Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
silos
Sedan jag kom tillbaka så har jag funderat mycket över varför tjafsas det så mycket härinne på småprat!
Vi måste väl kunna ändra oss och det till det bättre!

VARFÖR bråkar människor?
VARFÖR inte göra det trevligt istället?
Varför anklaga varandra för dittan och dattan?
Blir det bättre när man håller på med att tjafsa med varandra?
Vill ni träffa dem som ni bråkar med IRL och säga så som ni gör härinne?
Jag skulle kunna tänka mig att träffa varenda av er som har tjafsat;skulle ni kunna tänka er att träffa mig IRL?

Vad det gäller mig så är jag för vänlighet och vill väl mina medmänniskor!
VARFÖR är detta så svårt i våran värld?

Det är absolut inte fel att säga-skriva kritik bara det är konstruktivt!
Kritik i hårda ordalag gör att medmänniskor sätter sig emot den som kritisera ännu mer och det är synd!
Visst är det väl bättre att ta fram det som är bra hos medmänniskorna, än att klanka ner varandra?
silos
Ingen som vill komma med förslag till att få bättre stämning här?
Biggan_
Varför starta ännu en bråktråd Silos? Det finns väl tillräckligt av dom!
Alba
Jag har bara en kommentar - den här tråden leder bara till ännu en bråktråd.
*Stintan*
Instämmer! thumbdown.gif
silos
CITAT (Alba @ 13-08-2010, 18:26) *
Jag har bara en kommentar - den här tråden leder bara till ännu en bråktråd.


Men,visst kan väl var och en av oss komma med några förslag?
Vi är jo vuxna människor här som bör kunna tänka på vad som är bra för småprat,eftersom det ofta åberopas av många här.

Min önskan är endast att vi kan vara vänner här...

Och inte ville jag starta en bråktråd!Trodde du verkligen det?


CITAT (Biggan_ @ 13-08-2010, 18:26) *
Varför starta ännu en bråktråd Silos? Det finns väl tillräckligt av dom!


Men vrför behöver det bli en bråktråd...det fattar jag bra inte?!
Red Top
Jag begär streck i debatten.

Klickbar länk
ninnisky
CITAT (Biggan_ @ 13-08-2010, 16:26) *
Varför starta ännu en bråktråd Silos? Det finns väl tillräckligt av dom!

tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (silos @ 13-08-2010, 18:43) *
Men,visst kan väl var och en av oss komma med några förslag?
Vi är jo vuxna människor här som bör kunna tänka på vad som är bra för småprat,eftersom det ofta åberopas av många här.

Min önskan är endast att vi kan vara vänner här...

Och inte ville jag starta en bråktråd!Trodde du verkligen det?




Men vrför behöver det bli en bråktråd...det fattar jag bra inte?!


Därför att ämnet är som upplagt för bråk!
Meriona
Det kanske ska till en splitt ny forumavdelning helt enkelt? FLUM kan ligga längst ner under Natur.
ninnisky
CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 16:53) *
Det kanske ska till en splitt ny forumavdelning helt enkelt? FLUM kan ligga längst ner under Natur.


Dagens bästa inlägg! bravo.gif
fuchsian

Silos,

Det är nog så att en vänlig tråd är inte intressant nog för dom som vill bråka dag o natt.

Jag har legat ett tag och ska lägga mig och fortsätta på min bok, men maken fick en städdille, så jag får väl vänta ut honom. Vågar inte lyfta tyngre saker ang. igårdagens besök och värken har inte släppt än.

Jag såg denna tråd och tänkte att kanske äntligen skulle det finnas folk till småsnack om ditten och dattens utan nån stress, kritik och förnedrande. Det verkade ju som himmelriket jämfört som det har varit.

Vi får se hur det utvecklar sig, man kan snacka allmänt, inget personligt enl. vad var och en vill ge ut till andra, lite råd och en lättsam stämning.
Jag tror nog att det är just det du är ute efter, Silos? ... angel_not.gif ... fuchian ...
silos
CITAT (Biggan_ @ 13-08-2010, 18:51) *
Därför att ämnet är som upplagt för bråk!


Men nog måste medlemmar här ser att min intention är endast god!
Och dessutom vill folk att det skall vara lugnt här och då kan man väl välja hur man skriver?



CITAT (fuchian @ 13-08-2010, 18:57) *
Silos,

Det är nog så att en vänlig tråd är inte intressant nog för dom som vill bråka dag o natt.

Jag har legat ett tag och ska lägga mig och fortsätta på min bok, men maken fick en städdille, så jag får väl vänta ut honom. Vågar inte lyfta tyngre saker ang. igårdagens besök och värken har inte släppt än.

Jag såg denna tråd och tänkte att kanske äntligen skulle det finnas folk till småsnack om ditten och dattens utan nån stress, kritik och förnedrande. Det verkade ju som himmelriket jämfört som det har varit.

Vi får se hur det utvecklar sig, man kan snacka allmänt, inget personligt enl. vad var och en vill ge ut till andra, lite råd och en lättsam stämning.
Jag tror nog att det är just det du är ute efter, Silos? ... angel_not.gif ... fuchian ...


Precis,du har förstått vad jag menar och önskar med denna tråd!

CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 18:53) *
Det kanske ska till en splitt ny forumavdelning helt enkelt? FLUM kan ligga längst ner under Natur.


Kan du förklara vad DU menar med flumm?
Biggan_
CITAT (silos @ 13-08-2010, 19:00) *
Men nog måste medlemmar här ser att min intention är endast god!
Och dessutom vill folk att det skall vara lugnt här och då kan man väl välja hur man skriver?

Visst kan man välja hur man skriver! Dom som vill jävlas väljer också hur dom skriver!
silos
CITAT (Biggan_ @ 13-08-2010, 19:07) *
Visst kan man välja hur man skriver! Dom som vill jävlas väljer också hur dom skriver!


Precis,men kanske kan "bråkstakarna"tänka om...det tror jag i alla fall och jag tror att medlemmar som inte vill ha bråk sluta med att gå till motattack,eller vad säger du?
ängsvädd
Jag håller med dig Silos, bättre stämning behövs verkligen. Känner tyvärr att det är kört, har inga idéer att komma med, mer än att jag ska försöka skärpa mig själv och inte dras in i några bråk. Sätta sig på händerna helt enkelt.
Piccante
Initiativet från silos är ju fint men jag tror att människor som möts på nätet bråkar därför att de har sina egna förväntningar/krav/ önskemål om vad de vill diskutera på ett forum och hur det borde skötas. Sen när något stör ordningen så är de lite mer ohämmade att skriva vad de tycker o tänker eftersom de inte möts öga mot öga.

Men jag tror inte att folk vill bli analyserade och få höra varför de bråkar (och nu inser jag att det är precis vad jag har gjort själv duh.gif )

Biggan_
CITAT (silos @ 13-08-2010, 19:19) *
Precis,men kanske kan "bråkstakarna"tänka om...det tror jag i alla fall och jag tror att medlemmar som inte vill ha bråk sluta med att gå till motattack,eller vad säger du?


Jag håller med dej, och tanken är god! Men hur skall du få "bråkstakarna" att tänka om?....och skall folk stillatigande ta emot vad skit som helst?
*Stintan*
CITAT (Red Top @ 13-08-2010, 18:47) *


giggle.gif Instämmer med ovanstående talare!
Motti
Fuschian !är du här och gullar till det med !otroligt att du orkar med allt vända kappan efter vinden naughty.gif
fuchsian

Jo men, vad det gäller vindar, så är jag bra på, seglar så mycket att det sitter i ordentligt, det med vindar, menar jag.

Jag gillar inte kappor, så hellre segel i så fall.

Ja visst, man fick inte gå upp utan att fråga Stintan, .........men jag blev pissenödig när jag vaknade.
då vänder jag min segel mot toa-hållet ..... ........ fuchian .......
*Stintan*
Stackare som måste sätta på datorn och logga in på Odla för att kunna pinka...snacka om att vara beroende giggle.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2010, 07:29) *
Stackare som måste sätta på datorn och logga in på Odla för att kunna pinka...snacka om att vara beroende giggle.gif


Hur är det med dig själv då...beroende av Fuchian och mig tror jag faktiskt! yahoo.gif
*Stintan*
CITAT (silos @ 14-08-2010, 07:30) *
Hur är det med dig själv då...beroende av Fuchian och mig tror jag faktiskt! yahoo.gif


Det är till att ha höga tankar om sig själv och kompisen, jisses sick.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2010, 07:34) *
Det är till att ha höga tankar om sig själv och kompisen, jisses sick.gif


Så där ja..jag träffade visst en mycket öm punkt!
VAD har du emot mig Stintan?Ärligt svar önskar jag!
*Stintan*
CITAT (silos @ 14-08-2010, 07:39) *
Så där ja..jag träffade visst en mycket öm punkt!
VAD har du emot mig Stintan?Ärligt svar önskar jag!


Öm punkt????? Försök med något annat!

Ge dig nu silos. Fråga din kompis fuchian istället varför hon nämner mitt namn i vart och vartannat inlägg hon skriver. Ibland får jag lust att svara när mitt namn nämns. Vad föranleder dig att svara på nästan allt jag skriver till fuchian? Tror du inte att hon klarar att svara själv eller?

Varför är det viktigt för dig vad jag tycker om dig? Ett ärligt svar är att du ena sekunden tror att du är någon sorts moder Teresa (fast mycket tjatigare) och i nästa sekund kan du inte avhålla dig från att spä på tjafset. Allt för att du har ett så stort behov av att få synas och få någon form av uppmärksamhet. Ibland blir det för mycket helt enkelt.
Solstorm
Silos det är du som skapar bråk. Du försvarar fuchian/tottes matte/pia.l/reserv oavsett hur mycket hon har sårat andra människor och ljugit. Många har tålamod med dig men du går helt enkelt för långt. Jag tycker att forumdeltagarna har varit väldigt tålmodiga med dig pga av att du är sjuk eller har något handikapp eller hur det nu hänger ihop. Inte ens du kan gå hur långt som helst, du har inget frikort för att häva ur dig vad som helst. Ex när du kallade alla med annan åsikt än din för satans utsända.

Jag har förstått att här finns forumdeltagare som har träffat dig i verkligheten, om det inte varit så så skulle jag ha trott att du bara var ytterligare en nick av samma otrevliga person. Ni är två tummar i en röv.
silos
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2010, 08:38) *
Öm punkt????? Försök med något annat!

Ge dig nu silos. Fråga din kompis fuchian istället varför hon nämner mitt namn i vart och vartannat inlägg hon skriver. Ibland får jag lust att svara när mitt namn nämns. Vad föranleder dig att svara på nästan allt jag skriver till fuchian? Tror du inte att hon klarar att svara själv eller?

Varför är det viktigt för dig vad jag tycker om dig? Ett ärligt svar är att du ena sekunden tror att du är någon sorts moder Teresa (fast mycket tjatigare) och i nästa sekund kan du inte avhålla dig från att spä på tjafset. Allt för att du har ett så stort behov av att få synas och få någon form av uppmärksamhet. Ibland blir det för mycket helt enkelt.


Du har rätt att det blir knasigt att namn används i svaren,speciellt då man är irriterad,men så gör även du själv!Och jag förstår att du vill svara när ditt namn näms.

Att jag svara när du skriver till Fuchian kan jag inte helt svara på,men det kan vara att jag känner igen mig själv från tiden då jag blev "jagad"härinne på småprat.
Jag vet att Fuchian kan svara för sig själv! Svarar du själv aldrig i inläggen där nogon annan har skrivit till någon annan?

Ja,det är viktigt därför att jag inte riktigt klarar av att medmänniskor är emot mig och jag upplever att du är emot mig.

Jag önskar så att jag vore som Moder Teresa,men det kommer jag nog aldrig bli under detta mitt liv crying.gif
Min intention har absolut inte varit att spä på tjafset,tvärtemot önskar jag att påverka så att det blir lugnare!
Så lustigt förresten:jag upplever att du bl.a.spä på tjafs.

Men jag vill jo vill jag dela med mig av min glädje i denna vår värld som är så fylld av negativism och ondska!
Men uppmärksamhet är inte fel,men stort behov har jag inte...tror jag själv i alla fall unsure.gif
Och klart är att sådana människor som tar mycket plats uppfattas som störande...

Är det alla mina trådar som jag startat som du stör dig på och alla mina svar?
silos
CITAT (Solstorm @ 14-08-2010, 08:52) *
Silos det är du som skapar bråk. Du försvarar fuchian/tottes matte/pia.l/reserv oavsett hur mycket hon har sårat andra människor och ljugit. Många har tålamod med dig men du går helt enkelt för långt. Jag tycker att forumdeltagarna har varit väldigt tålmodiga med dig pga av att du är sjuk eller har något handikapp eller hur det nu hänger ihop. Inte ens du kan gå hur långt som helst, du har inget frikort för att häva ur dig vad som helst. Ex när du kallade alla med annan åsikt än din för satans utsända.

Jag har förstått att här finns forumdeltagare som har träffat dig i verkligheten, om det inte varit så så skulle jag ha trott att du bara var ytterligare en nick av samma otrevliga person. Ni är två tummar i en röv.


Hur kan du säga-skriva att det är jag som skapar bråk???
Att jag försvara Fuchian måste väl vara upp till mig och att hon har sårat andra medlemmar här är upp till dem att reda upp!

HUR vet du att forummedlemmar har varit tålamodiga med mig p.ga. att jag skulle vara sjuk eller handikappad?!?

Du har tagit meningen om "om satans utsända" ur sitt sammanhang!

VAD är det som är såå otrevligt hos mig!?! Vad betyder:Ni är som två tummar i en röv?

En sak kan jag säga-skriva att du har tolkat mina tråd på ett mycket konstigt sätt!

Jag har träffat i alla fall två personer IRL som jag minns.
Solstorm
Två tummar i en röv= Ni är överens om precis allt. Du är helt okritisk till hur fuchian sårar andra.
Annars har jag sagt precis det jag ville säga i mitt tidigare inlägg. Det är meningslöst att fortsätta i den här tråden då det bara handlar om att äggla. Äggla= älta så slipper du fråga.
Anki på Öland
CITAT (silos @ 14-08-2010, 09:12) *
...................men det kan vara att jag känner igen mig själv från tiden då jag blev "jagad"härinne på småprat........................
.............Ja,det är viktigt därför att jag inte riktigt klarar av att medmänniskor är emot mig och jag upplever att du är emot mig.

Jag önskar så att jag vore som Moder Teresa,men det kommer jag nog aldrig bli under detta mitt liv crying.gif
Min intention har absolut inte varit att spä på tjafset,tvärtemot önskar jag att påverka så att det blir lugnare!
Så lustigt förresten:jag upplever att du bl.a.spä på tjafs.

Men jag vill jo vill jag dela med mig av min glädje i denna vår värld som är så fylld av negativism och ondska!
Men uppmärksamhet är inte fel,men stort behov har jag inte...tror jag själv i alla fall unsure.gif
Och klart är att sådana människor som tar mycket plats uppfattas som störande.........................


Återigen, varken du eller fuchian blir jagade utan egen förskyllan, båda provocerar ni ju oavbrutet!

Jag tycker mest du andas hyckleri. Envisas med att du vill alla gott, uj,uj,uj.... alla är så underbara...... medan du i nästa inlägg skrattar stort med en smily när du tror du fått in en femetta på någon.
Antar att du som vanligt vill ha ett exempel (tror inte det är för att du inte förstår utan vill spela lite dum också)

CITAT (silos @ 14-08-2010, 07:30) *
Hur är det med dig själv då...beroende av Fuchian och mig tror jag faktiskt! yahoo.gif



Om ni två använde forumet till vad det förmodligen är till för, att ha trevligt tillsammans, så skulle allt genast lugna ner sig här!
Anki
silos
CITAT (Anki på Öland @ 14-08-2010, 09:43) *
Återigen, varken du eller fuchian blir jagade utan egen förskyllan, båda provocerar ni ju oavbrutet!

Jag tycker mest du andas hyckleri. Envisas med att du vill alla gott, uj,uj,uj.... alla är så underbara...... medan du i nästa inlägg skrattar stort med en smily när du tror du fått in en femetta på någon.
Antar att du som vanligt vill ha ett exempel (tror inte det är för att du inte förstår utan vill spela lite dum också)
Om ni två använde forumet till vad det förmodligen är till för, att ha trevligt tillsammans, så skulle allt genast lugna ner sig här!
Anki




Att jag skulle vara hycklare....nej är svaret till det!Du får komma hit och fråga mina grannar vad de säger om mig!Och så bjuder jag dig på mat och fika.
Men,jag vet att jag inte är genomgod,ingen människa är det!!!
Och nog måste jag också få skoja och skratta...eller har jag fel?
Tänk om jag faktiskt är lite dum,det tycker jag själv att jag är i mångt och mycket!

Under åren som jag har varit borta härifrån så har det funnits bråk,vem skyller du för den tiden då?

Nu måste jag ta påtå på min balkong...

CITAT (Solstorm @ 14-08-2010, 09:30) *
Två tummar i en röv= Ni är överens om precis allt. Du är helt okritisk till hur fuchian sårar andra.
Annars har jag sagt precis det jag ville säga i mitt tidigare inlägg. Det är meningslöst att fortsätta i den här tråden då det bara handlar om att äggla. Äggla= älta så slipper du fråga.


DET är jag definitivt INTE! Men sådant tar jag upp med henne via medellande!VARFÖR skulle jag ta del av det som hat pågått tidigare härinne!?!
Red Top
Jag är en av dem som visar extra tålamod med dig Silos. Eftersom jag tror att du är skör.

Men om du frivilligt vill fortsätta att trassla in dig i fuckian/Tottes Matte/Pia L/Reserv:s garn , så får du väl göra det.

Hädanefter tänker jag inte ta någon särskild hänsyn till dina "gullegullinlägg". De står mig ärligt talat upp i halsen.

De verkar inte längre särskilt ärliga eller trovärdiga.


Upprepar vad jag tidigare skrev:

Jag begär streck i debatten.

Klickbar länk




Edit: Stavfel
*Stintan*
CITAT (silos @ 14-08-2010, 09:12) *
Du har rätt att det blir knasigt att namn används i svaren,speciellt då man är irriterad,men så gör även du själv!Och jag förstår att du vill svara när ditt namn näms.

Att jag svara när du skriver till Fuchian kan jag inte helt svara på,men det kan vara att jag känner igen mig själv från tiden då jag blev "jagad"härinne på småprat.
Jag vet att Fuchian kan svara för sig själv! Svarar du själv aldrig i inläggen där nogon annan har skrivit till någon annan?

Ja,det är viktigt därför att jag inte riktigt klarar av att medmänniskor är emot mig och jag upplever att du är emot mig.

Jag önskar så att jag vore som Moder Teresa,men det kommer jag nog aldrig bli under detta mitt liv crying.gif
Min intention har absolut inte varit att spä på tjafset,tvärtemot önskar jag att påverka så att det blir lugnare!
Så lustigt förresten:jag upplever att du bl.a.spä på tjafs.

Men jag vill jo vill jag dela med mig av min glädje i denna vår värld som är så fylld av negativism och ondska!
Men uppmärksamhet är inte fel,men stort behov har jag inte...tror jag själv i alla fall unsure.gif
Och klart är att sådana människor som tar mycket plats uppfattas som störande...

Är det alla mina trådar som jag startat som du stör dig på och alla mina svar?


Om du inte klarar av att människor är emot dig så ska du nog inte vara på forum. Hur gärna man än vill det så kan man inte vara älskad av alla och brer man ut sig och tar sådan plats som du gör så tröttnar folk. Att du inte förstår det är märkligt eftersom flera har sagt samma sak till dig. Du är och flummar överallt.

Du vill inte ha bråk men skapar det själv. Du skapar nya trådar med samma innehåll gång på gång. Kommer ingen och skriver i dina trådar så skapar du en ny o.s.v.

Jo silos du har ett jättestort behov av att få uppmärksamhet annars skulle du inte bete dig som du gör. Uppmärksamhet är fel när det när den är påtvingad vare sig det är att ge eller att få. I varenda inlägg du skriver, och det är många, så skriver du att du vill dela med dig av din glädje blablabla... fatta någon gång att det blir tjatigt för oss andra att läsa samma sak om och om igen.

Jag skriver inte detta för att vara elak utan för att du frågar och vill ha ett ärligt svar.
xlxl67
CITAT (silos @ 13-08-2010, 17:29) *
Sedan jag kom tillbaka så har jag funderat mycket över varför tjafsas det så mycket härinne på småprat!
Vi måste väl kunna ändra oss och det till det bättre!

VARFÖR bråkar människor?
VARFÖR inte göra det trevligt istället?
Varför anklaga varandra för dittan och dattan?
Blir det bättre när man håller på med att tjafsa med varandra?
Vill ni träffa dem som ni bråkar med IRL och säga så som ni gör härinne?
Jag skulle kunna tänka mig att träffa varenda av er som har tjafsat;skulle ni kunna tänka er att träffa mig IRL?

Vad det gäller mig så är jag för vänlighet och vill väl mina medmänniskor!
VARFÖR är detta så svårt i våran värld?

Det är absolut inte fel att säga-skriva kritik bara det är konstruktivt!
Kritik i hårda ordalag gör att medmänniskor sätter sig emot den som kritisera ännu mer och det är synd!
Visst är det väl bättre att ta fram det som är bra hos medmänniskorna, än att klanka ner varandra?


Jag tror du får acceptera att det tar tid att få tillbaka ett förtroende. Har läst några trådar med F o flera är direkt oförskämda. Att skriva rena PM i vissa trådar är inte Netetiquette eller att skicka hela odla till helvetet o gör sig själv till ngn slags självupphöjd helarguru. Mga av de sista trådarna kan upplevas som provocerande o då får man räkna med tjafs ex "livet efter döden", buddism men fram för allt homeopati-tråden. Själv skulle jag aldrig belasta medlemmarna på ett forum med för mycket sådant utan skapat ett eget forum (går lätt o gratis) o bjudit in de som verkar vara av samma intresse.

Varför fortsatte du inte bara i bråktråden förresten? Du har ju en egen jättefin tråd. Inte alla förunt.
silos
CITAT (Red Top @ 14-08-2010, 09:56) *
Jag är en av dem som visar extra tålamod med dig Silos. Eftersom jag tror att du är skör.

Men om du frivilligt vill fortsätta att trassla in dig i fuckian/Tottes Matte/Pia L/Reserv:s garn , så får du väl göra det.

Hädanefter tänker jag inte ta någon särskild hänsyn till dina "gullegullinlägg". De står mig ärligt tala upp i halsen.

De verkar inte längre särskilt ärliga eller trovärdiga.
Upprepar vad jag tidigare skrev:

Jag begär streck i debatten.

Klickbar länk



Då så...jag drar mig härifrån eftersom jag icke är välkommen med mina tråd och mina inlägg.

Jag önskar er alla ett gott slut på sommaren och en härlig höst! wub.gif

smiley_small_hug.gif
Kramar från Kyllikki

P.S Jag blev mycket ledsen över det som nu har blivit och jag ber om förlåtelse om jag har sårat er,det har inte varit min intention.

Meriona
CITAT (xlxl67 @ 14-08-2010, 10:15) *
Jag tror du får acceptera att det tar tid att få tillbaka ett förtroende. Har läst några trådar med F o flera är direkt oförskämda. Att skriva rena PM i vissa trådar är inte Netetiquette eller att skicka hela odla till helvetet o gör sig själv till ngn slags självupphöjd helarguru. Mga av de sista trådarna kan upplevas som provocerande o då får man räkna med tjafs ex "livet efter döden", buddism men fram för allt homeopati-tråden. Själv skulle jag aldrig belasta medlemmarna på ett forum med för mycket sådant utan skapat ett eget forum (går lätt o gratis) o bjudit in de som verkar vara av samma intresse.

Varför fortsatte du inte bara i bråktråden förresten? Du har ju en egen jättefin tråd. Inte alla förunt.


bravo.gif
Red Top
Hoppas resten av din sommar blir jätteskön!

Ta väl hand om dig Kyllikki!
*Stintan*
CITAT (silos @ 14-08-2010, 10:17) *
Då så...jag drar mig härifrån eftersom jag icke är välkommen med mina tråd och mina inlägg.

Jag önskar er alla ett gott slut på sommaren och en härlig höst! wub.gif

smiley_small_hug.gif
Kramar från Kyllikki

P.S Jag blev mycket ledsen över det som nu har blivit och jag ber om förlåtelse om jag har sårat er,det har inte varit min intention.


Tror inte du har sårat någon men du har själv försatt dig i den här sitsen.

Ha en fortsatt god sommar du också!
ängsvädd
CITAT (silos @ 14-08-2010, 10:17) *
Då så...jag drar mig härifrån eftersom jag icke är välkommen med mina tråd och mina inlägg.

Jag önskar er alla ett gott slut på sommaren och en härlig höst! wub.gif

smiley_small_hug.gif
Kramar från Kyllikki

P.S Jag blev mycket ledsen över det som nu har blivit och jag ber om förlåtelse om jag har sårat er,det har inte varit min intention.

Neeeeeejjjjjj, bry dig inte om mobbarna. Du är precis lika välkommen som alla andra att starta trådar här. Låt inte vissa medlemmar få bestämma vilka som får starta trådar beroende på vad de retar sig på. Man kan inte gilla eller vara intresserad av alla trådar men alla har faktiskt rätt att starta trådar och jag tycker du har blivit mycket dåligt behandlad av vissa. Tänk på att alla skriver inte men du har nog mångas stöd också att som fullvärdig medlem ha rätt att skriva o starta trådar. Skit i odlamaffian som försööker bestämma vad trådarna ska handla om beroende på vad de gillar o inte gillar. Låt dem inte skrämma dig eller göra dig ledsen!

Många kramar till dig! smiley_small_hug.gif
ängsvädd
Vi är alla olika och det tycker jag måste accepteras!!!!! Är man inte intresserad av vissa trådar - låt bli att läsa dem - ska det vara så svårt.
*Stintan*
CITAT (ängsvädd @ 14-08-2010, 10:42) *
Vi är alla olika och det tycker jag måste accepteras!!!!! Är man inte intresserad av vissa trådar - låt bli att läsa dem - ska det vara så svårt.


Det handlar ju inte om det utan om att starta en uppsjö av trådar med samma "flumämne" och att dessutom gå in i alla andra trådar och tjafsa om samma sak. Allt för att få uppmärksamhet och bekräftelse. Det är inte ett dugg svårt att låta bli några trådar men silos vill ha uppmärksamhet så när hon inte fått respons så har hon ju startat en ny tråd, gång på gång. Förbaskat konstigt att du inte förstår vad det handlar om och att det faktiskt är ett provocerande beteende som vi tyvärr har sett förr.

För övrigt har det inte varit någon mobbing mot silos. Hon har själv efterlyst ärliga svar på vad vi tycker och vi är många som vänligt uppmanat henne att vara lite mer återhållsam. Det har hon tagit till sig men glömt efter 5 minuter. Tyvärr är det fuchian som förstört för silos.
ängsvädd
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2010, 11:16) *
Det handlar ju inte om det utan om att starta en uppsjö av trådar med samma "flumämne" och att dessutom gå in i alla andra trådar och tjafsa om samma sak. Allt för att få uppmärksamhet och bekräftelse. Det är inte ett dugg svårt att låta bli några trådar men silos vill ha uppmärksamhet så när hon inte fått respons så har hon ju startat en ny tråd, gång på gång. Förbaskat konstigt att du inte förstår vad det handlar om och att det faktiskt är ett provocerande beteende som vi tyvärr har sett förr.

För övrigt har det inte varit någon mobbing mot silos. Hon har själv efterlyst ärliga svar på vad vi tycker och vi är många som vänligt uppmanat henne att vara lite mer återhållsam. Det har hon tagit till sig men glömt efter 5 minuter. Tyvärr är det fuchian som förstört för silos.

Jo, jag förstår vad det handlar om - på småbråk får man inte vara olika och störa odlamaffian som bestämmer vilka som får skriva och om vad de får skriva. Jag förstår precis.
*Stintan*
CITAT (ängsvädd @ 14-08-2010, 11:27) *
Jo, jag förstår vad det handlar om - på småbråk får man inte vara olika och störa odlamaffian som bestämmer vilka som får skriva och om vad de får skriva. Jag förstår precis.


Nu är du bara löjlig!
fuchsian
Alla bråkare,

Jag väntar fortfarande bevis vad ni anklagar mig för ??????

Det räcker inte att komma med massa hänvisn. till något, för jag öppnar inte sådana trådar med massa kinesiska tecken ------ och är säker att där finns inget.

Vem av er har blivit illa behandlad och tillåckmed sårad av mig? Vore intressant att veta vad ni håller på.

Har ni nånsin tänkt på att era inlägg har gjort mig illa? Nej visst inte för ni spelar martyrer, men det gör inte jag.

Har ni konkreta och riktiga bevis, mer än tjaffsa om hårschampoo? Är det som har sårat någon?

En sak till;
- Låt Silos vara ifred och vara sin egen person än att blanda mig i det! Hon är sårbar, så låt henne vara.
- Vi är inte "siamesiska tvillingar", men delar många gemensamma saker, men det betyder inte att vi skulle ha samma åsikt om allt. Så funkar det inte alls, men vi stöder varandra om så behövs.
...fuchian... och glöm inte att jag kom i forumet sommaren 1786, det har nu ju frågat om.
Chamomille
CITAT (ängsvädd @ 14-08-2010, 11:27) *
Jo, jag förstår vad det handlar om - på småbråk får man inte vara olika och störa odlamaffian som bestämmer vilka som får skriva och om vad de får skriva. Jag förstår precis.

rotfl.gif Du är nog faan inte riktig du heller. Stackare.
fuchsian
CITAT (ängsvädd @ 14-08-2010, 11:27) *
Jo, jag förstår vad det handlar om - på småbråk får man inte vara olika och störa odlamaffian som bestämmer vilka som får skriva och om vad de får skriva. Jag förstår precis.

ÄNGSVÄDD,

Du har rätt att det är den "störa odlamaffian", som håller i trådarna lite varstans och det är jäkligt irriterande.
Du har samma rätt som alla andra vara med där du vill, men låt dom inte hacka sönder dig, det är det inte värt .... fuchian ....
Solstorm
CITAT (fuchian @ 14-08-2010, 11:43) *
Har ni konkreta och riktiga bevis, mer än tjaffsa om hårschampoo? Är det som har sårat någon?


Det behövs inga mer bevis. Där visar du att Pia. L och fuchian är samma person i pratet om shampo/balsam. Det räcker gott, allt du har sagt och gjort som fuchian/tottes matte/Pia.L/Reserv mm får du faktiskt stå för. Du registrerade dig som tottes matte i våras, den nicken har du erkänt. Ändå skrev du att du har kämpat i flera år med att försöka rentvå dig. I efterhand försöker du sjabbla bort det med att det var ett annat århundrade men det funkar inte att försöka sjabbla bort i efterhand.

Du spelar offer, gud så löjligt.
Pia L
Solstorm m.fl : Ni behöver inte tillskriva alla ni ogillar mitt nick, jag är jag och har ett nick så det räcker gott åt mig.
På vilket sätt känner ni er provocerade av det jag skrivit sista tiden? Jag råkade svara på en fråga om balsam, jag råkade svara på en fråga om livet efter döden, men ingen ska kunna komma och påstå att det jag skrev var provocerande på något sätt och vis.
Jag håller med dom som pratar om odlas mob, den finns och dom låter sina utvalda få känna det också.
Lämna alla andra utanför mitt nick i fortsättningen, ni behöver inte ens nämna mitt namn i fortsättningen i samband med andra ni hyser något agg till.
Skicka pm till mig om det är något ni stör er på, men missled inte nya odlaiter att tro på era falska anklagelser.
Aqvakul
CITAT (Pia L @ 14-08-2010, 12:45) *
Solstorm m.fl : Ni behöver inte tillskriva alla ni ogillar mitt nick, jag är jag och har ett nick så det räcker gott åt mig.
På vilket sätt känner ni er provocerade av det jag skrivit sista tiden? Jag råkade svara på en fråga om balsam, jag råkade svara på en fråga om livet efter döden, men ingen ska kunna komma och påstå att det jag skrev var provocerande på något sätt och vis.
Jag håller med dom som pratar om odlas mob, den finns och dom låter sina utvalda få känna det också.
Lämna alla andra utanför mitt nick i fortsättningen, ni behöver inte ens nämna mitt namn i fortsättningen i samband med andra ni hyser något agg till.
Skicka pm till mig om det är något ni stör er på, men missled inte nya odlaiter att tro på era falska anklagelser.

Så du förnekar att du var Reserv?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon