Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
theseraphim
Ja imorgon bär det af till den kungliga Hufvudstaden Stockholm för att se Hennes Höghet Kronprinsesssan Victoria gifta sig med Herr Daniel Westling. Blir en weekend i Stockis med andra ord!
skogstroll
Hoppas du får det riktigt trefvligt!!! Det är redan kalasstämning!
herkules
ha det så skoj, det händer grejer i hela stan nu! smile.gif
Alba
Ha en riktigt fin helg.
Du glömmer väl inte kameran.

Jag ska bänka mig vid TV' n - du kan väl vinka så vet jag det är du. giggle.gif
skogstroll
jag blir nog också TV-tittare hemma ute i skogen... så vinka på smile.gif
Aqvakul
Ligger lågt... whist.gif
Christina i Taxinge~
Nog för att jag bor rätt nära, men man ser bäst på TV.... smile.gif
Liiiite avis iaf.....
Hoppas du får en riktigt härlig wekkend!
Ta med rejäl jacka - det lär ska bli kyligt väder!

Piccante
som ni kommer att se på bröllopet, jag lyser med min frånvaro tongue.gif
Gossen Ruda
Jag hade nog inte åkt, inte ens om jag fått en personlig inbjudan.
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2010, 16:11) *
Jag hade nog inte åkt, inte ens om jag fått en personlig inbjudan.



Samma här.
*Stintan*
Ska bli skönt när det är över crazy.gif
skogstroll
ja... sweatingbullets.gif det har vart mycket på TV tycker jag + fotbollseleändet och Love hit och dit. Skönt att återgå till vardagen whistling.gif fast jag vill ju inte förstöra glädjen för de som tycker det är jätteskoj att åka till Stockholm och se på bröllop smile.gif
gnon49
Tror att både vi och bröllopsparet vill få det överstökat. Nya små prinsar o prinsessor väntar runt hörnet, bara bröllopet är överstökat. tongue.gif
Alba
Jag har medvetet stängt ute TV och tidningar. Jag tycker det blir för mycket av det goda.
Vigseln stänger jag inte av - den vill jag absolut se.
Jag hoppas det går bra att jag kommer i T-shirt och mjukisbyxor och mina intrampade tofflor.
Kanske jag hinner kamma mig men jag lovar inget.
Ralf
CITAT (theseraphim @ 17-06-2010, 13:19) *
Ja imorgon bär det af till den kungliga Hufvudstaden Stockholm för att se Hennes Höghet Kronprinsesssan Victoria gifta sig med Herr Daniel Westling. Blir en weekend i Stockis med andra ord!

Får jag fråga vad du ska göra?? På vilket sätt ska du delta i brölloppet?
vitavargen
CITAT (theseraphim @ 17-06-2010, 13:19) *
Ja imorgon bär det af till den kungliga Hufvudstaden Stockholm för att se Hennes Höghet Kronprinsesssan Victoria gifta sig med Herr Daniel Westling. Blir en weekend i Stockis med andra ord!

Ha det trevligt i Stockholm, men bli inte besviken om i sista stund en av de säger nej. Det händer även kungabarn ( Tänk på Madde smile.gif)
kerstin z5-6
Vinka till högvakten smile.gif
Kryddan03
CITAT (gnon49 @ 17-06-2010, 17:44) *
Tror att både vi och bröllopsparet vill få det överstökat. Nya små prinsar o prinsessor väntar runt hörnet, bara bröllopet är överstökat. tongue.gif

Antyder du att Kronprinsessan redan är i "välsignat tillstånd"? angel_not.gif
Motti
Pussa Vickan o Danne från mig 000.gif och ha en trevlig helg i Stockholm yaay.gif
vitavargen
CITAT (theseraphim @ 17-06-2010, 13:19) *
Ja imorgon bär det af till den kungliga Hufvudstaden Stockholm för att se Hennes Höghet Kronprinsesssan Victoria gifta sig med Herr Daniel Westling. .....

Till diktatorernas bröllop är några diktatorländers representanter bjudna.

Irans representant är bjuden samtidigt som den eritrianska regeringens representant ska skåla med kunga familjen. Vad motbjudande när festen ordnas på skattebetalarnas bekostnad och diktatorer bjuds till fest.

Han som brukar, i sitt yrke, tugga vatten ( Riksmarskalken) skyller på UD. Vi får se vem tar ansvar för det motbjudande. Alliansregeringen har tidigare umgåts med den iranska regeringens representanter (torterare). Det är högst troligt att Moderaterna har arrangerat det spyframkallande.
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 19:06) *
Till diktatorernas bröllop är några diktatorländers representanter bjudna.

Irans representant är bjuden samtidigt som den eritrianska regeringens representant ska skåla med kunga familjen. Vad motbjudande när festen ordnas på skattebetalarnas bekostnad och diktatorer bjuds till fest.

Han som brukar, i sitt yrke, tugga vatten ( Riksmarskalken) skyller på UD. Vi får se vem tar ansvar för det motbjudande. Alliansregeringen har tidigare umgåts med den iranska regeringens representanter (torterare). Det är högst troligt att Moderaterna har arrangerat det spyframkallande.


En majoritet av svenska folket som är för monarki så jag tycker du ska hålla inne med dina spyframkallande åsikter.
Du är fasiken värre än de värsta republikaner i vårt land. Flytta om det inte passar dig!
Aqvakul
Fast det är många som har reagerat på att de brutala diktaturerna Iran och Eritreas ambassadörer inbjudits till festen.
gnon49
Ja, kan man bjuda in Nordkorea o Cuba så kan man nog bjuda in resten av världen. Diplomatin har sina egna regler., den saken är klar.
Chamomille
Vadå för bröllop?
herkules
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2010, 20:19) *
En majoritet av svenska folket som är för monarki så jag tycker du ska hålla inne med dina spyframkallande åsikter.
Du är fasiken värre än de värsta republikaner i vårt land. Flytta om det inte passar dig!



är det verkligen ff en majoritet av svenska folket som vill ha monarki?
AndersKbg
CITAT (Aqvakul @ 18-06-2010, 20:26) *
Fast det är många som har reagerat på att de brutala diktaturerna Iran och Eritreas ambassadörer inbjudits till festen.

Även Måna Sahlin är där. Jag har för mig att hon inte är royalist direkt...men gratis är tydligen gott.

Jösses vad snygg hon var i den röda gardinen med lila band.
Hon såg ut som Magica de Hex.

Fullträff.

CITAT (herkules @ 18-06-2010, 20:40) *
är det verkligen ff en majoritet av svenska folket som vill ha monarki?

Japp. Så är det faktiskt.
Aqvakul
CITAT (gnon49 @ 18-06-2010, 20:33) *
Ja, kan man bjuda in Nordkorea o Cuba så kan man nog bjuda in resten av världen. Diplomatin har sina egna regler., den saken är klar.

Iran är ju särskilt känsligt med tanke på att FN planerar utökade sanktioner. Eritrea håller sedan mer än sju år en svensk journalist fängslad under vidriga förhållanden. En markering här hade inte skadat.
herkules
CITAT (AndersKbg @ 18-06-2010, 20:41) *
Även Måna Sahlin är där.

jag tycker att du ska lära dig stava till nästa gång du skriver här.
Aqvakul
CITAT (AndersKbg @ 18-06-2010, 20:41) *
Även Måna Sahlin är där. Jag har för mig att hon inte är royalist direkt...men gratis är tydligen gott.

Jösses vad snygg hon var i den röda gardinen med lila band.
Hon såg ut som Magica de Hex.


Jämförelsen mellan Mona Sahlin och blodiga diktaturers representanter haltar betänkligt. thumbdown.gif

Om de gäller häxor så är väl Silvia är en klar vinnare... naughty.gif
AndersKbg
CITAT (herkules @ 18-06-2010, 20:44) *
jag tycker att du ska lära dig stava till nästa gång du skriver här.

Mobbar du alla som har läs- och skrivsvårigheter?
herkules
CITAT (AndersKbg @ 18-06-2010, 20:54) *
Mobbar du alla som har läs- och skrivsvårigheter?

skit ner dig. betala lite mer i skatt så kan du gå i skola och lära dig stava sen.
Chamomille
CITAT (herkules @ 18-06-2010, 20:57) *
skit ner dig. betala lite mer i skatt så kan du gå i skola och lära dig stava sen.

Nämen jösses Herkules.
AndersKbg
CITAT (herkules @ 18-06-2010, 20:57) *
skit ner dig. betala lite mer i skatt så kan du gå i skola och lära dig stava sen.

Vilken ton du har.
Är det så jobbigt för dig när man kallar Måna för Måna så borde du verkligen söka vård.

Min skolgång var alldeles utmärkt och vi har råd med skolan idag också. Igår läste jag att budgetunderskottet är utraderat sånär som på utlånade pengar till Island och länderna på andra sidan Östersjön. Visst är det bra?
Eller är det också dåligt för att inte Måna fixade det?
Jag lyfter på hatten för Anders Borg.
gnon49
CITAT (Aqvakul @ 18-06-2010, 20:42) *
Iran är ju särskilt känsligt med tanke på att FN planerar utökade sanktioner. Eritrea håller sedan mer än sju år en svensk journalist fängslad under vidriga förhållanden. En markering här hade inte skadat.

Helt rätt. Men diplomatin har nog sin egen kyliga kodex o regler. Känslor är för vanliga människor.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 18-06-2010, 20:42) *
Iran är ju särskilt känsligt med tanke på att FN planerar utökade sanktioner. Eritrea håller sedan mer än sex år en svensk journalist fängslad under vidriga förhållanden. En markering här hade inte skadat.

Eritrera håller en etritreansk medborgare fängslad. Att Sverige envisas med att dela ut multipla medborgarskap gör att dom kan hålla honom kvar.
*Stintan*
Vem vet det kanske för något gott med sig att inbjuda människor från dessa diktaturer. Det finns säkert en tanke bakom.
vitavargen
CITAT (Huggorm @ 18-06-2010, 21:20) *
Eritrera håller en etritreansk medborgare fängslad. Att Sverige envisas med att dela ut multipla medborgarskap gör att dom kan hålla honom kvar.

Ibland blir man spyfärdig av dina texter.

Skriv den raden som du skriver här till de som är svenskmedborgare med Eritreia som födeleseland. Jag är säker att du väcker lika mycket avsky hos de som du väcker hos mig.

Dina ideologiska övertygelser, konservatismen, ställer dig ena kvällen bredvid Talibanerna och nästa kväll bredvid de som fängslar en journalist (i många år utan rättegång och utan rätt till besök från nära och kära)bara för att han råkar ha skrivit i nån tidning. De här diktatorerna i världen har minskat dina arbetsuppgifter. De gör det du vill göra wink.gif Du är snart tom på allt mänskligt.
Huggorm
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 21:31) *
Ibland blir man spyfärdig av dina texter.

Skriv den raden som du skriver här till de som är svenskmedborgare med Eritreia som födeleseland. Jag är säker att du väcker lika mycket avsky hos de som du väcker hos mig.

Dina ideologiska övertygelser, konservatismen, ställer dig ena kvällen bredvid Talibanerna och nästa kväll bredvid de som fängslar en journalist (i många år utan rättegång och utan rätt till besök från nära och kära)bara för att han råkar ha skrivit i nån tidning. De här diktatorerna i världen har minskat dina arbetsuppgifter. De gör det du vill göra wink.gif Du är snart tom på allt mänskligt.

Så länge jag slipper stå bredvid dig är jag nöjd
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 21:31) *
Ibland blir man spyfärdig av dina texter.

Skriv den raden som du skriver här till de som är svenskmedborgare med Eritreia som födeleseland. Jag är säker att du väcker lika mycket avsky hos de som du väcker hos mig.

Dina ideologiska övertygelser, konservatismen, ställer dig ena kvällen bredvid Talibanerna och nästa kväll bredvid de som fängslar en journalist (i många år utan rättegång och utan rätt till besök från nära och kära)bara för att han råkar ha skrivit i nån tidning. De här diktatorerna i världen har minskat dina arbetsuppgifter. De gör det du vill göra wink.gif Du är snart tom på allt mänskligt.


Kan du inte sluta nu med dina j***a påhopp. Försök förstå vad människor säger och menar istället.
Ralf
Hörde på P1 i veckan där person sade att dessa representanter för förtryckarregimer aldrig borde ha blivit inbjudna.
Någon från staten sade då att i och med att de hade ambassad här så tillhörde det till reglerna att bjuda dessa personer


För övrigt har moderaterna inget att göra med hur arrangemangen har lagts upp.... Sorry Rahmat.
vitavargen
CITAT (AndersKbg @ 18-06-2010, 20:41) *
Även Måna Sahlin är där. Jag har för mig att hon inte är royalist direkt...men gratis är tydligen gott.
.....

Jag råkade också se några bilder bland de en på Shrek (Reinfeldt).
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2010, 20:19) *
En majoritet av svenska folket som är för monarki så jag tycker du ska hålla inne med dina spyframkallande åsikter.
Du är fasiken värre än de värsta republikaner i vårt land. Flytta om det inte passar dig!

Inte för att jag är förtjust i att svara dig, men ämnet kräver det att motvilligt skriver jag detta:
Den majoriteten som du pekar på var bakade av tidningar under mitten av 90-talet. Idag gjordes en opinionsundersökning som visar att på dessa 15 år har stödet för kungafamiljen sjunkit från 70 procent till 46 procent.
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanale...deoId=1.1683912

Nu vill majoriteten inte ha kungafamiljen kvar. Du som är på hugget att utvisa de som inte tycker som du får lyssna på mitt förslag. I och med att 54 procent är för många för dig att utvisa, föreslår jag att du sätter igång Auschwitz igen och gasar ihjäl alla obekvämma som inte passar i dina bakåtsträvande tankar. Sen kan du och Riksmarskalken sitta ihop, när han tuppar vatten får du justera så att det blir rätt tuggmotstånd.
Snöflinga
CITAT (herkules @ 18-06-2010, 20:57) *
skit ner dig. betala lite mer i skatt så kan du gå i skola och lära dig stava sen.


Det verkar snarare vara du som har språksvårigheter thumbdown.gif
Huggorm
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 21:44) *
Inte för att jag är förtjust i att svara dig, men ämnet kräver det att motvilligt skriver jag detta:
Den majoriteten som du pekar på var bakade av tidningar under mitten av 90-talet. Idag gjordes en opinionsundersökning som visar att på dessa 15 år har stödet för kungafamiljen sjunkit från 70 procent till 46 procent.
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanale...deoId=1.1683912

Nu vill majoriteten inte ha kungafamiljen kvar. Du som är på hugget att utvisa de som inte tycker som du får lyssna på mitt förslag. I och med att 54 procent är för många för dig att utvisa, föreslår jag att du sätter igång Auschwitz igen och gasar ihjäl alla obekvämma som inte passar i dina bakåtsträvande tankar. Sen kan du och Riksmarskalken sitta ihop, när han tuppar vatten får du justera så att det blir rätt tuggmotstånd.

Folk är lite trötta på monarkin just nu, eftersom det blivit lite för mycket med uppståndelse runt bröllopet. Vänta några månader så återgår majoriteten till att bli rojalister. För övrigt tycker jag du börjar bli lite väl ful i mun, det skulle inte förvåna mig om du blir avstängd igen snart
Ralf
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 21:44) *
I och med att 54 procent är för många för dig att utvisa, föreslår jag att du sätter igång Auschwitz igen och gasar ihjäl alla obekvämma som inte passar i dina bakåtsträvande tankar. Sen kan du och Riksmarskalken sitta ihop, när han tuppar vatten får du justera så att det blir rätt tuggmotstånd.

Detta var bland det mest vidriga jag har läst på länge.
Jag kommer nu att skriva till WEB-master o föreslå att du återigen blir avstängd.
gnon49
CITAT (Ralf @ 18-06-2010, 21:54) *
Detta var bland det mest vidriga jag har läst på länge.
Jag kommer nu att skriva till WEB-master o föreslå att du återigen blir avstängd.

Ja, nu verkar alla hämningar ha släppt. Avsky är bara förnamnet.
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2010, 21:23) *
Vem vet det kanske för något gott med sig att inbjuda människor från dessa diktaturer. Det finns säkert en tanke bakom.

Javisst, finns det alltid en tanke bakom dessa inbjudningar.

Du njuter av att represtanter för diktatorer ( som lever på att tortera andra) är bjudna till festen, men du har väldigt lätt att utvisa de som inte tycker som du. Diktatorerna håller på exakt med det som du vill ha. De avlastar dig på nåt sätt.
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 21:44) *
Inte för att jag är förtjust i att svara dig, men ämnet kräver det att motvilligt skriver jag detta:
Den majoriteten som du pekar på var bakade av tidningar under mitten av 90-talet. Idag gjordes en opinionsundersökning som visar att på dessa 15 år har stödet för kungafamiljen sjunkit från 70 procent till 46 procent.
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanale...deoId=1.1683912

Nu vill majoriteten inte ha kungafamiljen kvar. Du som är på hugget att utvisa de som inte tycker som du får lyssna på mitt förslag. I och med att 54 procent är för många för dig att utvisa, föreslår jag att du sätter igång Auschwitz igen och gasar ihjäl alla obekvämma som inte passar i dina bakåtsträvande tankar. Sen kan du och Riksmarskalken sitta ihop, när han tuppar vatten får du justera så att det blir rätt tuggmotstånd.


Du snackar mot bättre vetande. Jag tycker att monarkin är förlegad och borde avskaffas men nu har vi monarki och så länge vi har det så får vi banne mig finna oss i det. En undersökning på tv4-play säger ingenting. Att det nu under en tid varit så mycket fokusering på detta bröllop så en del av oss kan spy ger oss inte rätten att visa sådant förakt mot rojalisterna som du visar prov på. Dina uttalanden är så låga så dom borde inte ens få platsa på detta forum.
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 18-06-2010, 21:54) *
Detta var bland det mest vidriga jag har läst på länge.
Jag kommer nu att skriva till WEB-master o föreslå att du återigen blir avstängd.


men då blir väl Berith arg på dig och kallar dig för skvallerbytta... naughty.gif
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 18-06-2010, 22:32) *
men då blir väl Berith arg på dig och kallar dig för skvallerbytta... naughty.gif


giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon