Full version: Kan ni fatta...
vickeva
Med risk att ropa hej innan jag ens nått fram till bäcken, måste jag ändå säga att det känns så idag i alla fall. Solen skiner och det är några plusgrader. Den lilla snön som kom i går, och isen som legat som ett retligt lager sedan förra veckan, smälter bort, och idag såg jag en snödroppe som slagit ut!!! Tänk - allt det gotta har vi framför oss... underbart, eller hur?

vårkramar från
estet
Que?
-23 på morgon när jag for på jobbet, snön faller oavbrutet...
Var bor du, kanske man ska flytta. laugh.gif
Okej, du bor i Skåne, då förstår jag dina vårkänslor.

laugh.gif vinterkramar från
Betty
Ja, du är lycklig du Eva! smile.gif Det här är den enda tiden på året som jag avundas er "sörlänningar" - våren...
Den 15-gradiga kylan biter i mina kinder på promenaden idag. Den kalla luften retar min hals till hosta. Snön knarrar under mina fötter där jag går i den blekblå dagern. Går in igen efter en timme, frusen om fingrar och tår. Brygger mej en varm och god kopp kaffe och plockar längtansfullt med mina nyinköpta fröpåsar... om några månader är det vår! rolleyes.gif

Vinterkramar från Betty! smile.gif
benganz
CITAT (vickeva @ 19-01-2004, 13:24)
Med risk att ropa hej innan jag ens nått fram till bäcken, måste jag ändå säga att det känns så idag i alla fall. Solen skiner och det är några plusgrader. Den lilla snön som kom i går, och isen som legat som ett retligt lager sedan förra veckan, smälter bort, och idag såg jag en snödroppe som slagit ut!!! Tänk - allt det gotta har vi framför oss... underbart, eller hur?

vårkramar från

Så ser det inte ut på Gotland. Här vräker snön ner blöt är den oxå.
Hela Gotland ser ut som ett julkort. mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
*Felix matte*
Ingen vår hos mig.... massor av snö 11 minusgrader.
Avundas också er i "södern"

Så här ser det ut just nu...fotot taget för 5 min sedan.
vickeva
Så här ser det ut här just nu...

Men det blir väl bakslag snart sad.gif (och Betty - Vickeva står för Viveka, inte för Eva.. wub.gif )
Betty
Sorry! wacko.gif rolleyes.gif
vickeva
CITAT (Betty @ 19-01-2004, 14:52)
Sorry! wacko.gif  :rolleyes:

det kunde ju inte du veta... tongue.gif
men visst var snödroppen söt?
Betty
Snödroppe är en vårlök som jag inte har... jag har scilla, krokus, hyacinter, tulpaner, påskliljor osv men inte Snödroppe... - känns som om jag har fått nog av allt vitt när det äntligen blir vår... rolleyes.gif laugh.gif


Snödroppen var jättesöt!!! Jag måste kanske tänka om... biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (vickeva @ 19-01-2004, 14:51)
Så här ser det ut här just nu...

Men det blir väl bakslag snart  :(  (och Betty - Vickeva står för Viveka, inte för Eva.. wub.gif )

Sååååå avlångt är Sverige sad.gif jag har aldrig sett en snödroppe irl

Tror jag drar för gardinerna och lägger mig på soffan och lyssnar på
avslappningsbandet tongue.gif laugh.gif
ännu dröjer det lääänge innan vi har barmark sad.gif
Almdalen
CITAT (vickeva @ 19-01-2004, 13:24)
Med risk att ropa hej innan jag ens nått fram till bäcken, måste jag ändå säga att det känns så idag i alla fall. Solen skiner och det är några plusgrader. Den lilla snön som kom i går, och isen som legat som ett retligt lager sedan förra veckan, smälter bort, och idag såg jag en snödroppe som slagit ut!!! Tänk - allt det gotta har vi framför oss... underbart, eller hur?

vårkramar från


Håller med dej! Vi som bor här i södern gläds åt våra vårtecken, fast vi vet att det kommer några bakslag då och då, så går vi mot ljusare tider. Visst är det underbart med årstidernas växlingar.
biggrin.gif
Ingegerd
lavendel
Idag har det snöat igen och varit grått och vintrigt....men igår sken vårsolen!
Och det var så vackert...ute...men inne var det inte lika kul... solen visade på fönster som behövde putsas...damm som jag inte hade en aning om...väggar och tak som bara måste målas om sad.gif !
Känns rätt vilsamt idag i grådasket...när jag bara ser det som är vackert här hemma smile.gif !
Därför är jag lite ambivalent....känner mej inte riktigt redo för den stora vårstädningen...vill gärna kura ihop mej ett tag till i den kravlösa vintern!
Lavendel tongue.gif
andreas i uppsala
Samma här lavendel.Man märker verkligen att det håller på att vända nu.Även fast blötsnön har vräkt ner.+1 och blötsnö är inte kul men i går var det fint trots minus.Solens strålar träffade en del av trädgården som bara får sol på våren,sommaren och hösten men inte på vintern.
Det är min naturliga almenacka.När solen träffar den delen så vet man att vi är på väg mot vår biggrin.gif biggrin.gif och inte mot vinter

Vi har dessutom börjat träna utomhus nu trots minusgrader och en del snö.Man märker i alla fall att vi inte är på väg mot vintern.

Jag tror även att vi har nått vår absoluta minimitempratur för i år.(förhoppningsvis wink.gif ) Jag kan redan nu säga att vintern har varit ganska normal eller kanske lite mer mot mild hållet och inte lika kall som förra, då delar av uppsala hade -25!!(-23 var det hos mig)
I år har vi haft långt under -20

mvh från en person med vårkänslor(även fast det inte riktigt är vår än)

andreas
Posse
VÅR??? Vadå? unsure.gif

Det är väl nu endera veckan som vår riktiga vinter kommer och håller igång ett par månader framöver....
Zache
Hej Andreas!

Nyfiken fråga kanske, men vad tränar ni utomhus?
Ina
Idag har jag har skottat och skottat och skottat - trots att jag bor i södra Sverige känns det låååångt till våren hos mej. Här är ju inga -15 grader men här är helt vitt, till och med vägen utanför är vit!!!
vickeva
CITAT (Felix matte @ 19-01-2004, 15:00)
Sååååå avlångt är Sverige sad.gif  jag har aldrig sett en snödroppe irl

Du är välkommen hit!! Det är inte så många som blommar ännu, men vänta någon månad... ojojoj,
CITAT
Snödroppe är en vårlök som jag inte har... jag har scilla, krokus, hyacinter, tulpaner, påskliljor osv men inte Snödroppe... - känns som om jag har fått nog av allt vitt när det äntligen blir vår...  

jag älskar vita blommor, men det är väl för att jag inte hinner bli trött på det vita under vintern... rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (vickeva @ 19-01-2004, 18:35)
Du är välkommen hit!! Det är inte så många som blommar ännu, men vänta någon månad... ojojoj,

Tack!:wub: Men det blir nog ingen resa sååå långt ner, till Småland far vi senare i vår biggrin.gif
Jag får kika extra mycket i era album , då känns det nästan som
jag hade sett allt på riktigt laugh.gif biggrin.gif
Adri-Anne
Nu har vi äntligen fått vinter. biggrin.gif
Det har snöat i natt och idag. I morse var det sagolikt vackert ute.
Solstrålarna bröt i snökristallerna uppe i körsbärsträden.
Kattburen hade fått vit mössa. Och i häcken satt en domherre och lyste med sitt röda bröst.
Rena vykortet. biggrin.gif
yla

snöat har det o vackert är det så man blir tossig
åhh om jag ändå kunde åka pulka men jag ska operera knät imorrn blääh
menisken trasig för andra gången
tur de inte e vår för jag vill kunna ligga på knä i jorden o gräva rolleyes.gif
Hoyan
Hejsan!

Ut och åk pulka. Det kan väl inte bli värre än vad det är, när du ändå ska operera dig;-)) Ha kul, för sen blir det inget på ett bra tag.
Själv har jag genomgått en rekonstruktion av det främre korsbandet i vänsterknäet i februari förra året och knäet fungerar nästan som det gjorde innan jag förstörde det. Så, ut och ha kul i snön.

Annelie
yla
CITAT (Hoyan @ 19-01-2004, 19:25)
Hejsan!

Ut och åk pulka. Det kan väl inte bli värre än vad det är, när du ändå ska operera dig;-)) Ha kul, för sen blir det inget på ett bra tag.
Själv har jag genomgått en rekonstruktion av det främre korsbandet i vänsterknäet i februari förra året och knäet fungerar nästan som det gjorde innan jag förstörde det. Så, ut och ha kul i snön.

Annelie

skulle gjort de om de inte gjorde så ont ju
men jag hoppas att snön e kvar ett tag så jag kan åka efteroperationen rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif
så det så
det tar ju inte så många dar innan jag kan ta mej upp för backen igen
hoppas jag laugh.gif biggrin.gif

jiiiyeyeyeyeyhaaaaaaaaaaa
vickeva
Hjälp, vilka vackra bilder ni tar, är ni fotografer eller konstnärer allihop?
renate
tongue.gif Vår??????????????Äntligen vinter skrek jag i morse,nja inte skrek direkt,har cyklat till jobbet i ca.1 dm. snö!det var så vackert i morse hade gärna tagit en bild men hinner inte med sån't,nu i kväll tog jag kort.Så ser det ut nu!
Lycka till med din operation oldwolfie! rolleyes.gif rolleyes.gif
Hälsar Renate
adrian
Vickeva?
Jag som alltid trott du hette Vivecka...??

(tänk vad man kan läsa fel...)

Kan du skicka upp lite vår hit... wub.gif
andreas i uppsala
Det är inte vår än.Men det jag menade var att vi år på väg.Jag beskrev bara lite "vårtecken".Det är inte alls så långt kvar nu(känns det som).Även fast det ska bli kallare igen.Det känmns endå som om våren är påväg

mvh
andreas
Annki
Jahaadå! För nu har utmaningen till vårsimmet kommit! Dvs galna arbetskamrater uppmanar till ett vårdopp från vår brygga på Lidingö kl 12.00 på måndag den 26/1. De klarade det förra året, även om de huttrade när de iklädda våta badbrallor skuttade på nakna fötter genom planteringarna till huset. Men alla överlevde! Förra året var de tre! Får se hur många som törs i på måndag! Jag kanske utmanar dem!! laugh.gif
vickeva
CITAT (adrian @ 19-01-2004, 20:14)
Vickeva?
Jag som alltid trott du hette Vivecka...??

(tänk vad man kan läsa fel...)

Kan du skicka upp lite vår hit... wub.gif

Fast det är ju rätt, det heter jag ju (nästan i alla fall sleep.gif )
Jag skickar upp ett helt stim med vår till er rolleyes.gif
Ewa L
CITAT (Felix matte @ 19-01-2004, 18:44)
Tack!:wub: Men det blir nog ingen resa sååå långt ner, till Småland far vi senare i vår biggrin.gif
Jag får kika extra mycket i era album , då känns det nästan som
jag hade sett allt på riktigt laugh.gif biggrin.gif

Om du är mobil: Glöm ej alla du kan besöka på vägen! Ett litet skott/planta från varje trädgård...
*Felix matte*
CITAT (Ewa L @ 20-01-2004, 07:26)
Om du är mobil: Glöm ej alla du kan besöka på vägen! Ett litet skott/planta från varje trädgård...

Det var snällt wub.gif men jag passerar högt ovan trädgårdarna laugh.gif
flyget är numera bekvämast vid långresor biggrin.gif
Tesa
Jag bor i skuggan av ett berg och har inte sett solen sen i november, varje gång jag lämnar gården så är det mulet mad.gif sad.gif
Men häromdagen lyste solen på molnen så att det nästan speglades ner till mig och det blev +grader här för första gången på veckor och jag kom mig för att gå ut och då hittade jag våren jag med.....kvannen hade letat sig upp genom snätäcket, C-vitaminer för en förfrusen själ...





wub.gif wub.gif wub.gif
Eva i Skåne
CITAT (vickeva @ 19-01-2004, 20:07)
Hjälp, vilka vackra bilder ni tar, är ni fotografer eller konstnärer allihop?

"POSSE

VÅR??? Vadå?

Det är väl nu endera veckan som vår riktiga vinter kommer och håller igång ett par månader framöver...."

---------------
Bo du i Skåne Posse? Min pappa säger alltid att februari är vår värsta vintermånad smile.gif .

---------------

Vickeva.
Det finns så många duktiga fotografer här så jag blir avundsjuk. Minst en av dem har jag länge betrakat som konstnär tillika. OLDWOLFIE wub.gif wub.gif wub.gif
yla
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif smile.gif
vickeva
CITAT (Eva i Skåne @ 20-01-2004, 20:00)
Vickeva.
Det finns så många duktiga fotografer här så jag blir avundsjuk. Minst en av dem har jag länge betrakat som konstnär tillika. OLDWOLFIE  :wub:  :wub:  :wub:

Mmmmm, jag var ju tvungen att gå in och kola hennes album, jag håller verkligen med dig, underbara bilder!!! Inte behöver du rodna för det, Oldwolfie..
adrian
Har man digital kamera så har man råd med 400 bilder för att få fram ca: 6 st hyfsade.. biggrin.gif

(en stoor fördel med dessa då det inte kostar lika mycket i längden...).
Gunvor Nilsson
CITAT (adrian @ 21-01-2004, 07:05)
Har man digital kamera så har man råd med 400 bilder för att få fram ca: 6 st hyfsade.. biggrin.gif

Mängden gör ingen konstnär! Man måste ha

blicken också! wub.gif
Och den har oldwolfie! tongue.gif

/Gunvor
yla
CITAT (renate @ 19-01-2004, 20:09)
Lycka till med din operation oldwolfie! rolleyes.gif rolleyes.gif
Hälsar Renate

jaha då operationen gick nog bra rolleyes.gif
o jag har sussat gott inatt
bara DET är superskönt
iofsig med värktabletter i mej
men knät känns riktigt okey nu
så det får bli en testpromenad idag me stavar så jag inte trillar i allt det vita vackra
o kolla vilka söta moln

den här bilden har ni sett förut men inte den här dagen den är från mitt fönster o tagen nyss wub.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon