precis, det finns även psykiskt våld som kan vara svårt att upptäcka. Här på internet är det ju lätt att upptäcka, eftersom orden står skrivna.
fuchsian
CITAT (ängsvädd @ 29-08-2010, 10:48) *
Precis, det finns även psykiskt våld som kan vara svårt att upptäcka. Här på internet är det ju lätt att upptäcka, eftersom orden står skrivna.


Är detta något som enbart gäller mig? Eller en allmän iaktagelse?
Om det gäller mig, så bevisa det, men om det inte är till mig så låter jag detta passera. .... fuchian....
Anma
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 11:45) *
Aqvakul,

Helt rätt, alla kan inte älska alla, så även om man vore en ängel, så går det inte. Det vore bättre att låta dessa medlemmar vara på sitt, om man inte har där och göra.
Det konstiga är att när jag närmare med Silos och att hon ville det så då började det komma skit att jag ljuger, förstör för Silos.
Anmärkningar - negativa fick jag av dessa barndomsberättelser till Silos. Jag skrev ju dom att hon ville och att hon gillade dom. Sedan fick inte sagotråden vara i fred och jag skutade att skriva som jag hade gjort.
Jag är varken elak, tvärtom --- för öppen av mig, men har nu fattat att det ska man inte vara.

Du säger att man blir behandlad som man förtjänar .... vad har jag gjort för ont än försökt undvika mobben och visst har jag rätt att bli arg, men jag väljer att inte säga det i sandlådenivå.
Vad är det jag ljuger om? Bilderna som jag inte fixade att visa? därifrån kommer illviljan mot mig.

Även jag har rätt att finnas där. Malcholm hade läst igenom allt och enl. hans tycke finns det värre ordbajsare på tråden och ett tydligt jakt på mig.
Härefter lägger vi detta bort, men är intresserad av ditt svar. .... fuchian ......

Vad du har gjort är att du börjat klaga om mobben i varje jävla tråd som du skriver i oavsett vad tråden handlar om. Detta är vad du gjort de senaste veckorna. Sen får du mycket riktigt svar från samma personer och sen är trådmejandet i gång igen. Det är du som startar detta hela tiden. Kan du snälla lägga av med det?
silos
NU är det dags för FREDSPIPAN för oss alla! wub.gif
smiley_small_hug.gif

SNÄLLA:låt tråden här nu självdö!
Cacki
CITAT (silos @ 29-08-2010, 10:20) *
Idag hittade jag dessa intressanta ord när jag surfade och läste på en sida:
"Många människor, som inte skulle drömma om att höja en hand i vrede mot en annan person, kan utan att vara medvetna om det förorsaka allvarlig skada genom sina ord eller attityder, till och med genom sina tankar. Effekten, positiv eller negativ, som åstadkoms av en enda beslutsam individ kan vara kraftig. När den förstärks av många individer blir den en fruktansvärd kraft. Vi känner alla till grupptryckets inflytande: hur förödande det kan vara om det är destruktivt, och omvänt, hur stimulerande och inspirerande det kan vara om det är konstruktivt. "
AV Elsa-Brita Titchenell

Och detta ser jag överallt i våran värld,även inom mig själv sad.gif


Ja, det är verkligen inte lätt att vara människa. Egentligen handlar nog allt om en balansgång som är hårfin, för att inte säga övermänsklig, att hitta. Själv tror jag stenhårt att det det absolut värsta fel man kan göra är att tillåta sej att vara en "axelryckare". Ser man att något är åt skogen fel så ligger det på ens ansvar att också ta ställning och stå upp för det.
Krymper man ner den tanken så snävt som till detta "lilla forum" så är det egentligen den som är "obekvämast och bråkigast" som gör mest rätt genom att stå upp för sina åsikter. Den som bara stillatigande ser att någon annan far illa men ändå inte orkar markera sin åsikt i saken automatiskt en "axelryckare"....men att elda på konflikten i det oändliga vinner heller ingen på. Som sagt, var går gränsen för ett agerande? Hur allvarlig är konflikten?? Kan kanske parterna lösa det själva, utan att någon går alltför tilltufsad ur den?
I den bästa av världar så kanske det inte behövde vara så svårt, men tyvärr så finns det tyvärr också dom som gillar att sabotera. Dom som gillar och roas av konflikter, dom s.k "trollen".....fast bara för man är av en annan åsikt är man ju faktiskt inget troll...man står ju bara för det man tror på....Äsch, det här vet vi ju redan, men hur katten ska man kunna lära sej att skilja ur vem som egentligen är det verkliga trollet? Det vet ju bara trollet själv...
Hmm, man måste nog bara inse att man inte är mer än människa, men tycka om sej själv ändå...om man bara försöker behandla andra som man själv vill bli behandlad.
kram Silos
fuchsian
CITAT (Anma @ 29-08-2010, 10:56) *
Vad du har gjort är att du börjat klaga om mobben i varje jävla tråd som du skriver i oavsett vad tråden handlar om. Detta är vad du gjort de senaste veckorna. Sen får du mycket riktigt svar från samma personer och sen är trådmejandet i gång igen. Det är du som startar detta hela tiden. Kan du snälla lägga av med det?


Anma,

Då förstår jag det hela, dock är jag inte ensam om detta, men nu gäller det mig. En sak som du bör kolla först att jag har inte börjat (medvetet) att hacka på någon innan jag har sagt ifrån och jag använder fula ord, för det är inte min stil (om det inte hör till tråden).

Alltså, de diskussioner som har startats av någon och jag har haft något att bidra, har jag gjort det. som silos docktråd med mina berättelser, det dömndes ut av andra som rena lögner, kan du tänka dig hur det känndes för Silos först o främst?
Andra diskussioner av det okända, har många bett mig att fortsätta pga att de har frågor och jag har svaren.
Det finns många medlemmar som tycker att om man nu inte tycker om en sak, varför då kommer Stinta+gänget och börjar sitt tjaffs.
Det är inte utan orsak som jag blir irriterad, är en lite mer udda person än genomsnittet, positiv och glad.
Men det kvittar vad jag säger, så går det inte hem.
Ni har en bild av mig som är långt ifrån den cyper personen som ni ser och misstolkar.
Alltså, du ber mig att dra, men inte dom som hackar på mig? ...fuchian...
Anma
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 12:29) *
Anma,

Då förstår jag det hela, dock är jag inte ensam om detta, men nu gäller det mig. En sak som du bör kolla först att jag har inte börjat (medvetet) att hacka på någon innan jag har sagt ifrån och jag använder fula ord, för det är inte min stil (om det inte hör till tråden).

Alltså, de diskussioner som har startats av någon och jag har haft något att bidra, har jag gjort det. som silos docktråd med mina berättelser, det dömndes ut av andra som rena lögner, kan du tänka dig hur det känndes för Silos först o främst?
Andra diskussioner av det okända, har många bett mig att fortsätta pga att de har frågor och jag har svaren.
Det finns många medlemmar som tycker att om man nu inte tycker om en sak, varför då kommer Stinta+gänget och börjar sitt tjaffs.
Det är inte utan orsak som jag blir irriterad, är en lite mer udda person än genomsnittet, positiv och glad.
Men det kvittar vad jag säger, så går det inte hem.
Ni har en bild av mig som är långt ifrån den cyper personen som ni ser och misstolkar.
Alltså, du ber mig att dra, men inte dom som hackar på mig? ...fuchian...

Jag ber dig inte att dra, jag ber sig att lägga av med att klaga på mobben i varje tråd du skriver i. Det är en viss skillnad.
Nauti
Vi svenskar är bara extremt konflikträdda i verkligheten. Vi skall till varje pris undvika obekväma samtalsämnen, vi kan varken ge eller ta kritik heller för den delen och meningskiljaktigheter går ju absolut inte, då måste man prata om solsken, rosa moln och sockervadd i stället. Men på Internet verkar det vara så att det är lättare att vräka ur sig både det ena och det andra så det kanske helt enkelt handlar om man får utlopp för sådant man hade velat uttrycka annars? Här känns det som att folk snarare söker sig till och skapar konflikter utan egentlig anledning än att undvika det.

CITAT (Motti @ 28-08-2010, 23:53) *
Det är väl så att det finns ensamma människor här som inte har någon eller nått,bittra människor och elaka människo iolyckliga människor,någon stans måste de få ur sig allt elakt och då passar ju ett Forum som det här där man kan ösa ur sig all bitterhet och all elakhet utan att en endaste Moderator säger STOPP nu får det vara nog-I andra Forum blir man avstängd men inte här inet angry.gif jag visste inte att det fanns så mycket elaka människor för än jag blev medlem här,fast "trollen "skiter jag högaktningsfullt i dom påverkar inet mitt liv med sin skenhelighet santa.gif
Ja, några sådana har man ju också stött på här sad.gif
fuchsian
CITAT (Anma @ 29-08-2010, 11:46) *
Jag ber dig inte att dra, jag ber sig att lägga av med att klaga på mobben i varje tråd du skriver i. Det är en viss skillnad.


Det är nog en och samma sak, sen kvittar det om jag skriver eller låter bli.
du svarade inte den frågan jag ställde?
Om en del medlemmar har behov av att diskutera ämnen som inte är så vanliga, men när jag gav svaren och tog dessa på allvar, blev det efter 3½sida inlägg av Stintan och hon förstörde det hela.
Är det mitt fel, säg det? det vet Silos om för vi hadde samma tanke och hon öppnade ett tråd om det okända, vi hade väl inte tänkt att få så många helt nya för mig att vilja ställa frågor pga. de hade inte vågat det innan för att de var rädda att bli stämplade som dumma el. likn.
Jag gjorde det inte, gav svar där jag kunde. Samma sak hände med tråden homeopati. Jag kan den biten också, inte bara den andra dimensionen.

Jag erkänner att dessa är udda ämnen, MEN intresset fanns. får det inte finnas likväl som Silos docktråd?
detta bemötande i dessa frågor gjorde mig illa, när jag såg att behovet fanns. Inte hade jag gjort det om det inte hade varit ett vettigt intresse. .....fuchian....
Anki på Öland
CITAT (Anma @ 29-08-2010, 12:46) *
Jag ber dig inte att dra, jag ber sig att lägga av med att klaga på mobben i varje tråd du skriver i. Det är en viss skillnad.

När läsförståelsen är lika med noll är det väldigt svårt att föra en meningsfull diskussion.
Anki
Anma
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 13:19) *
Det är nog en och samma sak, sen kvittar det om jag skriver eller låter bli.
du svarade inte den frågan jag ställde?
Om en del medlemmar har behov av att diskutera ämnen som inte är så vanliga, men när jag gav svaren och tog dessa på allvar, blev det efter 3½sida inlägg av Stintan och hon förstörde det hela.
Är det mitt fel, säg det? det vet Silos om för vi hadde samma tanke och hon öppnade ett tråd om det okända, vi hade väl inte tänkt att få så många helt nya för mig att vilja ställa frågor pga. de hade inte vågat det innan för att de var rädda att bli stämplade som dumma el. likn.
Jag gjorde det inte, gav svar där jag kunde. Samma sak hände med tråden homeopati. Jag kan den biten också, inte bara den andra dimensionen.

Jag erkänner att dessa är udda ämnen, MEN intresset fanns. får det inte finnas likväl som Silos docktråd?
detta bemötande i dessa frågor gjorde mig illa, när jag såg att behovet fanns. Inte hade jag gjort det om det inte hade varit ett vettigt intresse. .....fuchian....

Jag har inte följt dessa trådar så jag kan inte svara på varför de förstördes. Däremot kan jag svara på att det är du som började förstöra tråden om bloggar.
Anki på Öland
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 13:19) *
Det är nog en och samma sak, sen kvittar det om jag skriver eller låter bli.
du svarade inte den frågan jag ställde?
Om en del medlemmar har behov av att diskutera ämnen som inte är så vanliga, men när jag gav svaren och tog dessa på allvar, blev det efter 3½sida inlägg av Stintan och hon förstörde det hela.
Är det mitt fel, säg det? det vet Silos om för vi hadde samma tanke och hon öppnade ett tråd om det okända, vi hade väl inte tänkt att få så många helt nya för mig att vilja ställa frågor pga. de hade inte vågat det innan för att de var rädda att bli stämplade som dumma el. likn.
Jag gjorde det inte, gav svar där jag kunde. Samma sak hände med tråden homeopati. Jag kan den biten också, inte bara den andra dimensionen.

Jag erkänner att dessa är udda ämnen, MEN intresset fanns. får det inte finnas likväl som Silos docktråd?
detta bemötande i dessa frågor gjorde mig illa, när jag såg att behovet fanns. Inte hade jag gjort det om det inte hade varit ett vettigt intresse. .....fuchian....

Har du aldrig tänkt på att ingen av dessa trådar var din egen frågelåda där du satt inne med den ultimata sanningen utan att folk kanske ville diskutera utan att du skulle komma och tala om vad som var rätt och fel efter varje kommentar!?
Anki
Anma
Och så fortsätter du att förstöra den tråden. Lägg ner nu fuchian.
fuchsian
CITAT (Anki på Öland @ 29-08-2010, 12:21) *
När läsförståelsen är lika med noll är det väldigt svårt att föra en meningsfull diskussion.
Anki


Just det, anki, jag har svårt att förstå dina inlägg, men inte andras. ...f...
Anma
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 13:43) *
Just det, anki, jag har svårt att förstå dina inlägg, men inte andras. ...f...

Du har nog problem med mina också.
Alba
Jag har lånat en klok sanning som jag läste i ett inlägg inlägg av Suz.
"Att bli ledsen och upprörd för att stickningen gick upp hjälper inte när man själv drar i tråden"....som min mormor så klokt sa till den av oss ungar som började tjafsa.



Hela inlägget finns här
sqrulan
CITAT (Alba @ 29-08-2010, 13:49) *
Jag har lånat en klok sanning som jag läste i ett inlägg inlägg av Suz.
"Att bli ledsen och upprörd för att stickningen gick upp hjälper inte när man själv drar i tråden"....som min mormor så klokt sa till den av oss ungar som började tjafsa.



Hela inlägget finns här

tummenupp.gif Ja det passar in perfekt! Det är verkligen helt otroligt och jag har så svårt för att låtabli att läsa och le åt alltihop för jag tycker att det är lite underhållande. giggle.gif Kanske inte alla tycker det.
abbbe
Ja nog är det underhållande att läsa dessa trådar med lite tjafs på odla.nu när man har tid - faktiskt!

Många av er skriver så bra dessutom, det blir mer läsvärt!
ängsvädd
Det här med att fortsätta bråka och skylla på den som börjat är så lågt - då bråkar man ju precis lika mycket. Naturligtvis ska man ha rätt att bemöta den som började bråka med en, men det räcker med en gång - eller iaf inte detta eveghetsbråkande där alla bråkdeltagare säger att de är oskyldiga till bråket. De fortsätter o skylla på den som de tycker har startat bråket och bråkar på i tid o evighet. Jag önskar att dessa bråkande nickar kan starta e n tråd och fortsätta sitt evighetsbråkande där i istället för att förstöra andras trådar sad.gif

Men nu har jag sagt detta för sista gången - orkar inte öppna trådarna i småbråk längre sad.gif
Pia L
ängsvädd : Det känns som att allt egentligen började med att jag råkade svara på en sak i Beriths tråd om balsam, då fick en del för sig att jag och Fuchian var en och samma person och sen rullade hela karusellen igång, det hon skrivit innan dess har jag inte satt mig in i så mycket, men följt det som hände sen och en del är duktiga på att para ihop identiteter.
Några var så bombsäkra på att jag och Fuchian var samma person, vi får väl se var det slutar, men jag är också säker på att hon inte är så ny som hon påskiner, men att hon och jag skulle vara en och samma person, DÄR går gränsen.
Red Top
Behagar du skämta?

Pia L
Red Top : Om det var mig du frågade så är jag inte den skämtsamma typen
fuchsian
CITAT (Pia L @ 29-08-2010, 13:20) *
ängsvädd : Det känns som att allt egentligen började med att jag råkade svara på en sak i Beriths tråd om balsam, då fick en del för sig att jag och Fuchian var en och samma person och sen rullade hela karusellen igång, det hon skrivit innan dess har jag inte satt mig in i så mycket, men följt det som hände sen och en del är duktiga på att para ihop identiteter.
Några var så bombsäkra på att jag och Fuchian var samma person, vi får väl se var det slutar, men jag är också säker på att hon inte är så ny som hon påskiner, men att hon och jag skulle vara en och samma person, DÄR går gränsen.


Pia L,

Det blev nog konstigt just där du påpekar om den balsam.grejen, för vad jag minns svarade vi nog samtidigt, men kanske på olika sätt, beroende egen användning, som är ju olika för varje person.

Min dator är ny och den är jag inte så van vid. Vi har fler datorer i kontoret och alla har sina sätt, beroende på ålder och användning.
Min förra pajade, den kunde jag så gott jag behövde, men den hadde en äldre system och den var jag van vid. Tyvärr är det billigare att köpa en ny än laga en gammal.

Det stämmer att jag har fått massa nicknames som jag inte har en susning om för har endast denna som jag använder men du kan få hela listan ---- Fuchian/ Lena L / Reserv/ Pia L / copycat/ Silos / Rahmat 2/,
Samnt namnen; - en individ med dissociativ identitetsstörning / otrevlig / lismande / ordpajsande / trådförstörare/ och lite till.
Då kan du tänka dig att det är inte ens fel när flera bråkar, men man hade tvungen att ha ett offer och det blev jag. Kanske för det att jag kan svara för mig och tål inte vad som helst.
Men det får vara så, jag är inte den stackaren som ber om hjälp fr. främmande bakom dataskärmen utan jag är kanske en lite udda person med allt som jag har med mig och har gått igenom under livets gång, men tycker inte synd om mig för det och är en livlig och sprallig kvinna, omtyckt av många i mitt liv.
pga. att jag har vidare syn på livet och har förmågan att känna empati och hjälpa till. Trots det blir jag inte en mähää, utan har humor, så det räcker!

Jag nämnde kanske att jag gick med i forumet lite för blåögt och det märker jag att det hjälper inte vad jag säger -----jag ljuger.....enl. Stintan... Men jag bryr mig inte om det, men kommer inte gå till svars för någon mera. Hålla det på neutralt plan, så att säga. Hoppas att de håller undan ditt nick från mitt så att du inte får på dig den skiten som är ämnad till mig. Ha det gott .... fuchian ....
bergvallmo
http://www.youtube.com/watch?v=9diS5_x2MSg

Ibland när jag läser här i småprat får jag lust att börja med en ny sport. Vad sägs om walling? Till slut kanske man lyckas göra en Africa eller rent av en Karutji... duh.gif
fuchsian
CITAT (bergvallmo @ 29-08-2010, 14:19) *
http://www.youtube.com/watch?v=9diS5_x2MSg

Ibland när jag läser här i småprat får jag lust att börja med en ny sport. Vad sägs om walling? Till slut kanske man lyckas göra en Africa eller rent av en Karutji... duh.gif


Är det en ny typ av dans? då är jag intresserad för är vansinning glad åt orientaliska och afrikanska danser..fuchian.....
bergvallmo
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 16:31) *
Är det en ny typ av dans? då är jag intresserad för är vansinning glad åt orientaliska och afrikanska danser..fuchian.....



Kolla på klippet med Robert Gustavsson biggrin.gif Men det är bara för de modiga, korkade, eller dumdristiga smile.gif
Solstorm
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 16:31) *
Är det en ny typ av dans? då är jag intresserad för är vansinning glad åt orientaliska och afrikanska danser..fuchian.....


Absolut ska du pröva, detta är definitivt något för dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon