Felmeddelande

An error occurred while trying to search with Solr: "500" Status: Server Error: Server Error{"responseHeader":{"status":500,"QTime":32},"response":{"numFound":25382,"start":0,"maxScore":0.6078694,"docs":[{"item_id":"27073","score":0.6078694},{"item_id":"29491","score":0.4541351},{"item_id":"26773","score":0.3010737},{"item_id":"27004","score":0.30071566}]},"error":{"metadata":{"error-class":"org.apache.solr.common.SolrException","root-error-class":"org.apache.solr.common.SolrException"},"msg":"Unable to compute facet ranges, facet context is not set","trace":"org.apache.solr.common.SolrException: Unable to compute facet ranges, facet context is not set\n\tat org.apache.solr.handler.component.RangeFacetProcessor.getFacetRangeCounts(RangeFacetProcessor.java:67)\n\tat org.apache.solr.handler.component.FacetComponent.getFacetCounts(FacetComponent.java:296)\n\tat org.apache.solr.handler.MoreLikeThisHandler.handleRequestBody(MoreLikeThisHandler.java:235)\n\tat org.apache.solr.handler.RequestHandlerBase.handleRequest(RequestHandlerBase.java:155)\n\tat org.apache.solr.core.SolrCore.execute(SolrCore.java:2082)\n\tat org.apache.solr.servlet.HttpSolrCall.execute(HttpSolrCall.java:670)\n\tat org.apache.solr.servlet.HttpSolrCall.call(HttpSolrCall.java:458)\n\tat org.apache.solr.servlet.SolrDispatchFilter.doFilter(SolrDispatchFilter.java:225)\n\tat org.apache.solr.servlet.SolrDispatchFilter.doFilter(SolrDispatchFilter.java:183)\n\tat org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.java:1652)\n\tat org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler.doHandle(ServletHandler.java:585)\n\tat org.eclipse.jetty.server.handler.ScopedHandler.handle(ScopedHandler.java:143)\n\tat org.eclipse.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:577)\n\tat org.eclipse.jetty.server.session.SessionHandler.doHandle(SessionHandler.java:223)\n\tat org.eclipse.jetty.server.handler.ContextHandler.doHandle(ContextHandler.java:1127)\n\tat org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler.doScope(ServletHandler.java:515)\n\tat org.eclipse.jetty.server.session.SessionHandler.doScope(SessionHandler.java:185)\n\tat org.eclipse.jetty.server.handler.ContextHandler.doScope(ContextHandler.java:1061)\n\tat org.eclipse.jetty.server.handler.ScopedHandler.handle(ScopedHandler.java:141)\n\tat org.eclipse.jetty.server.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:215)\n\tat org.eclipse.jetty.server.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.java:110)\n\tat org.eclipse.jetty.server.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:97)\n\tat org.eclipse.jetty.server.Server.handle(Server.java:499)\n\tat org.eclipse.jetty.server.HttpChannel.handle(HttpChannel.java:310)\n\tat org.eclipse.jetty.server.HttpConnection.onFillable(HttpConnection.java:257)\n\tat org.eclipse.jetty.io.AbstractConnection$2.run(AbstractConnection.java:540)\n\tat org.eclipse.jetty.util.thread.QueuedThreadPool.runJob(QueuedThreadPool.java:635)\n\tat org.eclipse.jetty.util.thread.QueuedThreadPool$3.run(QueuedThreadPool.java:555)\n\tat java.lang.Thread.run(Unknown Source)\n","code":500}} .

Tina Tronäss håller i kundtjänst!

  • Inomhus

I kundtjänsten på Odla.nu går telefonerna tidvis varma. Kundernas samtal är viktiga och har hög prioritet samtidigt som det är massor som ska hinnas med varje dag för att växter och trädgårdstillbehör ska nå sina destinationer över hela landet.

Tina Tronäss pratar gärna med kunderna på Odla.nu! 
Foto: Katarina Kihlberg
Tina Tronäss pratar gärna med kunderna på Odla.nu! Foto: Katarina Kihlberg
Violrutan en favorit hos Tina.
Foto: Katarina Kihlberg
Violrutan en favorit hos Tina. Foto: Katarina Kihlberg

Av Katarina Kihlberg

Tina Tronäss är kundtjänstansvarig på Odla.nu sedan sju år tillbaka och tar tillsammans med sina två kollegor Monica Ahl och Heléne Lundström god hand om alla kunder på Odla.nu.

− Jag sköter det mesta på kontoret från kundsamtal, orderhantering och planering till bokföring och löner, berättar Tina.

Vilken är den vanligaste frågan som kunder ställer till Odla.nu? − När får jag min leverans? svarar Tina omedelbart. Det är den i särklass mest ställda frågan!

Därefter är frågor om hur man beställer och andra praktiska spörsmål kring shoppingen på Odla.nu de mest förekommande.

− Man skulle kanske kunna tro att vi får mest frågor om växterna men de är inte alls med på topplistan. Jag vågar tro att den fina kvaliteten på våra växter gör att kunderna överlag är nöjda och lyckas bra med sina planteringar, så de behöver inte vända sig till oss så mycket kring den biten.

Under högsäsongen får kundtjänst många frågor av ett helt annat slag, berättar Tina vidare.

− Odla.nu ses lite som en allmän frågelåda dit man vänder sig med undringar om det mesta som har med trädgården att göra. Det kan vara en fråga om var i exempelvis Västerås man kan köpa en viss växt eller trädgårdsprodukt. Ibland fnissar vi förstås lite åt att vi förväntas ha den informationen men vi ser det framförallt som ett tecken på att våra läsare och kunder har stort förtroende för oss. Det känns jättebra!

Tina berättar också att hon märker hur mycket kunderna uppskattar att de kommer direkt till henne, Monica eller Heléne när de ringer till Odla.nu.

− Ringer du hit behöver du inte trycka på stjärnor och fyrkanter i all evighet för att komma vidare utan vi finns direkt i andra änden av luren.

När har ni som mest att göra? − I maj! Då rusar tiden fram och vi jobbar så det står härliga till här på kundtjänst för att få iväg alla ordrar!

Vilken är din egen favoritväxt? − Min fina violruta! När jag sitter på trappan en solig sommarkväll så riktigt svävar blommorna som lila pärlor mot kvällshimlen.

Avslutar Tina Tronäss innan hon ger sig i kast med dagens ordrar till Odla.nu.