Full version: 26 aktiva
*Felix matte*
samtidigt som Idrottsgalan sänds på SVT1 biggrin.gif

Nyfiken på hur många av er som har teven inom synhåll och ser galan samtidigt som ni surfar?
Ina
Inte jag! rolleyes.gif
Sylvia
Idrott är inget jag brukar titta på...
Annki
Inte här heller. Hör bara ljudet, det räcker.
vickeva
Jag tittar, gick bara för att ta ut kontaktlinserna, och då tittade jag inom här...
Ralf
CITAT (Felix matte @ 19-01-2004, 21:24)
samtidigt som Idrottsgalan sänds på SVT1 biggrin.gif

Nyfiken på hur många av er som har teven inom synhåll och ser galan samtidigt som ni surfar?

Vad är idrott för något??
Blir svettig när jag arbetar i trädgården eller, som idag, skottar snö.

Fundear allvarligt på att kasta ut TV-apparaten när barnen flyttar.
eller i alla fall digitalboxen.
pa kalmar
Klart att TV:n står på. Problemet är bara att jag kan titta på datorn och höra TV:n. Vill jag se TV:n måste jag vrida huvudet 180 grader (hur det nu går till), och då ser jag ju inte datorn.

Trevlig kväll på er alla oavsett om ni sitter inne på odla.se eller framför TV:n.
Ralf
För övrigt såg jag att 7-kamparen Carolina fick en glasskål som pris. I den skulle hon ha Klüft-potatis.....
*Felix matte*
Jag har teven i ögonvrån när jag surfar biggrin.gif
Sedan måste jag berätta för er att jag betraktar mig som varandes
totalt ointresserad av sporttongue.gif
Hur kan det då komma sig att jag känner till så många av de nominerade laugh.gif
Den frågan ställde min man när jag hade synpunkter på vem som skulle ha priset laugh.gif
vickeva
CITAT (Ralf @ 19-01-2004, 21:41)
För övrigt såg jag att 7-kamparen Carolina fick en glasskål som pris. I den skulle hon ha Klüft-potatis.....

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
renate
tongue.gif Jag har tv'n på i vardagsrummet,datorn står i sonens rum,nu mitt datorrum,jag hör tv'n men ser den inte,det räcker.Ibland går jag ut och titta lite.Och nu skall jag går och lägger mig.
God natt! smile.gif smile.gif
Ewa L
CITAT (Felix matte @ 19-01-2004, 21:45)
Sedan måste jag berätta för er att jag betraktar mig som varandes
totalt ointresserad av sporttongue.gif

Men är ändå en sådan hejare på Alla mot en? Du kanske är en sådan där svamp som min son, allt samlar sig i hans hjärna. Min börjar bli lite teflon-aktig, ingenting fastnar. tongue.gif rolleyes.gif
Monica M zon 4
Datorn står på andra våning i kåken, tvn på första. biggrin.gif Så jag kan inte titta på tv och surfa samtidigt.

Tittade inte på nån idrottsgala utan bandade Vetenskapens värld och tittade "live" på Arns rike. Sen blev det nyheter och i säng.
solkatten
JAG HAR INGEN TV!!

Underbart, jösses vad jag hinner med annat eller inte göra nånting...

Men jag skulle väldigt gärna ha bredband. wub.gif
Posse
CITAT (Felix matte @ 19-01-2004, 21:45)
Sedan måste jag berätta för er att jag betraktar mig som varandes
totalt ointresserad av sporttongue.gif

Instämmer - jag är närmast allergisk mot sportevenemang, och tycker det känns otroligt förnedrande när sådana rätt ofta får "förtur" i radio och TV som om det handlade om katastroftillstånd e.dyl.. sad.gif

Men jag "sportar" förstås själv ibland, fastän jag skulle aldrig kalla mina cykel- och skidturer (såväl vinter- som sommartid) eller annat när jag rör på mig för "sport" eller "idrott". rolleyes.gif
Wargen
CITAT
det känns otroligt förnedrande när sådana rätt ofta får "förtur" i radio och TV som om det handlade om katastroftillstånd e.dyl..

Detta ofog är en av de få (numera) saker som kan göra mig fullständigt vansinnig av ilska. När man gått och väntat och sedan bänkat sig och slår på TV:n för att mötas av "Utgår p.g.a.sportsändning". Ren diskriminering!
Jag har mailat ett antal gånger till TV. (Men vad hjälper det...)
mad.gif Varför kan inte "vanliga" TV (SVT och TV4) starta en sportkanal? Det kan väl inte vara helt omöjligt? Tänk så mycket tid som skulle frigöras till t.ex. smalare programtyper. Sådant som annars får stryka på foten.
(Vilket konstigt uttryck förresten...stryka på foten...nå´n som vet var det kommer ifrån?)
solkatten
Det finns väl redan sportkanaler, väl...

jo, Eurosport eller nåt, fanns det kanske är på engelska?
Betty
CITAT (Wargen @ 20-01-2004, 10:58)
(Vilket konstigt uttryck förresten...stryka på foten...nå´n som vet var det kommer ifrån?)

Stryka på foten betyder att tvingas ge upp, men från början hade det samma betydelse som "att skrapa med foten".

Mycket intressant läsning finns på http://www.ordbruket.com/webcross/index.htm
Wargen
OK, tack, ska kolla länken.
Solkatten, jag skrev SVT och TV4 eftersom det är de enda kanaler som jag får in....har inte parabol heller... rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
CITAT (Felix matte @ 19-01-2004, 21:24)
Nyfiken på hur många av er som har teven inom synhåll och ser galan samtidigt som ni surfar?

Jag gjorde och satt inloggad på msn chatt samtidigt LOL

Hälsar Ingrid
lolo
Hej! Jag satt och tittade på hela idrottsgalan och gladde mig särskilt mycket åt Annika Sörenstams välförtjänta priser. Tillhör själv kategorin "sportfånar" och ser såväl ishockey, längdskidåkning som utförsåkning på TV under vintern. Ishockey ser jag dock helst live. Idrott är underbart, då den förenar, sporrar och fostrar framförallt ungdomar. Dessutom är den ofta rolig att utöva själv och att titta på.

Men när galan slutade skyndade jag mig till odla.nu:s forum för att läsa alla roliga och intressanta inlägg som skrivits dittills! wub.gif

mvh Ann-Louise i Lycksele
Eva i Skåne
CITAT (pa kalmar @ 19-01-2004, 21:38)
Klart att TV:n står på. Problemet är bara att jag kan titta på datorn och höra TV:n. Vill jag se TV:n måste jag vrida huvudet 180 grader (hur det nu går till), och då ser jag ju inte datorn.

Här står teven alltid också på när mannen är hemma. Jag behöver bara vända mig 90 grader smile.gif , men jag gör oftast som Ann, tittar på datorn och lyssnar, mer eller mindre frivilligt ohmy.gif , på teven.
Idag är gubben inte hemma och det är så tyst omkring mig. wub.gif Ganska behagligt ibland, inget tevesorl och inget snarkande från soffan sleep.gif laugh.gif . Barnen tittar uppe hos sig så här sitter jag i lugn och ro.
Ibland tänker jag att jag skulle klarat mig utmärkt utan teve, men ......... När jag tänker efter så vill jag gärna se nyheter en gång på kvällen och något underhållningsprogram på fredag och lördag, så det hade kanske varit för bra att vara helt utan blink.gif
yla
jag har också tvn på o ifall de skulle bli nåt intressant så vrider jag på huvet elller om det är väldigt intressant så sätter jag mej i fåtöljen o kollar enbart på tvn

det man har svårt att vara utan är ju odla ,,snacka om beroende smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon