Sidor: 1, 2, 3
*Stintan*
hela avdelningen verkar infekterad av något och symptomen är flummighet. Finns det något botemedel förutom healing för det har ju visat sig inte hjälpa? fear.gif help.gif
Myosotis
Jag tycker att det här hjälper: [attachment=52622:lala.gif] Virussjukdomar brukar väl gå över.
Huggorm
Kan bara konstatera att jag redan konstaterat sjukdomstillståndet
bergvallmo
Det kanske beror på värmen smile.gif
*Stintan*
CITAT (bergvallmo @ 22-07-2010, 11:50) *
Det kanske beror på värmen smile.gif


Ja man kan ju hoppas att det inte är kroniskt flirting.gif
Anki på Öland
Smittsamt verkar det i alla fall för det visar sig i varenda tråd sad.gif
Anki
Chamomille


Jaa, vissa trådar verkar ha snöat in totalt.

Gossen Ruda
Samtalsterapi hjälper nog inte heller. En lösning kan vara att blockera inläggen från vissa smittohärdar, vad man inte ser har man inte ont av. Det kanske dock räcker med att hålla ett karantänsavstånd tv.
Myosotis
Ja men tror ni verkligen att flummiosis går över av sig själv? Jag har hört att man kan stärka immunförsvaret genom att dricka te och avvakta, men jag börjar undra om det räcker. Det hade ju inte varit bra om det hade blivit kroniskt fear.gif Det har gått så långt så det kanske behövs medicin. Det finns en sort som heter Administrin och som verkar väldigt djupgående, dvs genom att stänga av det onda där det kommer ifrån. Det hjälper! Sen kan det förstås bli en ny infektion genom att viruset muterar och kommer tillbaka, men då gäller det att man är uppmärksam och tar mer av medicinen på en gång. yes.gif
Berith
Är det skillnad på trådar och trådar? Eller är det bara skillnad på dom som skriver? unsure.gif
ängsvädd
Det är väl bara att som vanligt ignorera de trådar man inte är intresserad av - förstår inte problemet.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Myosotis @ 22-07-2010, 12:11) *
Ja men tror ni verkligen att flummiosis går över av sig själv? Jag har hört att man kan stärka immunförsvaret genom att dricka te och avvakta, men jag börjar undra om det räcker. Det hade ju inte varit bra om det hade blivit kroniskt fear.gif Det har gått så långt så det kanske behövs medicin. Det finns en sort som heter Administrin och som verkar väldigt djupgående, dvs genom att stänga av det onda där det kommer ifrån. Det hjälper! Sen kan det förstås bli en ny infektion genom att viruset muterar och kommer tillbaka, men då gäller det att man är uppmärksam och tar mer av medicinen på en gång. yes.gif


bravo.gif bravo.gif
Piccante
det är ju faktiskt rötmånad så temporära utbrott av illamående är att förvänta tongue.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 22-07-2010, 12:11) *
Ja men tror ni verkligen att flummiosis går över av sig själv? Jag har hört att man kan stärka immunförsvaret genom att dricka te och avvakta, men jag börjar undra om det räcker. Det hade ju inte varit bra om det hade blivit kroniskt fear.gif Det har gått så långt så det kanske behövs medicin. Det finns en sort som heter Administrin och som verkar väldigt djupgående, dvs genom att stänga av det onda där det kommer ifrån. Det hjälper! Sen kan det förstås bli en ny infektion genom att viruset muterar och kommer tillbaka, men då gäller det att man är uppmärksam och tar mer av medicinen på en gång. yes.gif


rotfl.gif thanks.gif
abbbe
So....
Vad är det som utmärker flumtrådar?
*Stintan*
CITAT (Berith @ 22-07-2010, 12:13) *
Är det skillnad på trådar och trådar? Eller är det bara skillnad på dom som skriver? unsure.gif


Förstår inte frågan confused.gif

CITAT (Myosotis @ 22-07-2010, 12:11) *
Ja men tror ni verkligen att flummiosis går över av sig själv? Jag har hört att man kan stärka immunförsvaret genom att dricka te och avvakta, men jag börjar undra om det räcker. Det hade ju inte varit bra om det hade blivit kroniskt fear.gif Det har gått så långt så det kanske behövs medicin. Det finns en sort som heter Administrin och som verkar väldigt djupgående, dvs genom att stänga av det onda där det kommer ifrån. Det hjälper! Sen kan det förstås bli en ny infektion genom att viruset muterar och kommer tillbaka, men då gäller det att man är uppmärksam och tar mer av medicinen på en gång. yes.gif


rotfl.gif

Tyvärr verkar den medicinen receptbelagd också sad.gif

CITAT (ängsvädd @ 22-07-2010, 12:14) *
Det är väl bara att som vanligt ignorera de trådar man inte är intresserad av - förstår inte problemet.


Då får man nog ignorera hela Småprat och det känns inte direkt så kul. no.gif
Myosotis
CITAT (ängsvädd @ 22-07-2010, 12:14) *
Det är väl bara att som vanligt ignorera de trådar man inte är intresserad av - förstår inte problemet.

Ja jag har i alla fall ett problem med att intressanta trådar flummas sönder. T.ex. den här. Det hade varit intressant att diskutera de vetenskapliga rönen, men som det var nu skrämdes t.o.m. TS bort av flummet [attachment=52623:blablabla.gif]. De som tror på gud och andar och energier och spöken och allt vad det är får gärna ha trådar om det, men varför måste varenda tråd handla om det just nu? Jag lägger mig inte i deras energitråd.
Och jag kan själv svamla och skoja, inte alls det som är problemet.
*Stintan*
CITAT (Markus_H @ 22-07-2010, 12:23) *
det är ju faktiskt rötmånad så temporära utbrott av illamående är att förvänta tongue.gif


giggle.gif ja det har du rätt i, det gäller att kyla ner snabbt.
Gossen Ruda
CITAT (Myosotis @ 22-07-2010, 12:33) *
Ja jag har i alla fall ett problem med att intressanta trådar flummas sönder. T.ex. den här. Det hade varit intressant att diskutera de vetenskapliga rönen, men som det var nu skrämdes t.o.m. TS bort av flummet [attachment=52623:blablabla.gif]. De som tror på gud och andar och energier och spöken och allt vad det är får gärna ha trådar om det, men varför måste varenda tråd handla om det just nu? Jag lägger mig inte i deras energitråd.
Och jag kan själv svamla och skoja, inte alls det som är problemet.

Alla kan försöka hjälpa till genom att försöka ignorera svamlet, att försöka tala personerna till rätta brukar inte hjälpa.
Meriona
CITAT (Gossen Ruda @ 22-07-2010, 12:36) *
Alla kan försöka hjälpa till genom att försöka ignorera svamlet, att försöka tala personerna till rätta brukar inte hjälpa.


Ja det kanske är så man får göra, blockera. Jag är lite emot att behöva göra det, men man kanske ska prova.
Orkidétjuven
CITAT (Myosotis @ 22-07-2010, 12:11) *
Ja men tror ni verkligen att flummiosis går över av sig själv? Jag har hört att man kan stärka immunförsvaret genom att dricka te och avvakta, men jag börjar undra om det räcker. Det hade ju inte varit bra om det hade blivit kroniskt fear.gif Det har gått så långt så det kanske behövs medicin. Det finns en sort som heter Administrin och som verkar väldigt djupgående, dvs genom att stänga av det onda där det kommer ifrån. Det hjälper! Sen kan det förstås bli en ny infektion genom att viruset muterar och kommer tillbaka, men då gäller det att man är uppmärksam och tar mer av medicinen på en gång. yes.gif


Klockrent! tummenupp.gif
ängsvädd
Jag ändrar detta inlägg eftersom det var ett påhopp på en person spm jag inte vill ta på detta sätt - eller på något sätt överhuvudtaget.
abbbe
CITAT (ängsvädd @ 22-07-2010, 12:46) *
Aha, då förstår jag. Det är Tottes matte, som blev avstängd, men kom igen som fuchian som flummar till det i stor utsträckning. Blockering är väl enda möjligheten antar jag. Tyvärr kommer personen bara igen med en ny nick efter avstängning.

Jag misstänkte också att det luktade lite spöke (reinkarnation) av denna person g.gif
Berith
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 12:33) *
Förstår inte frågan confused.gif

Jo jag undrade om det är skillnad på trådar och trådar. Det finns ju vissa trådar här som en del medlemmar jämställer med spam, trådar som flyttas upp och dränker andra mer intressanta. Det är kanske inte dom trådarna ni menar?

Och är det skillnad på att skriva 100 ointressanta inlägg eller 10?
*Stintan*
CITAT (Berith @ 22-07-2010, 12:56) *
Jo jag undrade om det är skillnad på trådar och trådar. Det finns ju vissa trådar här som en del medlemmar jämställer med spam, trådar som flyttas upp och dränker andra mer intressanta. Det är kanske inte dom trådarna ni menar?

Och är det skillnad på att skriva 100 ointressanta inlägg eller 10?


Läs tråden så förstår nog du också Berith och skulle du mot förmodan ändå inte göra det så får det vara så.
mamamaggan
CITAT (Gossen Ruda @ 22-07-2010, 12:36) *
Alla kan försöka hjälpa till genom att försöka ignorera svamlet, att försöka tala personerna till rätta brukar inte hjälpa.



tummenupp.gif


Viruset sprider sig värre än ogräs !
fuchsian
CITAT (abbbe @ 22-07-2010, 12:54) *
Jag misstänkte också att det luktade lite spöke (reinkarnation) av denna person g.gif


Tyvärr har ni fel i sakfråga och jag tycker att ni hoppar på en fel person. Det är tråkigt att bli påklistrad med andras fel, det räcker väl med mina egna.
Jag tror nog att det är en tillfällig virus som hamnat fel, men det läker sig fort.
Jag tycker att du ABBBE, borde veta bättre än ge dig på mig för du har inga som helst grunder till dina påståenden utan håller med och ser dig inte om, men det finns väl plats åt dig med, så illa är det inte. ... whistling.gif Fuchian ...
*Stintan*
Man borde kunna vaccinera trådar giggle.gif
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 14:05) *
Man borde kunna vaccinera trådar giggle.gif

Jaa, mot vissa virus borde man verkligen kunna göra det giggle.gif
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 14:05) *
Man borde kunna vaccinera trådar giggle.gif


Jag amputerade istället. "ignorera" visade sig funka alldeles utmärkt. flirting.gif
fuchsian


VACCINATION ...... BRA VAL! ...... angel_not.gif
Gossen Ruda
När det gäller icke-fysiska åkommor utan mer mentala sådana är det viktigaste nog sjukdomsinsikt. Den tycks inte har kommit än. sleep.gif
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 22-07-2010, 14:11) *
VACCINATION ...... BRA VAL! ...... angel_not.gif


Varför skriker du?

CITAT (Meriona @ 22-07-2010, 14:07) *
Jag amputerade istället. "ignorera" visade sig funka alldeles utmärkt. flirting.gif


Jag tänker inte amputera. Jag anser att det ska man inte behöva göra. angry.gif

(Fast på kvällarna önskar jag ibland att jag hade träben som jag kunde ta av mig sleep.gif )
Berith
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 13:06) *
Läs tråden så förstår nog du också Berith och skulle du mot förmodan ändå inte göra det så får det vara så.

Nej förklara gärna för mej varför det tydligen är rumsrent för vissa att skriva hejvilt utan att det protesteras, men tex en sån här tråd startas när det gäller två andra medlemmar.

Skulle uppskattas! tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (Berith @ 22-07-2010, 14:41) *
Nej förklara gärna för mej varför det tydligen är rumsrent för vissa att skriva hejvilt utan att det protesteras, men tex en sån här tråd startas när det gäller två andra medlemmar.

Skulle uppskattas! tummenupp.gif

Ja, det är faktiskt en befogad undran. Varför är det okej att i grupp anklaga vissa för att svamla, medan andra kommer undan med lika mycket svammel?
Piccante
CITAT (Berith @ 22-07-2010, 14:41) *
Nej förklara gärna för mej varför det tydligen är rumsrent för vissa att skriva hejvilt utan att det protesteras, men tex en sån här tråd startas när det gäller två andra medlemmar.

Skulle uppskattas! tummenupp.gif

Jag har inte märkt att det är fritt att skriva hej vilt för någon utan protester? Alla har givetvis rätt att ha en åsikt och skriva den men kommer man med väldigt kontroversiella inlägg så får man nog räkna med att andra också kan reagera. Sen blev det så i den tråden att det urartade lite och kom för långt från ursprungsämnet. Om trådskaparen skapar en seriös och spännande diskussion så blir den förstörd när det kommer massa svammel. Sen spred sig den typen av inlägg till fler trådar och det var nog inte oavsiktligt gjort.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 22-07-2010, 14:41) *
Nej förklara gärna för mej varför det tydligen är rumsrent för vissa att skriva hejvilt utan att det protesteras, men tex en sån här tråd startas när det gäller två andra medlemmar.

Skulle uppskattas! tummenupp.gif


Tycker att det protesteras hejvilt så där har du nog fel. Vad är det för fel att jag och många andra skulle vilja ha seriösa diskussionstrådar rena från fluminlägg som inte har med saken att göra det minsta. Förstår du inte det så är det inte mitt problem utan ditt. Flumma gärna men då på rätt ställe. Vi har skapat diverse tramstrådar för att inte förpesta alla andra trådar med sånt och detsamma borde få gälla för flum.

CITAT (Huggorm @ 22-07-2010, 14:51) *
Ja, det är faktiskt en befogad undran. Varför är det okej att i grupp anklaga vissa för att svamla, medan andra kommer undan med lika mycket svammel?


Se mitt svar till Berith!
Berith
CITAT (Huggorm @ 22-07-2010, 14:51) *
Ja, det är faktiskt en befogad undran. Varför är det okej att i grupp anklaga vissa för att svamla, medan andra kommer undan med lika mycket svammel?

Ja precis! Varför är det så?

Tackar Stintan för svaret.

Jo men Markus, visst skrivs det massor med inlägg varje dag utan att det protesteras högt. Det suckas däremot i kulisserna.
Piccante
CITAT (Berith @ 22-07-2010, 15:19) *
Jo men Markus, visst skrivs det massor med inlägg varje dag utan att det protesteras högt. Det suckas däremot i kulisserna.

Då får vi väl börja protestera lite mer då....
fuchsian
CITAT (Huggorm @ 22-07-2010, 14:51) *
Ja, det är faktiskt en befogad undran. Varför är det okej att i grupp anklaga vissa för att svamla, medan andra kommer undan med lika mycket svammel?


Bra sagt, Huggormen, Varför ska bara vissa få skit på sig när det finns folk som är ännu värre, men dem duddeluttar man med.
Kanske något utopiskt som man inte fattar ett smack av. tummenupp.gif fuchian ....
*Stintan*
Jösses så fel ni har det slängs ju skit både till höger och vänster här på forumet när det är befogat. Däremot har jag aldrig sett något "duddelutt". Men som vanligt så finns det folk som har persienner framför ögonen som om dom vore halvblinda. Ärlighet vara längst och när folk ljuger andra rakt upp i ansiktet då får dom faktiskt stå sitt kast.
ängsvädd
Jag försökte hjälpa fuchian/tottes matte med artbestämning av hennes/hans papegoja men fick skit för det. Fuchian ändrade i inläggen hon tidigare skrivit så att de kom att handla om en hund eller en bil istället för en papegoja och då fick jag nog. Det var inte bara jag som fick skit av henne/honom. Jag har noll förtroende för personen bakom nicket.
Rihane
Kom och tänka på en sak som ni kanske redan har tänkt på och förkastat men ändå:

Det går att ändra från "standard"- till "trådat" visningläge som man hittar som "alternativ" i en gråruta uppe till höger.

Odla-läses(i mitt tycke) bäst i standard läge, speciellt på trädgårdsavdelning, jag gissar att det är så dom flesta läser och skriver på odla, det går fortast att skumma igenom på det viset. Men om man märker i en förövrigt intressant tåt, att det drar iväg, kan man snabbt ändra. På så sätt går det går lätt att hoppa över det som inte intresserar samt att tåten ändå går fort att läsa .
Det finns liksom ingen anledning att bli irriterad (om man nu prompt inte vill det ). Att råka läsa ett eller två inlägg innan man ändrar, måste det nästan vara 10 grader varmare än det är ute nu för att man ska hinna bli överhettad.

Trådat läge underlättar också för en TS att besvara dom som håller sig till ämnet och fortsätta i ämnet, om det nu är en sk seriös-tåt.







Gossen Ruda
CITAT (fuchian @ 22-07-2010, 16:04) *
Bra sagt, Huggormen, Varför ska bara vissa få skit på sig när det finns folk som är ännu värre, men dem duddeluttar man med.
Kanske något utopiskt som man inte fattar ett smack av. tummenupp.gif fuchian ....

Förmodligen någon kosmisk påverkan.
silos
Vad är det som händer,har ni fått solsting eller har blixten slagit ner på somliga?????
*Stintan*
CITAT (silos @ 22-07-2010, 17:18) *
Vad är det som händer,har ni fått solsting eller har blixten slagit ner på somliga?????


Nej Silos inte alls.
Gunilla T
CITAT (silos @ 22-07-2010, 17:18) *
Vad är det som händer,har ni fått solsting eller har blixten slagit ner på somliga?????


Nejdå silos- varken blixt eller dunder, bara fuchian!

Hon gjorde entré här på forumet under ett annat nick "Tottes matte" och uppträdde väldigt aggressivt i alla inlägg hon gjorde. Folk här försökte vänligt hjälpa till men hon valde att misstolka allt och blev väldigt oförskämd. Hon pladdrade och förstörde i många trådar, även på trädgårdssidan.

Hon utgav sig för att vara djurvän men skröt om sin blårävspäls thumbdown.gif hon satte sig på höga hästar och kallade folk för "massan" som hon som VIP person inte alltid orkade befatta sig med - skröt om utlandsresoer, pengar och sin kända affärsman...hon ändrade i efterhand i sina inlägg - skrattade åt folk som "gått i hennes garn"

utger sig för att hjälpa andra men är så självcentrerad att hon inte kan skriva ett enda inlägg som inte är fullt med JAG...

Tottes matte blev avstängd men dök upp dagen efter med ny identitet - fuchian

Hon erkänner ff inte att hon haft dubbla identiteter och även om hon numera har en något smartare och ödmjukare inställning på forumet så kommer denhär historien att vara en följetong som tar sig olika uttryck...
fuchsian
CITAT (ängsvädd @ 22-07-2010, 17:02) *
Jag försökte hjälpa fuchian/tottes matte med artbestämning av hennes/hans papegoja men fick skit för det. Fuchian ändrade i inläggen hon tidigare skrivit så att de kom att handla om en hund eller en bil istället för en papegoja och då fick jag nog. Det var inte bara jag som fick skit av henne/honom. Jag har noll förtroende för personen bakom nicket.


Det är nog det bästa att du gör, det går inte lita på någon helt på forumet, så man får ha det i minnet.
Det var då en konstig historia du råkade på, bäst att släppa det om det är gammalt, har inte kollat på trådarna och känner inte igen detta.
En liten vovve har jag för tillfället, men den ska ev. en bekant till mig att få för vi reser alldeles för mycket under den mörkare årstiden att kunna ta hand om djur.
Man väljer hur man vill ha det och vill inte ha djur som jag inte hinner med. Så skit du i henne/honom. Vill de inte så låt det vara ..... Fuchian ....
silos
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 17:23) *
Nej Silos inte alls.


Men VAD är det som har hänt-händer?
fuchsian

Hej Silos,

jag tänker inte befatta mig för elakt förtal utan grund. Nu blir jag ledsen på dessa som ljuger så att det blåser om ett. ....... whistling.gif Fuchian ....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon