Fenja
Jag har befunnits bära på en gallsten som är runt 2 cm, är det en liten eller en stor sten tro?
Jag försöker att läsa på lite på nätet och där refererar man hela tiden till storleken... därav frågan alltså biggrin.gif
Mvh
Fenja
Aqvakul
2 cm är ganska stort, men de kan i värsta fall bli stora som golfbollar...
Fenja
Tack! Då har jag en uppfattning om storleken. Allt skit ska man då råka ut för när man blitt kärring smile.gif
Mvh
Fenja
Anma
Gubben min opererade bort gallan för ett par månader sedan. det var 3 stora (närmare golfbollar!!) och en "massa smågrus". I hans fall var det förmodligen gruset som gav besvären, de stora brukar tydligen inte ge så mycket besvär när de är så stora, enligt doktorn.
Nu är han mycket bättre i magen, har inte ont men illamående attackerna är kvar. det ska undersökas vad de beror på.
Fenja
Hoppas att de hittar problemet Anma, gallstenskänningar och -anfall är inget nöje. Skönt att höra att "gubben" blev bättre i alla fall!
De väntar väl bara på att jag ska få riktigt svåra besvär så det är värt att operera.
Mvh
Fenja
Snöflinga

Anma, Gjorde de en sk. "titthålsoperation" och i så fall fick han komma in på morgonen och åka hem på kvällen ? Undrar därför att min gubbe skall opereras snart ...
Anma
CITAT (Snöflinga @ 18-08-2010, 21:43) *
Anma, Gjorde de en sk. "titthålsoperation" och i så fall fick han komma in på morgonen och åka hem på kvällen ? Undrar därför att min gubbe skall opereras snart ...

Jajamen. Vi tog bussen in (7 mil), läkaren var inte så glad över det och tyckte att vi skulle fixa skjuts hem, inte så smart att sitta på bussen efter op, men det struntade gubben i och det blev bussen hem också. Det gick ju bra, men det bästa är att ha ne som hämtar från sjukhuset. Jag tror det var 4-5 timmar som jag tillbringade på stan medan han opererades.
Det finns alltid en risk, eller i varje fall i min mans fall, att det skulle bli en större operation, minns nu inte vad risken bestod i, och då skulle han fått ligga kvar och få ett stort ärr på magen, men nu gick det ju bra och han slapp.
Snöflinga
Tack för svar. Det var tuffa tag att ta bussen w00t.gif
Gossen Ruda
Finns det inte möjlighet att krossa stenarna med ultraljud? Jag har för mig att jag läst om det. Eller det kanske var njurstenar. g.gif

Beträffande att ta bussen så minns nog många Lars Ekborgs monolog när han hade fått motorsågen i magen: Det låter allvarligt det där, det är bäst vi skickar en ambulans. Ambulans! Jag tar 5-bussen.biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon